4773
Sök

Körkortet åt helve*e?

Avstängd
10 388 Inlägg
11 maj 2011
AnesN skrev:
polisen drar automatiskt bort 3km/h för varken mätaren i bilen eller deras utrustning är till 100%.

Nissen du kommer aldrig få rätt svar. Vi vet varken om det var bälte eller hastighet eller om det ens var en kamera som fotade dig.

Om du inte körde den hastighet jag skrev ovan så kommer du inte bli av med kortet

Skulle precis skriva det samma, om att hölls den hastigheten som sas, så ska det ju vara lugnt för den biten

Däremot kan väl vi nog alla hålla med om att 24km/h för fort är ganska ordentligt för fort, iaf i förhållande till när man blir av med lappen.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Man ska vara seriös!
560 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
AnesN skrev:
polisen drar automatiskt bort 3km/h för varken mätaren i bilen eller deras utrustning är till 100%.

Nissen du kommer aldrig få rätt svar. Vi vet varken om det var bälte eller hastighet eller om det ens var en kamera som fotade dig.

Om du inte körde den hastighet jag skrev ovan så kommer du inte bli av med kortet

Vart ju bara en enkel fråga om det ryker eller ej! Har fått svar på de o lite te! smile

121 var de iallafall inte! runt 114 och tar dom bort 3 så är de ja 111 och man bör klara sig!

Får nog aldrig rätta svaret men detta duger och att man får ha kvar de låter bra smile.

Får tavka för infon av er alla! smile

// Nisse

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!

Muttley
11 maj 2011
AnesN skrev:

Han har rätta svaret smile om han har kört 24 för fort så drar de ner till 21 så har han 2800 kr i böter om han kommer att få böterna. Och körkort behöver han inte oroa sig över. smile räcker väldigt långt. Polisen ställer ej ut kameror just för bälten utan enbart hastighet.
Men de kan vara en som kollar snitthastigheten på bilar också om han har tur men de brukar oftast stå i vanlig gul väst och bara skjuta.

Man ska vara seriös!
560 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
AnesN skrev:

Skulle precis skriva det samma, om att hölls den hastigheten som sas, så ska det ju vara lugnt för den biten

Däremot kan väl vi nog alla hålla med om att 24km/h för fort är ganska ordentligt för fort, iaf i förhållande till när man blir av med lappen.

KAn jag faktist hålla med om!

Får köra lugnare smile.

// Nisse

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!

KHRacing
11 maj 2011
NissenVonShabo skrev:
Men om dom ser att man inte har bälte på och det är en vanlig fartkamera?

Är dom så fräcka att dom tar upp det också? Alltså en böter på bältet?

förstår inte frågan: har du kört utan bälte & fotas så ja, d¨får du böter för detta okså.
Men vet ej om det är 50% rabatt på alla böter utöver den första, så var det förr.

Bilmekaniker
805 Inlägg
11 maj 2011
det är mer än 50% rabatt kristian tongue jag fick 1500 + 1500 men blev bara 1800 ett av dem blev bara 300kr

351 Inlägg
12 maj 2011
Haha, så om man ändå har en bot på G så kan man passa på att dra åt sig lite fler och få mängdrabatt? big_smile

Ointresserad.
936 Inlägg
12 maj 2011
Jag tror det är därför körskolan säger att man ska titta långt framför bilen, och inte stirra ner på huven.

Eller dom kanske menar nåt annat... roll

Teabag appreciation club.

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
12 maj 2011
ett tips ifall ni råkar brumma förbi en fartkamera med eran egen bil så går det att bakdatera ägarbytet ett par dagar ;-) och vips så kollar dom inte dina körkortsbilder utan någon annans och det stämmer inte och man klarar sig smile

man ska Inte skriva den på sin mamma pappa osv utan någon utanför familjen

Kör fort så hinner inget hända...

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 maj 2011
Growe skrev:
ett tips ifall ni råkar brumma förbi en fartkamera med eran egen bil så går det att bakdatera ägarbytet ett par dagar ;-) och vips så kollar dom inte dina körkortsbilder utan någon annans och det stämmer inte och man klarar sig smile

Då krävs det ju att man precis varit o köpt bilen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
12 maj 2011
henke_99 skrev:
Growe skrev:

Då krävs det ju att man precis varit o köpt bilen.

varför det?
man skriver tillbaka ägarbytet på någon polare med någon dag upp till 5dagar tror jag man kan bakskriva ägarbytet
och vips så ägde man inte bilen när man paserade fartkameran smile

det kräver förstås att man inte har bilen på lån osv smile

Kör fort så hinner inget hända...

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
12 maj 2011
AnesN skrev:
Du kan aldrig bli av med om du inte överstigit detta även om du tog körkortet för 1 timme sen

Mjo, man kan ju åka på vårdslöshet i trafik även om man inte kör mer än 30 över. Om förhållandena är sådana att hastigheten är/kan klassas som vårdslös, t ex dåligt väglag eller dålig sikt (motsol?)....

Men det lär inte hända om dom inte tog honom då och där visserligen...

/Mattias

772 Inlägg
12 maj 2011
AnesN skrev:

Nej, dom drar aldrig bort 3km/h. Kör du exempelvis 93km/h på en 90 väg, så kan dom strunta i att stoppa dig eller ge dig böter, ja. Men kör du 113km/h på en 90 väg, så får du böter för 23km/h för fort. Inte för 20km/h. Dom har inte rabatt hos polisen.
Och om det nu skulle vara så, så skulle jag gärna vilja se bevis för detta, eftersom på mina böteslappar står det den hastighet som jag åkte fast för, det står inget om någon rabatt.
Senast redigerat av PoulZen (12 maj 2011)

22 Inlägg
12 maj 2011
Du hade alltså ca 114 på din hastighetsmätare?

En hastighetsmätare får aldrig visa för lite så därför visar dom alltid lite för mycket. Verklig fart borde ha varit mellan 100 - 110.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 maj 2011
Anen skrev:

En hastighetsmätare får aldrig visa för lite så därför visar dom alltid lite för mycket. Verklig fart borde ha varit mellan 100 - 110.

Möjligt att dom inte FÅR visa för lite, men jag har haft både en och två kärror som visat för låg hastighet på mätaren

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
12 maj 2011
it_mutt skrev:
Anen skrev:

Möjligt att dom inte FÅR visa för lite, men jag har haft både en och två kärror som visat för låg hastighet på mätaren

Väldigt stora däck monterade? tongue

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

351 Inlägg
12 maj 2011
Räcker med 19" på min för att mätaren ska visa några procent mindre än verkligheten.. Mätt med GPS smile

519 Inlägg
12 maj 2011
NissenVonShabo skrev:
940R skrev:
Och du skriv bilen på dig själv wink

Blir så dyrt med allt. Billigare med mor som ägare, dum är man ju inte smile.

Vet inte om du är smart heller? Vad har din mamma för försäkring på bilen?

Sen så kommer alla parkeringsböter eller liknande skickas till din mamma. Tycker det är sjukt pinsamt om man ska behöva ringa till mamma och berätta vad som hänt om man får en ynka parkeringsbot.

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
12 maj 2011
NissenVonShabo skrev:
940R skrev:
Och du skriv bilen på dig själv wink

Blir så dyrt med allt. Billigare med mor som ägare, dum är man ju inte smile.

Så kan du ju resonera tills den dagen du krockar och försäkringsbolaget tvärvägrar att hjälpa dig.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

351 Inlägg
12 maj 2011
...varför ska det alltid komma nån moralkaka så fort nån nämner att en förälder äger bilen man kör med? Han vet vad han gör så ni behöver inte berätta för honom.. Sen vet jag inte hur du parkerar din bil, Larschan, men jag kan parkera och vet reglerna så då får man inga böter.

Sök