3212
Sök

Reg Bes av supra mkiv ,Lite bråttom

55 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Hej har köpt mig supran som ni ser på min profil , och hade tänkt först låta jens regga den åt mig nere i göteborg ,men det är minst en månads väntetid där nere och jag funderar om man inte skulle klara det själv här uppe någonstans istället ,snabbare och billigare.

Vad behöver jag byta/återställa till original?

Antar att det är följande:
Lysena
Ta bort vingen
Strypa tankhålet
Byta till originalstorlek på fälgarna???

Saker gjorda med bilen för er som inte orkar kolla:
Vielside kjolpaket
Hks sportavgassystem
öppet luftfilter
fjäderbenstag
hks dump
turbotimer
"sport"ratt
coilovers
18" fälgar
några extramätare monterade i bilen

OTROLIGT tacksam för snabba svar av någon som vet och inte gissar.

Skulle även vara intreserad av om någon runt piteåhållet kunde låna ut originaldelar jag behöver mot ersättning givetvis för 24h eller liknande!

Tack på förhand

7 274 Inlägg
17 maj 2011
Fälgarna kan du klara dig med.
Du kan behöva en intruktionsbok som visar vikt etc.
Egentligen ska bilen vara helt orginal men det brukar kunna gå ganska bra ändå.

Jag föreslår att du gör det själv helt klart. Jag är inte nöjd sen Jens hade min bil i 8! månader.

55 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
men vad tror du om sportavgassystemet? och att den är lite lägre men det borde väll gå ?

Tycker han är trevlig och servive minded men jag har ju köpt bilen för att köra den i sommar så..

Hur blir försäkringen när jag ska köra den "obesiktad" upp till piteå?

//robin

Tack för att du svarade snabbt

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
17 maj 2011
Min regbesiktades med 19" hjul

Hellre Nürburgring än vigselring

7 274 Inlägg
17 maj 2011
Se till att den inte låter för mycket bara och att allt ser bra ut så går det nog.
Mycket beror på vilken besiktningsman man får tyvärr! Dom i Gävle är helt underbara.

Jo visst är han trevlig och så men jag är inte nöjd med att jag hämtade bilen fortfarande oreggad efter 8 månader, dessutom med skador som iofs försäkringsbolaget kommer stå för.
Jag hämtade min en söndagkväll, fixade avgasvärdena han inte kunde och reggad den morgonen därpå...

Kolla på min bil så ser du ungefär vad som är gjort.
Det som ändrades inför besiktningen var ALLA lampor, avgassystemet, tankhålet och vingen.
Senast redigerat av Brains (17 maj 2011)

55 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Ne jag tror det hade gått fortare om man gjort allt själv ,hur mycket hade han gjort på bilen och vad tog han för det ?

Behöver jag ändra några blinkers osv av vad du kan se ?

Avgasvärdena borde väll inte vara något problem på min bil eftersom den bara har en sportavgas?

7 274 Inlägg
17 maj 2011
Som jag skrev tidigare så demonterades vingen, ALLA lampor runtom byttes till e-godkända, avgassystemet byttes till ett orginal med kat och en lampsockel sattes ner i tankhålet.
Jag tänker inte gå in på vad jag och Jens kom överens om.

Avgasvärdena kan jag inte heller svara på om dom är bra eller inte,  men du måste ha en kat på bilen i vilket fall.

Desto mer orginal den ser ut att vara desto bättre.
Vissa kan vara riktigt noga med att allt ska vara orginal därför går det inte riktigt att svara på vad du lär byta.

Meister
6 763 Inlägg
17 maj 2011
Ska man vara riktigt pissig så ska bilen vara helt original. Men sån otur ska man inte ha. Men du behöver ha lyktor för vänstertrafik och du lär nig fimpa vingen. Annars är de nog lugnt. Eventuellt ställer avgassytemet till de om du inte har någon dämpare på. Min bil gick igenom som den ser ut med coilovers, 18x9,5 fälgar och med breddning. Breddningen var iof ren jävla tur men ändå big_smile

55 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
men borde inte avgasvärdena bli dåliga enbart om man tar bort kattarna?Borde väll hjälpa om man tankar lite e85 också?

Okey ska försöka hitta någon som kan låna/skicka mig lampor för vänstertrafik då ,resten borde lösa sig.

Så om någon har lampor som ni inte använder just nu i maj så vore jag evigt tacksam om ni kunde låna mig dessa mot ersättning givetvis.

Ska köpa egna i vinter när jag ska göra endel annat med bilen ,just nu vill jag bara få köra med den.

Meister
6 763 Inlägg
17 maj 2011
haeggroth skrev:
men borde inte avgasvärdena bli dåliga enbart om man tar bort kattarna?Borde väll hjälpa om man tankar lite e85 också?

Okey ska försöka hitta någon som kan låna/skicka mig lampor för vänstertrafik då ,resten borde lösa sig.

Så om någon har lampor som ni inte använder just nu i maj så vore jag evigt tacksam om ni kunde låna mig dessa mot ersättning givetvis.

Ska köpa egna i vinter när jag ska göra endel annat med bilen ,just nu vill jag bara få köra med den.

Katt lär du ha på bilen annars är du rökt på en gång

55 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Jo den har kattar antar jag ,men sedan ett hks sportavgas det borde väll enbart göra att den låter mer?

Sök