4396
Sök

Köpråd: Bakhjulsdriven bil <50 000 kr. Stort urval.

Snål gnällspik
402 Inlägg
19 maj 2011
#21
Det är ju bara en bil på listan som klarar av att vägen svänger ibland.  Av det följer frågan vad du ska ha bilen till?
"Sladdvänlig" låter ju som om du bör satsa på 740 istället., om du är väldigt ung och måste leka av dig.
Varför hög effekt? Är det för att imponera eller användas?

Volvo S80 2,9.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
19 maj 2011
#22
perzy skrev:
Det är ju bara en bil på listan som klarar av att vägen svänger ibland.  Av det följer frågan vad du ska ha bilen till?
"Sladdvänlig" låter ju som om du bör satsa på 740 istället., om du är väldigt ung och måste leka av dig.
Varför hög effekt? Är det för att imponera eller användas?

Klarar av att vägen svänger ibland?

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
19 maj 2011
#23
perzy skrev:
Det är ju bara en bil på listan som klarar av att vägen svänger ibland.  Av det följer frågan vad du ska ha bilen till?
"Sladdvänlig" låter ju som om du bör satsa på 740 istället., om du är väldigt ung och måste leka av dig.
Varför hög effekt? Är det för att imponera eller användas?

Resten av de listade bilarna välter i kurvorna med andra ord? wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Öpc designchef
163 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
#24
perzy skrev:
Det är ju bara en bil på listan som klarar av att vägen svänger ibland.  Av det följer frågan vad du ska ha bilen till?
"Sladdvänlig" låter ju som om du bör satsa på 740 istället., om du är väldigt ung och måste leka av dig.
Varför hög effekt? Är det för att imponera eller användas?

Hej, Perzy!
Du var en munter en.smile ska försöka svara på dina frågor.
Jag ska ha bilen till att åka till och från jobbet/affären och div. nöjesåkturer.
Jag tycker ingen av dessa bilar har hög effekt , allt är relativt.
Det sista jag vill är imponera på någon annan. Jag vill ha en bil jag anser är snygg, i så bra skick som möjligt som dessutom är rolig att köra då jag tycker om bilar/bilkörning.

Mvh

hej hopp

Snål gnällspik
402 Inlägg
19 maj 2011
#25
Min nuvarande bil, 850 T5, har skapligt hög effekt (nåja). Men det är ändå bara en vanlig höskrinda med stark motor. Den existerar inte i samma värld som en Porsche.
Och ja, jag har ägt en.

Volvo S80 2,9.

Snål gnällspik
402 Inlägg
19 maj 2011
#26
Halvfull skrev:
perzy skrev:
Det är ju bara en bil på listan som klarar av att vägen svänger ibland.  Av det följer frågan vad du ska ha bilen till?
"Sladdvänlig" låter ju som om du bör satsa på 740 istället., om du är väldigt ung och måste leka av dig.
Varför hög effekt? Är det för att imponera eller användas?

Hej, Perzy!
Du var en munter en.smile ska försöka svara på dina frågor.
Jag ska ha bilen till att åka till och från jobbet/affären och div. nöjesåkturer.
Jag tycker ingen av dessa bilar har hög effekt , allt är relativt.
Det sista jag vill är imponera på någon annan. Jag vill ha en bil jag anser är snygg, i så bra skick som möjligt som dessutom är rolig att köra då jag tycker om bilar/bilkörning.

Mvh

Jag menar bara att du jämför lite äpplen och päron. Vill inte regna på din parad.
Med ett så brett spann av önskemål faller det nog på din personliga smak, enbart. Lycka till! wink

Volvo S80 2,9.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
19 maj 2011
#27
perzy skrev:
Jag menar bara att du jämför lite äpplen och päron. Vill inte regna på din parad.
Med ett så brett spann av önskemål faller det nog på din personliga smak, enbart. Lycka till! wink

Äpplen och päron när alla de har i princip matchande effekt, vikt och väghållning, med som högst väldigt lite variationer.

Förstår inte hur du resonerar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Öpc designchef
163 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
#28
Fint det.
Så du rekommenderar alltså porschen i sammanhanget?

Ingen här på garaget som kan dela med sig lite vardagsinfo om Supran? varför är vissa bara reggade för 1 passagerare t ex.

hej hopp

Öpc designchef
163 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#29
Hej igen.
Ska antagligen åka och kolla på en fin Bmw 535 AUTOMAT -92a.

Är det något att ha?

hej hopp

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
#30
Halvfull skrev:
Hej igen.
Ska antagligen åka och kolla på en fin Bmw 535 AUTOMAT -92a.

Är det något att ha?

Är en väldigt härlig bil, både bekväm och har ett trevligt balanserat uppträdande. I en 35i sitter dock den gamla M30-motorn, denna är törstig särskilt med automatlåda. Finns en utmärkt begagnatguide att följa:
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/

Där står egentligen allt du behöver kolla innan köp, själva modellen är som sagt en pärla även om det finns bilar som är mer "utpräglade" busbilar än en E34. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Öpc designchef
163 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#31
Rquired skrev:
Halvfull skrev:
Hej igen.
Ska antagligen åka och kolla på en fin Bmw 535 AUTOMAT -92a.

Är det något att ha?

Är en väldigt härlig bil, både bekväm och har ett trevligt balanserat uppträdande. I en 35i sitter dock den gamla M30-motorn, denna är törstig särskilt med automatlåda. Finns en utmärkt begagnatguide att följa:
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/

Där står egentligen allt du behöver kolla innan köp, själva modellen är som sagt en pärla även om det finns bilar som är mer "utpräglade" busbilar än en E34. smile

Ja, det visste jag att det var den gamla 12v maskinen i den, tänkte mer på om automatlådan är nån svag punkt eller så. smile

Har varit inne X antal gånger på den där sidan, hehe, men mycket bra tips där med.

hej hopp

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
#32
Halvfull skrev:
Rquired skrev:
Halvfull skrev:
Hej igen.
Ska antagligen åka och kolla på en fin Bmw 535 AUTOMAT -92a.

Är det något att ha?

Är en väldigt härlig bil, både bekväm och har ett trevligt balanserat uppträdande. I en 35i sitter dock den gamla M30-motorn, denna är törstig särskilt med automatlåda. Finns en utmärkt begagnatguide att följa:
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/

Där står egentligen allt du behöver kolla innan köp, själva modellen är som sagt en pärla även om det finns bilar som är mer "utpräglade" busbilar än en E34. smile

Ja, det visste jag att det var den gamla 12v maskinen i den, tänkte mer på om automatlådan är nån svag punkt eller så. smile

Har varit inne X antal gånger på den där sidan, hehe, men mycket bra tips där med.

Det är en bra låda, en sådan tål inte samma misshandel som en manuell låda men å andra sidan kan jag tänka mig att en automatväxlad bil oftast körs lugnare; Särskilt när det gäller motorstarka busbilar som BMW´s. Den lådan du skall passa dig för när det gäller BMW E34 sitter i 540ia. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Öpc designchef
163 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#33
Rquired skrev:
Halvfull skrev:
Rquired skrev:

Är en väldigt härlig bil, både bekväm och har ett trevligt balanserat uppträdande. I en 35i sitter dock den gamla M30-motorn, denna är törstig särskilt med automatlåda. Finns en utmärkt begagnatguide att följa:
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/

Där står egentligen allt du behöver kolla innan köp, själva modellen är som sagt en pärla även om det finns bilar som är mer "utpräglade" busbilar än en E34. smile

Ja, det visste jag att det var den gamla 12v maskinen i den, tänkte mer på om automatlådan är nån svag punkt eller så. smile

Har varit inne X antal gånger på den där sidan, hehe, men mycket bra tips där med.

Det är en bra låda, en sådan tål inte samma misshandel som en manuell låda men å andra sidan kan jag tänka mig att en automatväxlad bil oftast körs lugnare; Särskilt när det gäller motorstarka busbilar som BMW´s. Den lådan du skall passa dig för när det gäller BMW E34 sitter i 540ia. smile

Låter ok. smile och bränsleförbrukningen spelar inte så stor roll så länge den inte sticker iväg för mycket vid normal körning.. om den håller sig på drygt 1liter/mil då så är jag nöjd.

hej hopp

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
#34
Halvfull skrev:
Rquired skrev:
Halvfull skrev:

Ja, det visste jag att det var den gamla 12v maskinen i den, tänkte mer på om automatlådan är nån svag punkt eller så. smile

Har varit inne X antal gånger på den där sidan, hehe, men mycket bra tips där med.

Det är en bra låda, en sådan tål inte samma misshandel som en manuell låda men å andra sidan kan jag tänka mig att en automatväxlad bil oftast körs lugnare; Särskilt när det gäller motorstarka busbilar som BMW´s. Den lådan du skall passa dig för när det gäller BMW E34 sitter i 540ia. smile

Låter ok. smile och bränsleförbrukningen spelar inte så stor roll så länge den inte sticker iväg för mycket vid normal körning.. om den håller sig på drygt 1liter/mil då så är jag nöjd.

Det var just det jag tänkte på, en 525ia håller sig på litern men en 535ia vill nog ha i alla fall 1.2L/mil om inte mer. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Öpc designchef
163 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#35
Rquired skrev:
Halvfull skrev:
Rquired skrev:

Det är en bra låda, en sådan tål inte samma misshandel som en manuell låda men å andra sidan kan jag tänka mig att en automatväxlad bil oftast körs lugnare; Särskilt när det gäller motorstarka busbilar som BMW´s. Den lådan du skall passa dig för när det gäller BMW E34 sitter i 540ia. smile

Låter ok. smile och bränsleförbrukningen spelar inte så stor roll så länge den inte sticker iväg för mycket vid normal körning.. om den håller sig på drygt 1liter/mil då så är jag nöjd.

Det var just det jag tänkte på, en 525ia håller sig på litern men en 535ia vill nog ha i alla fall 1.2L/mil om inte mer. smile

Det kan jag leva med. smile

hej hopp

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
#36
Halvfull skrev:
Rquired skrev:
Halvfull skrev:

Låter ok. smile och bränsleförbrukningen spelar inte så stor roll så länge den inte sticker iväg för mycket vid normal körning.. om den håller sig på drygt 1liter/mil då så är jag nöjd.

Det var just det jag tänkte på, en 525ia håller sig på litern men en 535ia vill nog ha i alla fall 1.2L/mil om inte mer. smile

Det kan jag leva med. smile

Perfekt, då har du chansen att köra runt med en klassisk gammal sexa under huven. Trevligt ljud och karaktär har den! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Öpc designchef
163 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#38
camaro67 skrev:
En sån är ju ungefär lika kul som en en volvo 740. Stor, tung och har inte några speciellt skoj köregenskaper

Ja, vi får väl se vad jag tycker om den.. Har bara kört en 520 e34 innan, bekväm som få, men ack så slö.. smile

hej hopp

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
#39
camaro67 skrev:
En sån är ju ungefär lika kul som en en volvo 740. Stor, tung och har inte några speciellt skoj köregenskaper

Råder det helt klart delade meningar om uppenbarligen, en 5-serie är förstås ingen sportbil men helt klart något utöver det vanliga i den storleksklassen. Den uppträder som en betydligt mindre och lättare bil än den är, väghållningen är riktigt vass och styrningen exakt även om just den ofta blir lite glapp i med tiden.
Jämfört med Volvo 740 som är något utöver det vanliga den med, dock i negativ bemärkelse.

En 535i E34 är inte den första bilen man tänker på om man skall köra ut på en bana, men till vardags är den både rolig och framför allt bekväm. En 944 färdig för bana är förstås rejält mycket roligare, men om man tar en sådan till jobbet orkar man ens köra hem eller låter man bilen stå och tar bussen istället?
Senast redigerat av Rquired (22 maj 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Snål gnällspik
402 Inlägg
23 maj 2011
#40
Rquired is in da house...   big_smile

Till TS: Nu har du inget val. Köp nån BMW för Rquired ger aldrig upp.  (aldrig) lol
Senast redigerat av perzy (23 maj 2011)

Volvo S80 2,9.


Sök