4386
Sök

Köpråd: Bakhjulsdriven bil <50 000 kr. Stort urval.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 maj 2011
perzy skrev:
Rquired is in da house...   big_smile

Till TS: Nu har du inget val. Köp nån BMW för Rquired ger aldrig upp.  (aldrig) lol

Men har jag fel? Det är väl det viktiga och inte hur pass envis jag är?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Snål gnällspik
402 Inlägg
23 maj 2011
Rquired skrev:
perzy skrev:

Till TS: Nu har du inget val. Köp nån BMW för Rquired ger aldrig upp.  (aldrig) lol

Skojar lite med dig.  Med bilar finns det väl ingen riktig sanning, allt är ju olika kompromisser.

Volvo S80 2,9.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 maj 2011
perzy skrev:
Rquired skrev:
perzy skrev:

Skojar lite med dig.  Med bilar finns det väl ingen riktig sanning, allt är ju olika kompromisser.

Var vettiga ord den sista meningen! smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 maj 2011
Halvfull skrev:
Hej igen.
Ska antagligen åka och kolla på en fin Bmw 535 AUTOMAT -92a.

Är det något att ha?

Ska du köpa virvel i tanken?
535ia drar mer än 540 med V8 o 286hk!

Är det en pendel o allt i allo bil du är efter o ska det vara E34 så 525 -95/96.
192hk, ligger under litern, v8 njurar, dubbel taklucka på kombi(touring) o lite billigare att äga än 540 men 540 är ju v8! tongue

Snål gnällspik
402 Inlägg
23 maj 2011
Rquired skrev:
perzy skrev:
Rquired skrev:

Var vettiga ord den sista meningen! smile

Jag vet ju att du har humor. big_smile  Och BMW ÄR fina bilar även om  jag inte har nån.

Volvo S80 2,9.

731 Inlägg
23 maj 2011
Jag är 190cm och kör 525an och sitter som en dröm, den är sladdvänlig också wink

Öpc designchef
163 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Grabber skrev:
Halvfull skrev:
Hej igen.
Ska antagligen åka och kolla på en fin Bmw 535 AUTOMAT -92a.

Är det något att ha?

Ska du köpa virvel i tanken?
535ia drar mer än 540 med V8 o 286hk!

Är det en pendel o allt i allo bil du är efter o ska det vara E34 så 525 -95/96.
192hk, ligger under litern, v8 njurar, dubbel taklucka på kombi(touring) o lite billigare att äga än 540 men 540 är ju v8! tongue

Hmm... Men det är den Finaste just nu som finns nära mig och är dessutom relativt mycket billigare, så om jag tar mellanskillnaden upp till en 540 till bensinpengar kan jag nog åka måånga mil innan jag kommer upp i samma kostnad... Sen spelar bränsleförbrukningen mindre roll än skicket.... så vi får se, vi får se....

hej hopp

Meister
6 763 Inlägg
23 maj 2011
Rquired skrev:
camaro67 skrev:
En sån är ju ungefär lika kul som en en volvo 740. Stor, tung och har inte några speciellt skoj köregenskaper

Råder det helt klart delade meningar om uppenbarligen, en 5-serie är förstås ingen sportbil men helt klart något utöver det vanliga i den storleksklassen. Den uppträder som en betydligt mindre och lättare bil än den är, väghållningen är riktigt vass och styrningen exakt även om just den ofta blir lite glapp i med tiden.
Jämfört med Volvo 740 som är något utöver det vanliga den med, dock i negativ bemärkelse.

En 535i E34 är inte den första bilen man tänker på om man skall köra ut på en bana, men till vardags är den både rolig och framför allt bekväm. En 944 färdig för bana är förstås rejält mycket roligare, men om man tar en sådan till jobbet orkar man ens köra hem eller låter man bilen stå och tar bussen istället?

Jag har kört ett par stycken e34:or och jag blev inte imponerad av vare sig komforten eller väghållningen och då jämför jag inte med några värsting bilar utan sånna i samma klass. Tycker inte att e34 passar in på den där listan överhuvudtaget. De andra är sport/entusiastbilar och bmw:n är en vanlig svenssonbil som inte en människa vänder sig om efter

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 maj 2011
camaro67 skrev:
Rquired skrev:
camaro67 skrev:
En sån är ju ungefär lika kul som en en volvo 740. Stor, tung och har inte några speciellt skoj köregenskaper

Råder det helt klart delade meningar om uppenbarligen, en 5-serie är förstås ingen sportbil men helt klart något utöver det vanliga i den storleksklassen. Den uppträder som en betydligt mindre och lättare bil än den är, väghållningen är riktigt vass och styrningen exakt även om just den ofta blir lite glapp i med tiden.
Jämfört med Volvo 740 som är något utöver det vanliga den med, dock i negativ bemärkelse.

En 535i E34 är inte den första bilen man tänker på om man skall köra ut på en bana, men till vardags är den både rolig och framför allt bekväm. En 944 färdig för bana är förstås rejält mycket roligare, men om man tar en sådan till jobbet orkar man ens köra hem eller låter man bilen stå och tar bussen istället?

Jag har kört ett par stycken e34:or och jag blev inte imponerad av vare sig komforten eller väghållningen och då jämför jag inte med några värsting bilar utan sånna i samma klass. Tycker inte att e34 passar in på den där listan överhuvudtaget. De andra är sport/entusiastbilar och bmw:n är en vanlig svenssonbil som inte en människa vänder sig om efter

Mycket kan man kalla Mercedes W201 och W124 men varken sportbil eller entusiastbil är rätt tycker jag, inte om E34 kallas vanlig svenssonbil åtminstone? Som sagt det råder delade meningar...

Öpc designchef
163 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
camaro67 skrev:
Rquired skrev:

Mycket kan man kalla Mercedes W201 och W124 men varken sportbil eller entusiastbil är rätt tycker jag, inte om E34 kallas vanlig svenssonbil åtminstone? Som sagt det råder delade meningar...

Nu var det så att jag valde ut ett gäng modeller inom en viss prisram som jag gillar och kan tänka mig ha... Enda gemensamma nämnare mellan alla var bakhjulsdrift, thats it...

Dessutom har tjejen min kommit med kravet på fyra dörrar nu,( hmm ) så då faller ju några automatiskt bort. Kvar är ju egentligen bara bmwn och mercan, om ingen har nåt "superalternativ" jag helt missat?? (fortf. inte volvo.)

hej hopp

Meister
6 763 Inlägg
24 maj 2011
Halvfull skrev:
Rquired skrev:
camaro67 skrev:

Nu var det så att jag valde ut ett gäng modeller inom en viss prisram som jag gillar och kan tänka mig ha... Enda gemensamma nämnare mellan alla var bakhjulsdrift, thats it...

Dessutom har tjejen min kommit med kravet på fyra dörrar nu,( hmm ) så då faller ju några automatiskt bort. Kvar är ju egentligen bara bmwn och mercan, om ingen har nåt "superalternativ" jag helt missat?? (fortf. inte volvo.)

Ooops missade mercorna. Men vad ska ni ha 4 dörrar till? De är ju onödigt. Och har du 50k och ska köpa en bmw 5-serie hade jag iaf köpt en e39 som är betydligt snyggare och modernare. Jag hade protesterat mot 4-dörrarskravet och köpt en kul bil iaf big_smile

Öpc designchef
163 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
camaro67 skrev:
Halvfull skrev:
Rquired skrev:

Ooops missade mercorna. Men vad ska ni ha 4 dörrar till? De är ju onödigt. Och har du 50k och ska köpa en bmw 5-serie hade jag iaf köpt en e39 som är betydligt snyggare och modernare. Jag hade protesterat mot 4-dörrarskravet och köpt en kul bil iaf big_smile

Haha, Nej men eftersom vi ska ha den som enda bil antagligen och vi har lite katter och sånt som måste åka i bur ibland så kan det väl vara smidigt tyckte hon.
Kollade på 535an idag, och den var finfin, ska försöka åka och kolla på en 540ia med, dock som gått längre, en bit över 30 000 ,, dåligt...?

Sen att jag vill ha e34 av alla bmw är pga utseendet som jag tycker så mycket om. och då behöver man ju inte spendera alla pengarna på inköpet utan kan ha en del över till annat... t ex laga den efter 100 mil... lol

hej hopp

Öpc designchef
163 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Hej igen...

Efter ett antal olika provkörningar så blev det till slut en Bmw 540ia...

https://www1.garaget.org/gallery/images/108/107333/107333-cf0fcbf2bd1fb9fa30c3ada3bf78b4ee.jpg

Är HELNÖJD!

Så tack till alla för tipsen!

hej hopp

45 Inlägg

Sök