3316
Sök

Tuning volvo 960

Mr
1 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Hallå! Jag har ett litet(!!) problem. Jag har en volvo 960 -95 med 2.5 l motorn. Men jag tycker den går lite för sakta, och jag har inte hjärta att sälja. Så jag skulle vilja ha upp effekten en del istället. Vad är bäst att göra?

Alla tips uppskattas!

MVH/ Jakob

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 augusti 2006
kaptenm skrev:
Hallå! Jag har ett litet(!!) problem. Jag har en volvo 960 -95 med 2.5 l motorn. Men jag tycker den går lite för sakta, och jag har inte hjärta att sälja. Så jag skulle vilja ha upp effekten en del istället. Vad är bäst att göra?

Alla tips uppskattas!

MVH/ Jakob

chippa,plana,porta,filter,avgas,insug osv osv

erixon89
3 januari 2009
Vart hittar jag ett komplett sport avgassystem till 960?

Har kollat jt,ferrita,simons men hittar inga.

116 Inlägg
4 januari 2009
erixon89 skrev:
Vart hittar jag ett komplett sport avgassystem till 960?

Har kollat jt,ferrita,simons men hittar inga.

Det finns inte såna färdig kitt paket till volvo 960 till s90, tillo med kombi. så får man bygga själv, så bara köpa rör, dämpare och svetsa.

jag har letat allt, och fråga företaget, men det finns förtaget som kan bygga medan du väntar tills bilen e klart. skulle gissa cirka 5000kr

116 Inlägg
5 januari 2009
MeloveGolf skrev:
kaptenm skrev:

Alla tips uppskattas!

MVH/ Jakob

chippa är inte lönt, det förtjänat inte, har frågat kuning vet mer om det "utan turbo" är inte lönt att chippa.

men porta, gröve avgassystem, sportfiter m.m skulle går bra och omslipa kam att ändra grad vet jag inte om det skulle går det, har inte hört det typ

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 januari 2009
citerar från en annan tråd:

Ta en 2.5 liters rak sexa från 960, häng i en 90mm vev från 3.0 liters sexan, byt kolvar till T5R kolvar så har du samma borr, slag (cylindervolym) som en T6 + samma komp.

dvs. har man de är de mycket lämpligt att montera på en eller två turbos

Jonas

116 Inlägg
5 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
citerar från en annan tråd:

Ta en 2.5 liters rak sexa från 960, häng i en 90mm vev från 3.0 liters sexan, byt kolvar till T5R kolvar så har du samma borr, slag (cylindervolym) som en T6 + samma komp.

dvs. har man de är de mycket lämpligt att montera på en eller två turbos

ja skulle det går, avgör om han har lust tongue

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
5 januari 2009
jimmytic skrev:
MeloveGolf skrev:
kaptenm skrev:

Alla tips uppskattas!

MVH/ Jakob

chippa är inte lönt, det förtjänat inte, har frågat kuning vet mer om det "utan turbo" är inte lönt att chippa.

men porta, gröve avgassystem, sportfiter m.m skulle går bra och omslipa kam att ändra grad vet jag inte om det skulle går det, har inte hört det typ

Men vad är lönt då?
Hur mkt ger det att porta toppen?
Hur stor effektökning hk/kr?
Skulle nog vilja säga att ett chip ger mer hk/kr.

116 Inlägg
5 januari 2009
alexbenhard skrev:
jimmytic skrev:
MeloveGolf skrev:

Men vad är lönt då?
Hur mkt ger det att porta toppen?
Hur stor effektökning hk/kr?
Skulle nog vilja säga att ett chip ger mer hk/kr.

chip ger max 15hk, eco chip ger ca 20hk.

Sök