2065
Sök

Släcka service lampan på en Evo 8 ?

AT Däck
501 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Tjena

Är det någon som vet hur man släcker oljeservice lampan på en Lancer Evo 8?

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

Bilmekaniker
805 Inlägg
24 maj 2011
obd2 antagligen:P?

AT Däck
501 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
obd2 är ?

AT Däck
www.atdack.se

Bilmekaniker
805 Inlägg
24 maj 2011
diagnosutrustning tongue, dator koppla in och släck service lampan kanske finns något trick man kan göra det med också vete fan på evo:P

371 Inlägg
24 maj 2011
de flesta bilar från -02 skall gå att nolla manuellt. men det är inte säkert .annars är de som talare innan mig säger du får nolla med hjälp av dator via obd- uttaget smile

Bilmekaniker
805 Inlägg
24 maj 2011
ja dem flesta äldre bilar går att manuella själv, men tror inte en evo 8 gör dock den är ju rätt så ny trotts allt

719 Inlägg
24 maj 2011
Öppna säkringslocket och plocka bort dom två gula säkringarna. Låt dom vara borta någon sec bara sen trycker du dit dom igen.

På min finns ingen service lampa, kanske bara är på us-import?

AT Däck
501 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Jag testade att dra bort minuspolen på batteriet i 10 min sen när jag satte dit den igen så hade lampan slocknat. Det stod engine service soon.

AT Däck
www.atdack.se

Race For Fun!
379 Inlägg
25 maj 2011
Aldin skrev:
Jag testade att dra bort minuspolen på batteriet i 10 min sen när jag satte dit den igen så hade lampan slocknat. Det stod engine service soon.

"Engine service soon" har inget med en vanlig service att göra, när den lampan tänds indikerar den att något är fel med motorn, det är alltså motorlampan som har tänds för dig!
Senast redigerat av race (25 maj 2011)

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

AT Däck
501 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
jag ringde Jrm nyss och dom sa att jag skulle prova nollställa den o köra lite med den kommer det tillbaka igen så ska jag ringa så dom kan kolla upp det

AT Däck
www.atdack.se

Sök