Saxade bara ihop det någorlunda från orginaltråden på Sävar så det blev lite skumt
Jaha då var det väl dags för en annan och få tummen ur röven och skaffa sig en projekt tråd :hihi:
Bilen dvs en styck 244 från 81 som är väl omhändertagen. Min farfars bil, han dog 14 Maj 2004 så göra i ordning hans bil är det minsta jag kan göra för att hedra hans minne.
Fick bilen när jag var 15 utav min farbror som ägt bilen sen 97. B21:an satt fast som helvete, konstaterade senare att topplockspackningen var gången vilket min farbror inte sagt därför bilen stått i garage sen senhösten 97.
Sprang över en D24 av en ren slump i Juni -10 som jag la beslag på samma dag för 3000spänn (Komplett bil) vilket jag tyckte var billigt. Så i dagsläget så håller jag på och ska flytta över bakvagn, framvagn, låda och massa småpill :thumbright:
Framvagnsbalken ska blästras ganska omgående då det fanns lite rost på den, så blir spännande och se om det blir något kvar utav den :hihi:
Dagen har spenderats med att tvätta bort tectyl i motorutrymmet och polera där.
Har en deadline på 3 maj (Fyller 18 den 29 april) och väntar bara på riskettan sen är det klart
Bjuder på lite skitbilder! En vacker dag ska man nog skaffa sig en riktig kamera...
Bild från långtids förvarandet
Plocka ner bilar är skoj
Den stackars donator bilen får även stå för mycket plåtdelar till min 75:a
Elsystem är rätt mysigt
Trillade hem en Garrett T04E för en billig slant. in:56 ut:63 a/r.50 på kompressorn och a/r.82 på avgashuset
En mysig hemmakväll ute i snön
Passade på och löda till lite skadade sladdar, på köksbordet vilket gjorde mor väldigt glad
Blankt gillar vi, bra utveckling från att ha varit kolsvart
Lite utav grejerna som ligger på fin hyllan :thumbright:
Bonusbild på 75:an som numera står i en djup skog och skäms lite..
Allt jag hade och bjuda på ikväll, en bra början åtminstone :thumbright:
Dennis Traneskog
Lite uppdate då, framvagnsbalken har fått sig en liten översyn med svetsen, blev helt okej :thumbright:
Blev mestadels plocka isär ist för och plocka ihop, väntar på lite nya 3mm plåtar så jag kan boxa bärarmarna och lacka om framvagnen sen plockas det på plats :wink:
Har även lånat lillasyster kamera så blev lite trevligare bilder och titta på 8)
Till slut så blev svetsen och jag vänner efter en jävla massa krabb med handtaget
Monterade till ic:n lite provisoriskt, det är tajt..
Finns lite kvar och snygga till
Rätt fräscht inuti med
Lite spis med :thumbright:
Dennis Traneskog
Och nej jag har inte gått i dvala
Dennis Traneskog
Så vart motorn i lyft! 8)