Golf 3 GTI -93, oljelampan lyser.

Antonso
25 maj 2011 · 1 Inlägg

Tjena!

Jag har nyligen köpt en Golf 3 GTI, som har motorn med 115hk. Några dagar efter inköpet när jag körde bilen började plötsligt lampan som indikerar att det är något fel med motoroljan lysa samtidigt som motorn dog. Detta hände när jag låg på låga varv, körde på 1:an över ett farthinder. Det räckte dock med att jag startade om bilen så kunde jag köra vidare igen och lampan slocknade.

Jag kollade därför om det saknades motorolja och det var inte värst mycket kvar så jag fyllde helt enkelt på med Biltemas 10W/40 motorolja och trodde att det skulle hjälpa. Nu när jag körde bilen idag återkom problemet två gånger och därför kollade jag oljan igen och den var tillräcklig. Så min fråga är nu: Vad det kan vara för problem? Jag har konstaterat att det inte är för lite olja som är problemet. Bilen dör också ibland t ex när man ska parkera, tror att det är nåt med fördelaren. Kan detta vara en orsak till problemet, att motorn helt enkelt går på för låga varv? Problemet uppstår när jag kört ett tag och motorn är varm, inte alls när den är kall.

Ledsen att det blev lite mycket text men jag vill bara att ni ska ha så mycket info som möjligt smile

Tack på förhand hälsningar bilnovisen!

E28T
25 maj 2011 · 11 Inlägg

byt tempgivare, kan strula om den är kass, då går inte bilen eller går dåligt när den är varm... smile

BMW E28 518i "M50B28 Turbo" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang