2960
Sök

Val av IC till Gt45 och 350-400hk?

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#21
SuperGnaget skrev:
finns ju modellanpassade till 940 på KL väl? Köp en sån smile

Jao, det gör det men han säljer ju bara för AC, har inte AC i min tongue onödig vikt haha

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2011
#22
XeptiQ skrev:
För er som säger att min motor inte kan få snurr på en GT45 med orignal avgashus kolla denna film..
http://www.youtube.com/watch?v=InrGedpMyKA

Du kan dock inte beskylla den för att börja ladda tidigt direkt...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#23
torpis skrev:
XeptiQ skrev:
För er som säger att min motor inte kan få snurr på en GT45 med orignal avgashus kolla denna film..
http://www.youtube.com/watch?v=InrGedpMyKA

Du kan dock inte beskylla den för att börja ladda tidigt direkt...

Nej, det sa jag inte att det kommer gör tidigt, men har fullt ladd vid 3500-4000 varv med detta gt36 avgashus som det är på.
Senast redigerat av XeptiQ (26 maj 2011)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2011
#24
XeptiQ skrev:
torpis skrev:
XeptiQ skrev:
För er som säger att min motor inte kan få snurr på en GT45 med orignal avgashus kolla denna film..
http://www.youtube.com/watch?v=InrGedpMyKA

Du kan dock inte beskylla den för att börja ladda tidigt direkt...

Nej, det sa jag inte att det kommer gör tidigt, men har fullt ladd vid 3500-4000 varv med detta gt36 avgashus som det är på.

Vet inte riktigt på vad du svarade men öhmans bil vevade inte igång vid 3500rpm, det är säkert.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#25
torpis skrev:
XeptiQ skrev:
torpis skrev:

Du kan dock inte beskylla den för att börja ladda tidigt direkt...

Nej, det sa jag inte att det kommer gör tidigt, men har fullt ladd vid 3500-4000 varv med detta gt36 avgashus som det är på.

Vet inte riktigt på vad du svarade men öhmans bil vevade inte igång vid 3500rpm, det är säkert.

Nej det gjorde den inte men däremot tror jag inte du har läst vad jag dels har skrivit.. Öhmans GT45 var en kina turbo helt orignal, den jag har är det mindre avgashus alltså Gt36ans hus, inte 45ans.. Så varför ska då min komma så sent?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2011
#26
XeptiQ skrev:
torpis skrev:
XeptiQ skrev:

Nej, det sa jag inte att det kommer gör tidigt, men har fullt ladd vid 3500-4000 varv med detta gt36 avgashus som det är på.

Vet inte riktigt på vad du svarade men öhmans bil vevade inte igång vid 3500rpm, det är säkert.

Nej det gjorde den inte men däremot tror jag inte du har läst vad jag dels har skrivit.. Öhmans GT45 var en kina turbo helt orignal, den jag har är det mindre avgashus alltså Gt36ans hus, inte 45ans.. Så varför ska då min komma så sent?

Prova vet jag så slipper vi diskutera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#27
torpis skrev:
XeptiQ skrev:
torpis skrev:

Vet inte riktigt på vad du svarade men öhmans bil vevade inte igång vid 3500rpm, det är säkert.

Nej det gjorde den inte men däremot tror jag inte du har läst vad jag dels har skrivit.. Öhmans GT45 var en kina turbo helt orignal, den jag har är det mindre avgashus alltså Gt36ans hus, inte 45ans.. Så varför ska då min komma så sent?

Prova vet jag så slipper vi diskutera.

Jo, det får bli så. Lite dumt att ha ett forum då wink När ingen vill diskutera eller komma med tips och ideer etc. Lite tråkigt så lås du tråden..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
26 maj 2011
#28
Tycker du har fått massor av både tips och idéer, sedan vad man väljer att ta till sig är kanske en annan sak.
Värt att notera är att det inte enbart är avgashusets storlek som avgör hur snabbt en snurra spolar, tänk på att du fortfarande har en ganska bastant kompressorimpeller som ska snurras igång.

Tycker fortfarande att det är dumt att satsa på ett sådant agg för de effekterna, har du väl byggt ett grenrör med T4-fläns är det inte lika lätt att byta till ett mellanstort agg med T3.


Whatever :)
1 652 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
#29
93T skrev:
Tycker du har fått massor av både tips och idéer, sedan vad man väljer att ta till sig är kanske en annan sak.
Värt att notera är att det inte enbart är avgashusets storlek som avgör hur snabbt en snurra spolar, tänk på att du fortfarande har en ganska bastant kompressorimpeller som ska snurras igång.

Tycker fortfarande att det är dumt att satsa på ett sådant agg för de effekterna, har du väl byggt ett grenrör med T4-fläns är det inte lika lätt att byta till ett mellanstort agg med T3.

Jo, absolut klart jag fått massor av tips ? Nej det har jag ju inte fått, det ända jag fått är att min motor inte orkar få fast på snurran, det är tipset jag fått. Negativa kommentarer har jag fått inge annat som jag vill ta till mig.
Men vad spelar det för roll då om andra kör med en gt30 eller gt36 och det går fin och får bra? Tror inte den har så mycket mindre kompressorimpeller den heller? 

Men måste man ärligt talat försöka förstå vad andra skriver med inte vara stirra sig blind på en sak. Men klart jag ska testa den, och ser jag att det inte blir någon respons osv så är det bara att skaffa en mindre.

Tycker ändå att vissa som svarar i forums delen att de är så grymt negativa så fort det är något. Klart folk tappat lusten till att fråga.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 maj 2011
#30
Tror du läser med fel ögon, att vara negativ kan ju vara positivt. Bättre avråda om det är en dålig idé, eller hur. En GT45:a oavsett avgashus kommer att ladda "sent" (förmodligen kring 5000rpm) jämfört mot en KKK24 som också ger 350hk men kommer igång vid kanske 2500rpm.

GT30 har 76.2mm kompressor(ca 60mm in) och 60mm turbin, medans GT45 har 108mm kompressor(80mm in) och 87mm turbin.  Det är grym skillnad.   KKK24 har förövrigt 60,5mm kompressor (ca40mm in)

Mappar just en S40 med GT30R, pulssplittad med ported shroud och den svarar bra i S40 mått mätt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök