3309
Sök

Volvo 740

joncho
25 maj 2011
Trådstartare
#1
Hej.
Senast redigerat av joncho (11 oktober 2014)

486 Inlägg
25 maj 2011
#3
__Mackee__ skrev:
Torsen

Det tycker jag också.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

854 Inlägg
25 maj 2011
#4
En riktig lamell lär inte skämmas för sig heller.


1 319 Inlägg
25 maj 2011
#5

Men hur får du ut drivaxlarna om de går? roll

_----------'

Bärs!
3 456 Inlägg
26 maj 2011
#6
sleepyoh skrev:

Men hur får du ut drivaxlarna om de går? roll

Bara att byta axel då ju, det är ju nästan mindre jobb.

Garaget.org peakade 2008.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 maj 2011
#7
Aga_Diff skrev:
sleepyoh skrev:

Men hur får du ut drivaxlarna om de går? roll

Bara att byta axel då ju, det är ju nästan mindre jobb.

eller så ger man fan i och svetsar i axlarna så kan man ta ut dom som vanligt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 maj 2011
#8
kan lätt rekommendera aussie lockern om man står ut med lite konstiga ljud

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 335 Inlägg
26 maj 2011
#9
turboforssen skrev:
kan lätt rekommendera aussie lockern om man står ut med lite konstiga ljud

Och inte har över 300hk för då är den snart rensad sad

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 maj 2011
#10
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:
kan lätt rekommendera aussie lockern om man står ut med lite konstiga ljud

Och inte har över 300hk för då är den snart rensad sad

asså egna erfarenheter ??? polaren kör med ca 300 och en aussie

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Skåning
739 Inlägg
26 maj 2011
#11
turboforssen skrev:
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:
kan lätt rekommendera aussie lockern om man står ut med lite konstiga ljud

Och inte har över 300hk för då är den snart rensad sad

asså egna erfarenheter ??? polaren kör med ca 300 och en aussie

Finns det någon som har rensat en Aussielocker?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

1 335 Inlägg
26 maj 2011
#12
turboforssen skrev:
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:
kan lätt rekommendera aussie lockern om man står ut med lite konstiga ljud

Och inte har över 300hk för då är den snart rensad sad

asså egna erfarenheter ??? polaren kör med ca 300 och en aussie

Jepps big_smile BakaxelDelar som säljer dom rekomenderar dom inte om man har över 300hk heller...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 maj 2011
#13
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:
OphanWitehall skrev:

Och inte har över 300hk för då är den snart rensad sad

asså egna erfarenheter ??? polaren kör med ca 300 och en aussie

Jepps big_smile BakaxelDelar som säljer dom rekomenderar dom inte om man har över 300hk heller...

fast på hemsidan sår det att det inte är lämpligt för 500+ bilar.
men det står med att det skiljer mellan bilar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 335 Inlägg
26 maj 2011
#14
turboforssen skrev:
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:

asså egna erfarenheter ??? polaren kör med ca 300 och en aussie

Jepps big_smile BakaxelDelar som säljer dom rekomenderar dom inte om man har över 300hk heller...

fast på hemsidan sår det att det inte är lämpligt för 500+ bilar.
men det står med att det skiljer mellan bilar

Vet att de står så där, men när jag prata med han så sa han 300hk. Dock 2år sedan, den kanske har blivit utveklad och hållbarare nu? För det är helt klart en trevlig diffspärr att köra med smile Och den låser verkligen till 100% vid belastning så länge den är hel smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 maj 2011
#15
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:
OphanWitehall skrev:

Jepps big_smile BakaxelDelar som säljer dom rekomenderar dom inte om man har över 300hk heller...

fast på hemsidan sår det att det inte är lämpligt för 500+ bilar.
men det står med att det skiljer mellan bilar

Vet att de står så där, men när jag prata med han så sa han 300hk. Dock 2år sedan, den kanske har blivit utveklad och hållbarare nu? För det är helt klart en trevlig diffspärr att köra med smile Och den låser verkligen till 100% vid belastning så länge den är hel smile

sen kan det ju va att folk har montera den fel . man måste ju schimsa i dom rätt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 335 Inlägg
26 maj 2011
#16
turboforssen skrev:
OphanWitehall skrev:
turboforssen skrev:

fast på hemsidan sår det att det inte är lämpligt för 500+ bilar.
men det står med att det skiljer mellan bilar

Vet att de står så där, men när jag prata med han så sa han 300hk. Dock 2år sedan, den kanske har blivit utveklad och hållbarare nu? För det är helt klart en trevlig diffspärr att köra med smile Och den låser verkligen till 100% vid belastning så länge den är hel smile

sen kan det ju va att folk har montera den fel . man måste ju schimsa i dom rätt

Man får ju hoppas att dom som säljer dom kan montera dom riktigt... Hur som hellst gick den 6veckor innan den va slut.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 maj 2011
#17

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

854 Inlägg
26 maj 2011
#18
Som vanligt är det oseriöst snack i 740/940-trådar. För jag hoppas verkligen inte någon rekomenderar svets eller aussie för bankörning. Det är rena drift-diffar och knappast heller något för en bruksbil om man inte har väldigt låga krav för komfort...


854 Inlägg
26 maj 2011
#19
joncho skrev:
Kmarcus skrev:
Som vanligt är det oseriöst snack i 740/940-trådar. För jag hoppas verkligen inte någon rekomenderar svets eller aussie för bankörning. Det är rena drift-diffar och knappast heller något för en bruksbil om man inte har väldigt låga krav för komfort...

jag funderade på torsen för att det låter som en diff som är lite allsidig och verkar funka bra på gata och på bana om man ska köra det något.

Ja, en torsen är ett bra val. Själv hade jag lamell på min gamla 940 och den presterade mycket bättre än väntat. Det är dock dyrt att renovera dom så i det långa loppet är troligen en torsen ett bättre val. Har aldrig kört med torsen men dom ska ja fungera bra så det blir nog inga problem alls.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 maj 2011
#20
Kmarcus skrev:
joncho skrev:
Kmarcus skrev:
Som vanligt är det oseriöst snack i 740/940-trådar. För jag hoppas verkligen inte någon rekomenderar svets eller aussie för bankörning. Det är rena drift-diffar och knappast heller något för en bruksbil om man inte har väldigt låga krav för komfort...

jag funderade på torsen för att det låter som en diff som är lite allsidig och verkar funka bra på gata och på bana om man ska köra det något.

Ja, en torsen är ett bra val. Själv hade jag lamell på min gamla 940 och den presterade mycket bättre än väntat. Det är dock dyrt att renovera dom så i det långa loppet är troligen en torsen ett bättre val. Har aldrig kört med torsen men dom ska ja fungera bra så det blir nog inga problem alls.

har du kört en aussie då??
lamell diff suger ju .. den funkar bra på en småtrimmad bil men är värdelös med lite effekt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök