Bryggningen mellan anslutningarna gör samma sak som om du drar dubbla kablar, så ja du belastar ditt steg med 2Ohm nu. Nu behöver du bara ställa in filtren, ca 30-40Hz på highpass och 60-80Hz på lowpass. Samt level, stopp i en skiva som du brukar lyssna på med mycket bsd och vrid upp volymen tills strax innan framsystemet börjar låta illa, vrid sen upp level på steget tills strax innan basarna börjar låta illa.
Tackar för all information! Ska göra det som du sa där Chriztoffer, har nämligen inte gjort något sånt än har bara låtit det vara, ställt in efter vad jag tyckt låtit bra . Däremot funderar jag på att köpa ett nytt slutsteg, typ SPL Dynamics ICE-3500D till denna lådan, vad tror ni om det?
Med denna lådan och det slutsteget jag har nu spelade jag 136,3dB nere på DN bilradio för en månad sen och nu är ju inte lådan fullt maxad så jag tror det kommer låta grymt mycket bättre med de slutsteget, eller vad tror ni? några synpunkter på de?
En kompis körde den lådan och ett JbL GTO-14001, basarna fick alltså 1500Wrms och han spelade 136,5dB. Problemet är nog mest bilen, för basarna ville då inte ha mer effekt än så.
Ja som sagt, bilmodell spelar STOR roll när det gäller baslådor, speciellt såna där färdigbyggda! Sen så är ju inte det där någon djupbaslåda direkt heller.
Nej det har jag märkt, den är inte så glad för de låga tonerna precis. Låter bara "flapp flapp" då haha.. Men ett SPL ICE-3500D hade väl suttit fint till den basen, tror du inte det? 1600w rms 2ohm <1% dist 14.4v , basarna får ju ändå rätt mycket även fast man räknar bort några watt eftersom inte batterierna lämnar 14,4v
Precis. Man får se vad pengarna räcker till Är lite skeptiskt till de, enligt voltmätaren så visar den cirka 13 när motorn är igång även fast jag har ett extra batteri. Men voltmätaren har jag iofs kopplat på elsystemet, vet inte om det kan bli något motsånd så den visar mindre..
Extra batterier hjälper till att hålla spänningen uppe när motorn är igång, snarare tvärt om. Du bör nog se över din generator och kablaget från den, för över 14V ska du då ha med motorn igång och inga förbrukare.
Någon som kan säga ifall jag har kopplat rätt till slutsteget nu med Input Level och HP, LP Freq? Det enda jag inte vet är hur jag ska ställa Input Level, vad är det? förstår inte riktigt med 6V och 100mV ?
Vrid ner boost på 0!!! Level ska ställas för att anpassas mot huvudenhetens utsignal. Stoppa i en skiva med mycket bas som du brukar lyssna på och vrid upp volymen tills strax innan framsystemet börjar låta illa, vrid sen upp level tills strax innan det börjar låta illa. Klart.