3903
Sök

El fel på Volvo 740...

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Vad kan det vara för fel på min Volvo 740 årsgång 88...ibland lägger det av all el i bilen inklusive radio,lysen osv...har kollat säkringar men de e hela..ibland funkar det och inbland gör det inte det:( E nybörjare bland bilar och fattar inte ett skit:D

Forummoderator
18 151 Inlägg
31 maj 2011
Rengör batteripoler och dito skor. Tändningslåset kan glappa ibland med. Prova att "jucka" med det när felet dyker upp igen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

21 761 Inlägg
31 maj 2011
Nu minns jag inte om det sitter någon plusplint ute i motorrummet eller inne i kupen på 740, men kolla på batteriet på en tunnare pluskabel och se om den har dålig kontakt eller är ärgad i kabelskon. Verkar den bra så får du följa kabeln tills den kommer till en typ av plusplint och kika hur det ser ut där. smile

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Har precis bytt bateri och har inte köpt den på Harald Nyborg eller vad det nu heter....sitter kvalitet där,,,så polarna e rena o fina...

777 Inlägg
31 maj 2011
EDDY007 skrev:
E nybörjare bland bilar och fattar inte ett skit:D

lol lol lol

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
HAHAHAHA,,,tack du big_smile big_smile big_smile

21 761 Inlägg
31 maj 2011
EDDY007 skrev:
Har precis bytt bateri och har inte köpt den på Harald Nyborg eller vad det nu heter....sitter kvalitet där,,,så polarna e rena o fina...

Inte ovanligt att det ärgar en massa inuti själva batterikabelskon, det kanske inte syns på utsidan. smile

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Ska försöka skrapa de fina...få se om det hjälper...men vad kan det annars vara för fel???

21 761 Inlägg
31 maj 2011
Inuti där kablarna är klämda alltså, om det är originalpolskor. smile

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Nu fattar jag inte vad du menar big_smile big_smile big_smile köpte bilen av en gubbe som var i ena foten i graven så jag misstänker att de e orginalpolskor vad de nu är big_smile

777 Inlägg
31 maj 2011
EDDY007 skrev:
Nu fattar jag inte vad du menar big_smile big_smile big_smile köpte bilen av en gubbe som var i ena foten i graven så jag misstänker att de e orginalpolskor vad de nu är big_smile

Men Eddy det e klämmorna som sitter på batteripolerna lol

Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
AHAAAAA,,,,OK....men kan det va generator som krånglar????

21 761 Inlägg
31 maj 2011
Jag kanske förklarar lite dåligt. Är det originalpolskor så skruvas inte kablarna fast med en bygel, istället är de pressade inuti "röret" på polskon. Om du kikar i bilen så förstår du nog. smile

13 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Det e nog bara jag som fattar lite trögt big_smile Men ska kolla det...

777 Inlägg
31 maj 2011
Drönirettab skrev:
Jag kanske förklarar lite dåligt. Är det originalpolskor så skruvas inte kablarna fast med en bygel, istället är de pressade inuti "röret" på polskon. Om du kikar i bilen så förstår du nog. smile

Dom sitter klämda med en bygel så dom e inte pressade på din eddy

21 761 Inlägg
31 maj 2011
Okej, skadar dock inte att kika där ändå. Även där den tunna kabeln går till plusplinten. smile

Sök