Ring henne nu på en gång och försök få till en träff där ni skriver ned förloppet och skadorna på en skadeanmälan som ni undertecknar, det är skitviktigt!
Som någon skrev, vad händer om hon pratar igenom saken med t ex sin man och hinner fundera lite på det och ändrar sig? Då står du där. Har ni däremot varsitt ex av en skadeanmälan med en beskrivning av händelseförloppet, vem som gjorde vad och en beskrivning av de synliga skadorna undertecknad av båda parterna kan ingen av er ändra sin version, ni har ju redan undertecknat den "gemensamma" versionen.
Det är rätt så vanligt att även synbarligen hederligt och välbeställt folk ändrar sin version och tar tillbaka sitt "erkännande", kanske beroende på att de skäms över att ha orsakat en olycka och inte vill erkänna det, inser att de får höjd premie, är rädda att bli av med körkortet (t ex äldre kan vara rädda att bli fråntagna körkortet om det misstänks medicinska skäl för en olycka), anhöriga driver på osv.
Helst bör du ha bilder på omgivningen, t ex korsningen, var bilarna står, båda bilarnas skador osv. Nu när alla har kamera i mobilen är det ju inte svårt att fixa bilder på plats.
När jag krockade i en rondell förra vintern (bilder i galleriet) försökte den vållande tanten med att "du måste kommit jättefort, minst femtio eftersom jag inte hann se dig".
- Nej du, dubbfria vinterdäck och packis, hade jag kört 50 knyck hade jag snurrat ett par varv först

I själva verket såg man inte över plogkanterna in till rondellen och hon hade solen i ögonen utan vare sig solbrillor eller solskydd nere. Hon skulle ju inte åka så långt...
Men hade vi inte undertecknat en skadeanmälan med en version vi båda var överens om stämde hade hon ju kunnat vända till det hursomhelst.
Skitviktigt, ha alltid en liggande i handsfacket, kan skrivas ut på nätet eller beställas hem av försäkringsbolaget, eller plockas upp på en del verkstäder!