Tänkte chippa min 850 t5 tror jag är lite osäker på om jag ska göra detta. Blir isånafall steg 1 tror jag. Den drar ju mer soppa när man trampar på men om man kör vanligt, typ långkörning, drar den lika mycket, mindre eller mera då?
Sen vart ska man köpa chip ifrån?
Steg 1 autotech? Steg 1 BSR?
sen såg jag att motornord hade ett chip som gav 304hk vilket jag tyckte lät mycke?
vill ha ett så hållbart chip som möjligt som inte skadar motorn på nåt sätt, mer förslitning osv blir väl kanske men ni fattar nog.
eller ska man kanske satsa på att köpa ett steg 2 chip då jag redan nu har 2.5tum halvsats efter katt vilket ingår i steg 2 program hos bsr och autotech.
Vill inte att den ska dra mycket mera då jag pendlar minst 10mil om dagen till jobbet.
Självklart gör det det men menade att turbon ( förutsätter att den är i ok skick såklart) klarar mer än 280 hk. Vet en som hade 315 bänkade och det vara bara annat avgas och luftfilter samt mappning.
har kollat upp vart det finns återförsäljare av BSR saker, men kan alla återförsäljare chipptrimma? för isf finns det en ca 5mil från mig, annars vet jag ett annat ställe som håller på med bsr saker som ligger ca 22mil bort. sen har jag inte tagit reda på om man kan få autotech prylar ifrån förutom just dom själva
Självklart gör det det men menade att turbon ( förutsätter att den är i ok skick såklart) klarar mer än 280 hk. Vet en som hade 315 bänkade och det vara bara annat avgas och luftfilter samt mappning.
Skapligt.... Då får man anta att det var ett väldigt lätt pull, annars klarar man inte att komma upp i såna effekter. Och då står man där med papper på en massa hästar som ändå inte kan utnyttja eftersom effekten sjunker som en sten om gör ett tungt pull istället. Att ta sig över 270hk med en i grunden original motor, speciellt om miltalet tickat iväg är snudd på omöjligt. I alla fall så länge man pratar om något annat än momentan effekt.
Körde steg 1 autotech och JT 3" ifrån katalysatorn samt öppet JR filter i min 850 Turbo 94. Gick som ett skott, soppa förbrukningen minskade avsevärt! Dock sörplar det en hel del när man trycker blyfoten! Så kan varmt rekomendera auotech trevligt bemötande osv!
Körde steg 1 autotech och JT 3" ifrån katalysatorn samt öppet JR filter i min 850 Turbo 94. Gick som ett skott, soppa förbrukningen minskade avsevärt! Dock sörplar det en hel del när man trycker blyfoten! Så kan varmt rekomendera auotech trevligt bemötande osv!
lutar åt att montera ett steg 1 just för att skaffa den där lilla extra puffen i bilen
lutar åt att montera ett steg 1 just för att skaffa den där lilla extra puffen i bilen
Du kommer ej ångra dig, är som natt och dag rent prestandamässigt!
joo, det kan jag förstå har tittat lite hos motornord som ligger ca 5mil ifrån mig enligt deras program plockar dom ut 304hk låter lite väl mycket, men värt att åka och prata med dom nån dag
joo, det kan jag förstå har tittat lite hos motornord som ligger ca 5mil ifrån mig enligt deras program plockar dom ut 304hk låter lite väl mycket, men värt att åka och prata med dom nån dag
Tror absolut inte på några 304hk, kanske pappers hästar men inga äkta tyvärr!
Tror absolut inte på några 304hk, kanske pappers hästar men inga äkta tyvärr!
näe det tror inte jag eller, man vet ju inte vad som satt på den 850in dom bänkade för att få ut det där, och beror det ju på övrigt skick i motorn men lite mer än 225 orginal borde man iaf få hehe