3990
Sök

Söker ngn som kan installera ljud!! Betaler till den som kan installera mitt!!

16 197 Inlägg
15 juni 2011
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:
spungeBob skrev:

Det där gjorde min dag. hahah! Iofs helt riktigt, om kunden lär sig hur man gör lär han inte komma tillbaka igen..

ja anser att varför ska jag lära ut saker gratis som har kostat mig en massa pengar att lära mig..

Nu va det ju inte fråga om gratis jobb...

nee men att lära ut gratis.   

de skulle aldrig falla mig in om ja inte e helt säker på att jag har nåt att vinna på de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2011
gamlingen skrev:
Som vanligt så är alla världsmästare på denna sida.  Tror inte riktigt att alla som kan nåt är självlärda . Ni har säkert själva varit med å tittat på.
Garage mentalitet,, har man inte råd så ska man inte.. kan man inte så ska ingen lära ut. En stolt yrkesman lär gärna ut det han kan,,annars kan det va så, att vill han inte lära ut så är det inget värt att kunna.

Lätt att vara stor i käften gosse.. men men sent ska alla lära helt enkelt.

Tro mig när jag säger att vi gamla rävar har gjort väääldans massa fel innan man helt enkelt
den HÅRDA vägen fick lära sig hur och varför.

Det vi så surt har fått betala för att lära oss ska alla idag ha gratis..
Man går inte från newbie till proffs över en natt.

Vi gör det vi gör bäst för vi KAN.. jag kan hjälpa till alla gånger, men det kostar.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
15 juni 2011
spungeBob skrev:
evilaudio skrev:
spungeBob skrev:

Det där gjorde min dag. hahah! Iofs helt riktigt, om kunden lär sig hur man gör lär han inte komma tillbaka igen..

ja anser att varför ska jag lära ut saker gratis som har kostat mig en massa pengar att lära mig..

Jag håller med dig där, men jag är nyfiken på hur du menar att det har kostat dig pengar?
För att du har slungat iväg übermycket stålar på byggen innan spons / etc? Eller finns det riktiga utbildningar på just bilstereoanläggningar?

för att ja gjort av me galet mycke pengar på att lära mig att bygga.   

å inte bara bilstereo utan de mesta va gäller bilar.

"gör om,gör rätt" har man ju testat ett antal ggr.

6 851 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
spungeBob skrev:
evilaudio skrev:

Jag håller med dig där, men jag är nyfiken på hur du menar att det har kostat dig pengar?
För att du har slungat iväg übermycket stålar på byggen innan spons / etc? Eller finns det riktiga utbildningar på just bilstereoanläggningar?

Friskt kopplat, hälften brunnet wink

För både jag, Evil och Tooken har gjort så,det är ett som är säkert..!
Senast redigerat av TT-Avant (15 juni 2011)

16 197 Inlägg
15 juni 2011
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:
spungeBob skrev:

har hänt några ggr.. senast nu innan elmia så gjorde ja samma fel 2ggr för ja va så trött så att ja brände 2 steg.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:

har hänt några ggr.. senast nu innan elmia så gjorde ja samma fel 2ggr för ja va så trött så att ja brände 2 steg.

Nobody is perfect.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
15 juni 2011
Tokken skrev:
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

Nobody is perfect.. smile

blev ju "bara" lite fattigare.. har man inte råd så måste man inse att man ska byta hobby big_smilebig_smile

5 198 Inlägg
15 juni 2011
Nu tävlar tydligen vissa i ljud och då förstår man väl att dom inte vill lära ut det dom kan.. då är dom ju inte *bäst* längre.. men nu tror jag inte TS har som mening att tävla med ljudet utan han ville få det billigare installerat, OBS inte gratis.

5 198 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:

de skulle aldrig falla mig in om ja inte e helt säker på att jag har nåt att vinna på de.

Gratis reklam ,,,, som visar att just DU är bäst och ingen annan...

16 197 Inlägg
15 juni 2011
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:

eftersom jag INTE är en firma så har jag inget att vinna på de.

de e ju bara mer "idioter" som hör av sig å vill ha gratis hjälp eller att man ska lära dom.

sen bahöver ja inte bevisa att jag är bäst.. behöver mer pengar i min egen plånbok.

de enda ja måste "bevisa" är att jag har nöjda sponsorer å de har ja haft de senaste 5-6 åren utan att ha vunnit nåt me mina byggen.
Senast redigerat av evilaudio (15 juni 2011)

5 198 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:

de e ju bara mer "idioter" som hör av sig å vill ha gratis hjälp eller att man ska lära dom.

Antar att man även kan rösta på hur installationen är utförd, och desto fler röster desto större chans att vinna.

själv är jag nöjd med att det låter hyffsat..

179 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
spungeBob skrev:
evilaudio skrev:

Det kan jag tänka mig, man gör inte ett bygge i klass med dina dom första gångerna man bygger direkt.

16 197 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:

sen bahöver ja inte bevisa att jag är bäst.. behöver mer pengar i min egen plånbok.

de enda ja måste "bevisa" är att jag har nöjda sponsorer å de har ja haft de senaste 5-6 åren utan att ha vunnit nåt me mina byggen.

5 198 Inlägg
15 juni 2011
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:

Näe klart en vinst är ju inte allt..det en sponsor är ute efter är ju bra reklam för grejerna så att folk köper.

750 Inlägg
15 juni 2011
gamlingen skrev:
Som vanligt så är alla världsmästare på denna sida.  Tror inte riktigt att alla som kan nåt är självlärda . Ni har säkert själva varit med å tittat på.
Garage mentalitet,, har man inte råd så ska man inte.. kan man inte så ska ingen lära ut. En stolt yrkesman lär gärna ut det han kan,,annars kan det va så, att vill han inte lära ut så är det inget värt att kunna.

Jag fattar inte problemet, det finns ju sjutusentjugoelva trådar om hur man installera ljud. smile
Senast redigerat av Sydeken (15 juni 2011)

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

102 Inlägg
15 juni 2011
Sydeken skrev:
Jag fattar inte problemet, det finns ju sjutusentjugoelva trådar om hur man installera ljud. smile

Inget illa menat, men TS kanske har "tummen mitt i handen"?

DLS
1 147 Inlägg
15 juni 2011
Jag hade betalat om jag hade haft chansen.. Ge pengar som gynnar de som sysslar med bilstereo då det är en tuff värld dom lever i.

168 Inlägg
16 juni 2011
Sorry om jag lägger mig i. Förstår dock inte alls ens varför ni diskuterar? "Hjälpa till gratis gör jag aldrig om jag inte är säker på att vinna" osv. Varför finns garaget? En gratis community där folk kan ställa frågor och få svar? Om folk inte gillar det förstår jag inte varför de hänger här. Bilstereo är dyrt, jäkligt dyrt och att göra fel det kostar, det vet alla som någongång provat. Men varför ska vi vara egoistiska?
Att installera en ljudanläggning så att den låter klarar alla, inklusive "tummen mitt i handen", att göra det snyggt kräver kunskap, det är ren fakta. Sorry för OT, kände bara att ibland går det lite till överdrift.

Till TS, om du känner att du inte klarar själv kommer det kosta pengar att få hjälp, dock finns MASSVIS av gratis fakta på nätet, läs på, prova 1 och 2 gånger och det kommer funka till slut, samtidigt som du lärt dig massvis! smile Lycka till!

750 Inlägg
16 juni 2011
inuzen skrev:
Sorry om jag lägger mig i. Förstår dock inte alls ens varför ni diskuterar? "Hjälpa till gratis gör jag aldrig om jag inte är säker på att vinna" osv. Varför finns garaget? En gratis community där folk kan ställa frågor och få svar? Om folk inte gillar det förstår jag inte varför de hänger här. Bilstereo är dyrt, jäkligt dyrt och att göra fel det kostar, det vet alla som någongång provat. Men varför ska vi vara egoistiska?
Att installera en ljudanläggning så att den låter klarar alla, inklusive "tummen mitt i handen", att göra det snyggt kräver kunskap, det är ren fakta. Sorry för OT, kände bara att ibland går det lite till överdrift.

Till TS, om du känner att du inte klarar själv kommer det kosta pengar att få hjälp, dock finns MASSVIS av gratis fakta på nätet, läs på, prova 1 och 2 gånger och det kommer funka till slut, samtidigt som du lärt dig massvis! smile Lycka till!

Okej men nu drar du ju faktisk alla över en kam, han har ju all hjälp han behöver på garaget, finns massa trådar om hur man installerar ljud så det blir bra! Då får han ju som hjälp!

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

168 Inlägg
16 juni 2011
Sydeken skrev:
inuzen skrev:

Okej men nu drar du ju faktisk alla över en kam, han har ju all hjälp han behöver på garaget, finns massa trådar om hur man installerar ljud så det blir bra! Då får han ju som hjälp!

Det gjorde jag absolut vilket jag inte riktigt menade. Förstår dock inte varför diskussionen i denna tråd ens uppkom. Jag själv har alltid fått hjälp genom garaget och det är HUR bra som helst, väldigt tacksamt.
Det jag syftade på är att det är just vad sidan är till för, en sida där man kan få massor av gratis lärdom. Inte en hemsida där man ska hugga på varann, klanka ned varandras byggen osv. Förstår du mig bättre?
Ber om ursäkt om det var så inlägget tolkades, det var inte meningen. Att hjälpa någon gratis en helg förstår jag också att man inte gör, men att säga "jag lär ingen gratis" är fel. Det är ju det HELA hemsidan bygger på, eller?

Sök