Go_sideways skrev:
Smaken är som baken och trådskaparen får ju välja själv. Men enligt mig är Ariston en så FRUKTANSVÄRT ful bil.
Hade tagit supran alla dagar i veckan. (inte bara för att jag har en själv) Dom får bli hur vanliga dom vill enligt mig. det är trots allt en sjukt snygg bil och för jävla rolig att köra.
Yes, smaken är som baken. Och jag vet inte vad trådskaparen har för smak så därför jag kom med förslag som kanske kan vara av intresse för trådskaparen
Nitrometanskada skrev:
Hur kommer det sig? Är Ariston ÄNNU tyngre?
Det är en 4-dörrars lyx-sedan, den är då inte lättare iallafall.
Men själva grejen med en sportbil som är extremt tung förstår jag inte.
En lyxbil som är tung fattar man ju. Hur som helst, vem fan åker omkring i en originalbil?
Går ju att gjuta upp huvar och sånt i glasfiber till Aristo också.
1EVOXIN1 skrev:
Jag har kört Soarer,Aristo, Chaser (JZX100) och Supra 98 VVTi (BPU).
Gillar Chasern och Supran bättre eftersom Aristons väghållning inte är så bra, den känns som en pansarvagn.
Ariston är en lyxbil som är rolig att glida runt i medans Chasern är en sportsedan som med lite väghållnings uppgraderingar är en otroligt skön sportbil.
Sen handlar det om smak också....
Chaser är ännu läckrare, men jag nämnde Aristo med tanke på att trådskaparen verkar fäst vid supra och dess 2JZ med turbo.
Hur som helst, väghållning hit och väghållning dit, jag nämnde inget om väghållning,
trådskaparen nämnde aldrig vad han ska med bilen till så därför kan en Aristo lika gärna vara ett vettigt val om han nu bara ska glida runt.
Sedemera så kör man väl inte runt original iallafall som sagt. Original är ju för gubbjävlar,
då kan man köra V70 istället
och med tanke på att det finns JZS161 Driftingbilar så ja,
på något konstigt sätt så går det tydligen att framföra även en Aristo i sidled.
http://www.youtube.com/watch?v=wrNAuf7i … re=relatedJag pratar iallafall om en grundbil, det gör jag alltid, jag köper inte en bil för att köra den original,
jag köper en bil för att riva ner den och göra något ännu vettigare av den, sen köra den.
Jag har ingen aning om trådskaparens tanke med bilen eller vad han har för smak,
det var därför jag sade min mening och gav förslag som kan vara av intresse