4307
Sök

Info om 2jz-gte och toyota supra mk4

457 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
#1
Hej jag har lite funderingar på att köpa mig en toyota supra, men jag skulle vilja ha lite tips på va man ska titta på när det gäller motor låda chassie osv när man åker och tittar på än.

Jag har läst på wikipedia och lite överalt men jag skulle vilja höra eran åsikt om just denna bil

Tack i förhand: Dennis

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#2
Hoppas du inte ska sälja R33an.

Finns inte mycket att säga om Supran, det är en väldigt driftsäker bil om man tar hand om den väl kolla bara det "vanliga" som på alla andra bilar.

Jag skulle inte köpt från blocket utan jag skulle importerat.

Lycka till!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

345 Inlägg
22 juni 2011
#3
En fråga bara 1evoXIN1, varför ska man inte köpa från blocket?

Supra Club Sweden

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#4
RoberthR skrev:
En fråga bara 1evoXIN1, varför ska man inte köpa från blocket?

Det är inte dåligt att köpa från blocket men det är mycket bättre att importera från Japan eller England då det finns ett större utbud av välvårdade och otrimmade Supror än vad det finns i Sverige.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Ointresserad.
936 Inlägg
22 juni 2011
#5
RoberthR skrev:
En fråga bara 1evoXIN1, varför ska man inte köpa från blocket?

Plus att folk tror deras bilar är gjorda av guld.

Över 100 lök för en 20 år gammal japanbil är fan vansinne.

Teabag appreciation club.

807 Inlägg
22 juni 2011
#6
Snitch skrev:
RoberthR skrev:
En fråga bara 1evoXIN1, varför ska man inte köpa från blocket?

Plus att folk tror deras bilar är gjorda av guld.

Över 100 lök för en 20 år gammal japanbil är fan vansinne.

jaaa o över 300k för 50 år gamla amerikanare är ännu större vansinne!
Vi tror inte dom är gjorda av guld, prissättning handlar om efterfrågan och utbud. Sen att det är grymt bra bilar är helt annan femma wink

I'd rather die like a man, than live like a coward

Ointresserad.
936 Inlägg
22 juni 2011
#7
drazen_gti skrev:
Snitch skrev:
RoberthR skrev:
En fråga bara 1evoXIN1, varför ska man inte köpa från blocket?

Plus att folk tror deras bilar är gjorda av guld.

Över 100 lök för en 20 år gammal japanbil är fan vansinne.

jaaa o över 300k för 50 år gamla amerikanare är ännu större vansinne!
Vi tror inte dom är gjorda av guld, prissättning handlar om efterfrågan och utbud. Sen att det är grymt bra bilar är helt annan femma wink

På den punkten så delar vi samma åsikt. Dock är det en helt annan marknad.

Det är sjukt bra bilar, stabila drivlinor och skottsäkra motorer. Snygga är dom också.

Men jag menar, det är fortfarande stört mycket pengar för en "utdaterad" bil.

Som ett lätt exempel, http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 22&w=3

155 tusen!? Motivering sökes. Coilovers och fälgar är dyrt, så långt är jag med. Men resten då?

Teabag appreciation club.

807 Inlägg
22 juni 2011
#8
Snitch skrev:
drazen_gti skrev:
Snitch skrev:

Plus att folk tror deras bilar är gjorda av guld.

Över 100 lök för en 20 år gammal japanbil är fan vansinne.

jaaa o över 300k för 50 år gamla amerikanare är ännu större vansinne!
Vi tror inte dom är gjorda av guld, prissättning handlar om efterfrågan och utbud. Sen att det är grymt bra bilar är helt annan femma wink

På den punkten så delar vi samma åsikt. Dock är det en helt annan marknad.

Det är sjukt bra bilar, stabila drivlinor och skottsäkra motorer. Snygga är dom också.

Men jag menar, det är fortfarande stört mycket pengar för en "utdaterad" bil.

Som ett lätt exempel, http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 22&w=3

155 tusen!? Motivering sökes. Coilovers och fälgar är dyrt, så långt är jag med. Men resten då?

motiveringen är att nästan allt som är bra märke kostar apmycket i trimväg. (allt måste importeras) Som exempel så kan jag säga att orginal trd oljelock går på 1000 spänn. Ska man köpa en orginal supra och sen göra allt som är gjort med min tex så hamnar man där. Sen så är det faktiskt så att för 130-180k har du en bil som äger det mesta på gatan. Kollar man prestanda/pengar så är det jävligt bra kalkyl...

I'd rather die like a man, than live like a coward

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#9
drazen_gti skrev:
Snitch skrev:
drazen_gti skrev:

jaaa o över 300k för 50 år gamla amerikanare är ännu större vansinne!
Vi tror inte dom är gjorda av guld, prissättning handlar om efterfrågan och utbud. Sen att det är grymt bra bilar är helt annan femma wink

På den punkten så delar vi samma åsikt. Dock är det en helt annan marknad.

Det är sjukt bra bilar, stabila drivlinor och skottsäkra motorer. Snygga är dom också.

Men jag menar, det är fortfarande stört mycket pengar för en "utdaterad" bil.

Som ett lätt exempel, http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 22&w=3

155 tusen!? Motivering sökes. Coilovers och fälgar är dyrt, så långt är jag med. Men resten då?

motiveringen är att nästan allt som är bra märke kostar apmycket i trimväg. (allt måste importeras) Som exempel så kan jag säga att orginal trd oljelock går på 1000 spänn. Ska man köpa en orginal supra och sen göra allt som är gjort med min tex så hamnar man där. Sen så är det faktiskt så att för 130-180k har du en bil som äger det mesta på gatan. Kollar man prestanda/pengar så är det jävligt bra kalkyl...

Finns många bilar som tar en BPU Supra

http://www.blocket.se/ostergotland/Mits … 11&w=3 + 70 000 så har du en riktigt snabb bil som tar 180tkr Supran både på bana, stripp och gata smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Ointresserad.
936 Inlägg
22 juni 2011
#10
drazen_gti skrev:
Snitch skrev:
drazen_gti skrev:

jaaa o över 300k för 50 år gamla amerikanare är ännu större vansinne!
Vi tror inte dom är gjorda av guld, prissättning handlar om efterfrågan och utbud. Sen att det är grymt bra bilar är helt annan femma wink

På den punkten så delar vi samma åsikt. Dock är det en helt annan marknad.

Det är sjukt bra bilar, stabila drivlinor och skottsäkra motorer. Snygga är dom också.

Men jag menar, det är fortfarande stört mycket pengar för en "utdaterad" bil.

Som ett lätt exempel, http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 22&w=3

155 tusen!? Motivering sökes. Coilovers och fälgar är dyrt, så långt är jag med. Men resten då?

motiveringen är att nästan allt som är bra märke kostar apmycket i trimväg. (allt måste importeras) Som exempel så kan jag säga att orginal trd oljelock går på 1000 spänn. Ska man köpa en orginal supra och sen göra allt som är gjort med min tex så hamnar man där. Sen så är det faktiskt så att för 130-180k har du en bil som äger det mesta på gatan. Kollar man prestanda/pengar så är det jävligt bra kalkyl...

Bara för att du springer och köper ett oljelock för en tusing så betyder inte det att du höjer värdet på bilen med 10 tusen.

Vilket många tydligen tror. Frågar man sen varför så gnäller dom på "att det tog ju tid att montera också!!!11"

Teabag appreciation club.

807 Inlägg
22 juni 2011
#11
1EVOXIN1 skrev:
drazen_gti skrev:
Snitch skrev:

På den punkten så delar vi samma åsikt. Dock är det en helt annan marknad.

Det är sjukt bra bilar, stabila drivlinor och skottsäkra motorer. Snygga är dom också.

Men jag menar, det är fortfarande stört mycket pengar för en "utdaterad" bil.

Som ett lätt exempel, http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 22&w=3

155 tusen!? Motivering sökes. Coilovers och fälgar är dyrt, så långt är jag med. Men resten då?

motiveringen är att nästan allt som är bra märke kostar apmycket i trimväg. (allt måste importeras) Som exempel så kan jag säga att orginal trd oljelock går på 1000 spänn. Ska man köpa en orginal supra och sen göra allt som är gjort med min tex så hamnar man där. Sen så är det faktiskt så att för 130-180k har du en bil som äger det mesta på gatan. Kollar man prestanda/pengar så är det jävligt bra kalkyl...

Finns många bilar som tar en BPU Supra

http://www.blocket.se/ostergotland/Mits … 11&w=3 + 70 000 så har du en riktigt snabb bil som tar 180tkr Supran både på bana, stripp och gata smile

inte i toppfart;)
men det handlar inte om det, det är mycket en smaksak. Jag säger inte att supra är bäst, men att det finns många bilar som tar en supra(i samma viktklass) eller kalla dom för gt vagnar det tvivlar jag på...

I'd rather die like a man, than live like a coward

807 Inlägg
22 juni 2011
#12
Snitch skrev:
drazen_gti skrev:
Snitch skrev:

På den punkten så delar vi samma åsikt. Dock är det en helt annan marknad.

Det är sjukt bra bilar, stabila drivlinor och skottsäkra motorer. Snygga är dom också.

Men jag menar, det är fortfarande stört mycket pengar för en "utdaterad" bil.

Som ett lätt exempel, http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 22&w=3

155 tusen!? Motivering sökes. Coilovers och fälgar är dyrt, så långt är jag med. Men resten då?

motiveringen är att nästan allt som är bra märke kostar apmycket i trimväg. (allt måste importeras) Som exempel så kan jag säga att orginal trd oljelock går på 1000 spänn. Ska man köpa en orginal supra och sen göra allt som är gjort med min tex så hamnar man där. Sen så är det faktiskt så att för 130-180k har du en bil som äger det mesta på gatan. Kollar man prestanda/pengar så är det jävligt bra kalkyl...

Bara för att du springer och köper ett oljelock för en tusing så betyder inte det att du höjer värdet på bilen med 10 tusen.

Vilket många tydligen tror. Frågar man sen varför så gnäller dom på "att det tog ju tid att montera också!!!11"

hahaha det var ju bara ett exempel på vad saker kostar:) vad skulle du vilja ge för en supra då? vad är vettigt pris enl dig?

I'd rather die like a man, than live like a coward

Ointresserad.
936 Inlägg
22 juni 2011
#13
Vad Jag vill betala för en supra? Hmm..

Det beror givetvis på. En helt standard manuell, välservad osv skulle jag kunna ge 70 tusen för.

Men aldrig 150 för en med simpelt BPU på.

Teabag appreciation club.

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#14
drazen_gti skrev:
1EVOXIN1 skrev:
drazen_gti skrev:

motiveringen är att nästan allt som är bra märke kostar apmycket i trimväg. (allt måste importeras) Som exempel så kan jag säga att orginal trd oljelock går på 1000 spänn. Ska man köpa en orginal supra och sen göra allt som är gjort med min tex så hamnar man där. Sen så är det faktiskt så att för 130-180k har du en bil som äger det mesta på gatan. Kollar man prestanda/pengar så är det jävligt bra kalkyl...

Finns många bilar som tar en BPU Supra

http://www.blocket.se/ostergotland/Mits … 11&w=3 + 70 000 så har du en riktigt snabb bil som tar 180tkr Supran både på bana, stripp och gata smile

inte i toppfart;)
men det handlar inte om det, det är mycket en smaksak. Jag säger inte att supra är bäst, men att det finns många bilar som tar en supra(i samma viktklass) eller kalla dom för gt vagnar det tvivlar jag på...

Nej inte i toppfart wink

Supran är riktigt bra och snygg! Men jag skulle valt en R34 GTT istället för en Supra.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#15
Snitch skrev:
Vad Jag vill betala för en supra? Hmm..

Det beror givetvis på. En helt standard manuell, välservad osv skulle jag kunna ge 70 tusen för.

Men aldrig 150 för en med simpelt BPU på.

Dröm vidare kompis....

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

807 Inlägg
22 juni 2011
#16
1EVOXIN1 skrev:
drazen_gti skrev:
1EVOXIN1 skrev:

Finns många bilar som tar en BPU Supra

http://www.blocket.se/ostergotland/Mits … 11&w=3 + 70 000 så har du en riktigt snabb bil som tar 180tkr Supran både på bana, stripp och gata smile

inte i toppfart;)
men det handlar inte om det, det är mycket en smaksak. Jag säger inte att supra är bäst, men att det finns många bilar som tar en supra(i samma viktklass) eller kalla dom för gt vagnar det tvivlar jag på...

Nej inte i toppfart wink

Supran är riktigt bra och snygg! Men jag skulle valt en R34 GTT istället för en Supra.

nej ska man ha skyline så ska det vara en blå r34 gtr o inget annat! Min nästa bil btw, måste ha en sån:)

I'd rather die like a man, than live like a coward

807 Inlägg
22 juni 2011
#17
1EVOXIN1 skrev:
Snitch skrev:
Vad Jag vill betala för en supra? Hmm..

Det beror givetvis på. En helt standard manuell, välservad osv skulle jag kunna ge 70 tusen för.

Men aldrig 150 för en med simpelt BPU på.

Dröm vidare kompis....

det går att få men det kommer vara utan 2 turbos wink

I'd rather die like a man, than live like a coward

1 101 Inlägg
22 juni 2011
#18
Snitch skrev:
RoberthR skrev:
En fråga bara 1evoXIN1, varför ska man inte köpa från blocket?

Plus att folk tror deras bilar är gjorda av guld.

Över 100 lök för en 20 år gammal japanbil är fan vansinne.

Handlar ju faktiskt om efterfrågan! folk som köper dessa bilarna skiter fullständigt i ifall den är 1 eller 50 år gammal, utan man köper dom för att bygga på eller hålla i ett fint orginalskick.

Helt enkelt handlar de till 100% om efterfrågan och det är väldigt bra välbyggda bilar för dom som vill trimma samt svänga smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#19
drazen_gti skrev:
1EVOXIN1 skrev:
drazen_gti skrev:

inte i toppfart;)
men det handlar inte om det, det är mycket en smaksak. Jag säger inte att supra är bäst, men att det finns många bilar som tar en supra(i samma viktklass) eller kalla dom för gt vagnar det tvivlar jag på...

Nej inte i toppfart wink

Supran är riktigt bra och snygg! Men jag skulle valt en R34 GTT istället för en Supra.

nej ska man ha skyline så ska det vara en blå r34 gtr o inget annat! Min nästa bil btw, måste ha en sån:)

Det är ju drömmen men långt ifrån Suprans prisklass/klass.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 juni 2011
#20
drazen_gti skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Snitch skrev:
Vad Jag vill betala för en supra? Hmm..

Det beror givetvis på. En helt standard manuell, välservad osv skulle jag kunna ge 70 tusen för.

Men aldrig 150 för en med simpelt BPU på.

Dröm vidare kompis....

det går att få men det kommer vara utan 2 turbos wink

Du kan få en Supra för 70 tusen, självklart men absolut inte orginal, välvårdad, manuell utan Automat och N/A för 70 000.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti


Sök