3328
Sök

Strömkabel bak till bagaget ,var i torpeden?Supra mkiv

55 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Hej ska börja bygga lite ljud i den nya bilen.Blir plastad baslåda osv men nu till saken.Har riktigt svårt att se var i torpeden man lämpligast ska dra strömkabeln utan större ingrepp.

Bilen i fråga är en Toyota Supra MKIV högerstyrd om det nu spelar någon roll.

Vilken kabeldimension bör kabeln vara?

Mvh robin

2 035 Inlägg
23 juni 2011
haeggroth skrev:
Hej ska börja bygga lite ljud i den nya bilen.Blir plastad baslåda osv men nu till saken.Har riktigt svårt att se var i torpeden man lämpligast ska dra strömkabeln utan större ingrepp.

Bilen i fråga är en Toyota Supra MKIV högerstyrd om det nu spelar någon roll.

Vilken kabeldimension bör kabeln vara?

Mvh robin

Vet inte hur det ser ut under ratten på en supra men antingen så trökar du igenom en igenom en bef gummimuff. Eller så får du borra hål och sätta en riktigt kabelgenomföring i plåten.
Storleken på kabel beror ju på vad du har tänkt att driva. Men en 33 skulle väl vara lagom. 50mm2 för stora system och 25mm2 för midre system. Kolla på nardik.se där kan du se lite. Kolla vad dina steg är avsäkrade till och räkna på kabel sen.

Biljudsveteran sen 1984!

55 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Jo får nog bli en 33mm då. Har en 52mm hemma men den är så grov bökig att dra igenom där kan jag tänka mig.

Ska driva en 12" RE bas i 2k klassen med ett Magnat monoblock slutsteg som kan driva 700w rms i 1ohm.

Vore bra om någon med en supra kan säga vars de drog kabeln då det är jävligt tight vars man än kollar.

Mvh

2 035 Inlägg
23 juni 2011
haeggroth skrev:
Jo får nog bli en 33mm då. Har en 52mm hemma men den är så grov bökig att dra igenom där kan jag tänka mig.

Ska driva en 12" RE bas i 2k klassen med ett Magnat monoblock slutsteg som kan driva 700w rms i 1ohm.

Vore bra om någon med en supra kan säga vars de drog kabeln då det är jävligt tight vars man än kollar.

Mvh

Ja dåså, då räcker ju en 33mm2. Då kan du ju ha ett steg till sen. T ex framsystem.

Kolla under ratten och se ut några tänkbara genomföringar, kolla i motorrummet och kolla vilken som blir smidigast. Du kommer säkert få ta bort grejer så det blir smidigare.

Biljudsveteran sen 1984!

595 Inlägg
28 juni 2011
Finns en skitstor precis nedanför bromsvätske behållarn åt höger om du står framför bilen!
Där kan du få in en gigantisk kabel smile

55 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Perfekt får kolla imorgon ,tack så mycket!

Sök