som topic lyder så får jag ryckningar i bilen när jag gasar på från låga varv, exempel 1400-1700 på 5an, trycker jag då på fullt så blir det ryckningar, alldeles som om motorn lägger av för en millisekund, blir några efter varandra sen går bilen bra och som vanligt igen.
det är en volvo 940LTT årsmodell 97 SE om de nu har nån betydelse, det som är gjort på bilen är Viking eco tändchip och även viking eco bränslechip, ställbar tryckklocka (laddet står på 0,7 för tillfället).
från början hade jag öppet t-kors på slangen till tryckklockan och den gick som ett skott i början, sen efter ett tag började dessa ryckningar uppstå så jag tog bort det igen, men nu sitter en, LTT tryckklocka på bilen som är omgjord till en justerbar. och när vi ställde upp laddet til 08, så komm dessa ryckningar, så vi ställde ner laddet till 0,6 och ryckningarna kvarstod, vi satt på en BTR och testade med alla sorters olika tryck men ingen förbättring.
det sitter sportluftfilter och 2,5" hela vägen från turbon.
har sökt som en tok om detta, men inte fått nått riktigt bra svar, snälla nån som kan hjälpa en volvo i nöd!
blev jävligt rörigt men hoppas nån förstår, jag är trött
Edit: det kan ju vara spikningar men det hörs inget från motorn det bara rycker.