2857
Sök

Bromsar volvo 765 -89

30 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
tjena har nu rivit ner bromsarna på min 765a som har stått i några år, tyvär så var ju oken rostiga inuti och kolvarna hade rost på sig.. så bestämde mig för att fixa nya ok. lättare sagt än gjort:P så vet någon om det passar med bromsar från någon annan volvo model ? eller var man kan få tag på bromsok?

tacksam för svar! smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
26 juni 2011
scania480 skrev:
tjena har nu rivit ner bromsarna på min 765a som har stått i några år, tyvär så var ju oken rostiga inuti och kolvarna hade rost på sig.. så bestämde mig för att fixa nya ok. lättare sagt än gjort:P så vet någon om det passar med bromsar från någon annan volvo model ? eller var man kan få tag på bromsok?

tacksam för svar! smile

Var letade du efter ok? Det kan tänkas att det är samma till 740 men är inte säker.
Kollade på Mekonomen på bromsbelägg och skivor till min 765:a -90 och till en 745:a -90 jag hittade på blocket och det var samma delar så det borde gå med bromsok från 740.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (26 juni 2011)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

30 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
tack! jag ska kolla upp det. men om det inte skulle gå skulle det gå att byta till 940 ok?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
26 juni 2011
scania480 skrev:
tack! jag ska kolla upp det. men om det inte skulle gå skulle det gå att byta till 940 ok?

Vet tyvärr inte det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök