2479
Sök

Volvo 940 -94 med felkod 1-3-2 och 1-2-1??

8 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
behöver snabb hjälp med att lösa ett problem med bilen..den tuggade o dog i går ..åkte till biltema o handlade ett nytt batteri!!
o nu är det samma problem..den går ett tag sen tuggar den o dör..all el försvinner..o får den stå en stund så startar den igen o går några hundar meter till??? batteriet visar att det är urladdat(biltemas som man ser vilket skick det är på det.
JAG HÅLLER på o flyttar så jag behöver snabb hjälp på vad det kan vara...jag har jollat felkoderna o dom visar
1-3-2 o trycker man på knappen igen så blinkar det 1-2-1 .. sen börjar den om med 1-3-2 igen??

SNÄLLA HJÄLP ps tänk på att jag är en tjej med tummen mitt i handen så beskriv gärna utförligt hur/vad jag ska göra wink

334 Inlägg
27 juni 2011
1-3-2 e nått fel med batteri spänningen och den andra är luftmängds mätaren smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
27 juni 2011
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=1631 den sidan visar vad felkoderna du har är för något smile

334 Inlägg
27 juni 2011
hade jag vart dig hade jag försökt kolla kablarna mellan batteri o generator de värka som den inte vill ladda tror de kan vara nå glabbt där i mellan annars byt luftmängdsmätaren den kan med vara fel den sitter på slangen till luftburken går en kabel från den med smile

8 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
har kollat generatorns kablar o hittar inget konstigt där??
men värkar som att generatorn inte laddar?? iom att ett helt nytt batteri är slut efter ca 30 minuters bilkörning( med hästsläp) efter.

8 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
men luftmassemätaren..kan den dra ur ett nytt batteri pga att den är trasig???

334 Inlägg
27 juni 2011
nej luftmängdsmätaren bestämmer hur mycket bensin och luft motorn skall ha men generatorn kan va slut om den batteriet dör då är det generator byte eller byta kolen i den sad testa o byt den för dör batteriet när du kör så laddar inte generatorn som den skall då är det generatorn som är trasig..

8 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
kan det vara idee att handla en generator då?? eller ska jag inhandla både luftmassemätare o generator?

334 Inlägg
27 juni 2011
generator finns billigt på skroten smile

8 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
hittare generator för 500 o även en luftmassemätare för lika mycket smile

334 Inlägg
27 juni 2011
ahaa satsa på de då¨tongue