Börja med att ta bort hela kardan, lossa änden vid bakaxeln, änden vid lådan och 4 skruvar till stödlagret. lossa alla skruvar runt sprängkåpan. det enda du behöver ta bort runt spakstället är just spaken, ingen annat. ta bort låsringen till slavcylindern till kopplingen, om cylindern sitter som fan så knacka ut den försiktigt med en hammare, fästet i sprängkåpan går lätt av om man våldar! plocka ner lådan, byt ut urtrampningslagret. lossa 6 st insex skruvar som håller tryckplattan, ta ner tryckplatta och lamell. (försäkra dig om att din nya sinterlamell är lika tjock som standard lamell, annars måste du chimsa tryckplattan) svänghjulet behöver du inte röra alls, så oroa dig inte för det. upp med nya lamellen och tryckplattan, lamellen måste du centrea med ett centreringsdorn ellr en gammal ingående axel från en annan låda. Dit med allting i omvänd ordning!
Eventuella stavfel skyller jag på att jag är full!