3050
Sök

Nissan 200sx Dör på tomgång + Dålig körbarhet

Biltokig
40 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Kribban92 skrev:
Känns som att de kommer att sluta med att du får riva ner hela motorn för o inspektera djuuupt inne i motorn wink

Vad menar du egentligen? Där e ju kompression..... Eller du menar insug o turbo o grejjor runt motorn.
Du kan väll ge lite mer konkreta tips om vad du tror e fel. Du e ju utbildad bilmekaniker cool

Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland.

17 Inlägg
1 juli 2011
Avgasmällar och sotig stift: Bilen går fett. Det orsakar också den dåliga tomgången .

1.  Ta bort din öppen dump och plugga igen alla håll för det kan orsaka felet.

2. har du justerbar BTR så ställer du den så att bränsletrycket är original

3. Montera ditt orignal Lmm med original spridare.

4. Motor fel är det inte eftersom alla dina stift var likadana.
hör av dig om det inte hjälper, haft liknande problem som du. Vi bör kunna fixa det wink

Biltokig
40 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Pirana skrev:
Avgasmällar och sotig stift: Bilen går fett. Det orsakar också den dåliga tomgången .

1.  Ta bort din öppen dump och plugga igen alla håll för det kan orsaka felet.

2. har du justerbar BTR så ställer du den så att bränsletrycket är original

3. Montera ditt orignal Lmm med original spridare.

4. Motor fel är det inte eftersom alla dina stift var likadana.
hör av dig om det inte hjälper, haft liknande problem som du. Vi bör kunna fixa det wink

Nu vet jag inte om du har läst hela inlägget, men nu sitter där en återcirkulerande dump, spridarna är original, har provat med original LMM (blev ingen skillnad).

Bredbandslambdan säger ju att motorn går för snålt..... Avgassmällar blir ju av oförbränd bensin men de kan väll orsakas av mer än att motorn går för fett? misständningar och att soppan går in i motorn vid fel tillfälle bör väll också kunna orsaka smällar? Eller e jag ute o cyklar utan styre? tongue De två felen skulle ju kunna orsakas av CAS:en (kamaxelgivaren)?

Saabmeck
233 Inlägg
1 juli 2011
Jag är inte negativ, jag bara förbereder honom så jag får chansen och säga "vad var det jag sa" sen! big_smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Biltokig
40 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Kribban92 skrev:
Jag är inte negativ, jag bara förbereder honom så jag får chansen och säga "vad var det jag sa" sen! big_smile

Måste du lägga in sånna här onödigheter? kan du inte hålla det professionellt och engagera dig i problemet istället???? mad Du e ju utbildad bilmekaniker och ska kunna lösa sånt här cool

229 Inlägg
1 juli 2011
Robin, läs dina meddelanden! wink

Biltokig
40 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Bredbandslambdan säger ju att motorn går för snålt..... Avgassmällar blir ju av oförbränd bensin men de kan väll orsakas av mer än att motorn går för fett? misständningar och att soppan går in i motorn vid fel tillfälle bör väll också kunna orsaka smällar? Eller e jag ute o cyklar utan styre? tongue
De två felen skulle ju kunna orsakas av CAS:en (kamaxelgivaren)?

Hur påverkar en trasig knacksensor sånt här? Den backar ju tändningen och ökar soppan när den tror att motorn spikar..... Eller cyklar jag enhjuling utan hjul nu? lol 

Bara lite funderingar jag har.... tongue

229 Inlägg
4 juli 2011
Hur går det för dig? smile

10 Inlägg
Biltokig
40 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
ahlberg88 skrev:
har du dålig gasrespons?

Jag tycker gasresponsen är nomal, bara de att den tvekar och varvar dåligt upp till 3000v/min efter de går de mycket lättare

Biltokig
40 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Nu har jag inte updaterat denna tråden på ett tag roll Men i helgen provade jag nisse med en anna CAS (kamaxelgivare) men jag märkte ingen skillnad jämnfört medd den gamla.

Nu blir väll nästa sak att prova en TPS (spjällägesgivare) som jag ska försöka jaga fatt i. Annars vet jag inte mycket mer att prova för tillfället.... sad

HH|Photo
165 Inlägg
11 juli 2011
Har exakt samma problem nu också, började lite i lördags, men blev värre idag, några idéer på vad det kan vara?

HH|Photo
Är med och håller i Japan vs Germany på Ring Knutstorp. Skicka PM vid frågor.

Saabmeck
233 Inlägg
11 juli 2011
DRFT_ skrev:
Har exakt samma problem nu också, började lite i lördags, men blev värre idag, några idéer på vad det kan vara?

Det är väll bara till att läsa i tråden vad det kan vara, det är ju just d som diskuteras? :>

HH|Photo
165 Inlägg
11 juli 2011
Missade att där var 2 sidor i tråden, hittade hit via google :< men har det löst sig för TS än?

HH|Photo

Saabmeck
233 Inlägg
11 juli 2011
DRFT_ skrev:
Missade att där var 2 sidor i tråden, hittade hit via google :< men har det löst sig för TS än?

Nepp, sist jag träffa han så fungera d fortfarande inte.. sad

Biltokig
40 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Jag har fortfarande inte löst problemet än.... jag ska fortfarande ha tag på en annan TPS men får jag tid över kan jag ju felsöka den jag har och kretsen redit.

HH|Photo
165 Inlägg
12 juli 2011
Okej, jag hade nog inte samma problem som dig, fixade det idag, en slang till insuget hade lostnat och 2st jordkablar var ej kopplade, mest troligt var det den där slangen som spökade.

Nu går den som en klocka igen smile

mvh

Edit: Såg förresten att du har min grannes gamla bil, var ett tag sedan man såg den sist!
Senast redigerat av DRFT_ (12 juli 2011)

HH|Photo

Biltokig
40 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Såja, nu har jag äntligen börjat felsöka min Nissan igen och har nu provat med en annan spjällägesgivare utan att det blev bättre.

Nu undrar jag om här e någon som har några ny ideér om vad som kan vara fel smile

Jag har helt slut på ideér själv och jag hittar inget i verkstadshandboken som hjälper, de blir väll att riva ner hela bilen och kolla varenda skruv när säsongen är över roll

Saabmeck
233 Inlägg
13 augusti 2011
Haha fyfyan, d kommer bli ett helvete, men lika bra att få ordning på allt smile

Sök