Känns som att de kommer att sluta med att du får riva ner hela motorn för o inspektera djuuupt inne i motorn
Vad menar du egentligen? Där e ju kompression..... Eller du menar insug o turbo o grejjor runt motorn. Du kan väll ge lite mer konkreta tips om vad du tror e fel. Du e ju utbildad bilmekaniker
Avgasmällar och sotig stift: Bilen går fett. Det orsakar också den dåliga tomgången .
1. Ta bort din öppen dump och plugga igen alla håll för det kan orsaka felet.
2. har du justerbar BTR så ställer du den så att bränsletrycket är original
3. Montera ditt orignal Lmm med original spridare.
4. Motor fel är det inte eftersom alla dina stift var likadana. hör av dig om det inte hjälper, haft liknande problem som du. Vi bör kunna fixa det
Nu vet jag inte om du har läst hela inlägget, men nu sitter där en återcirkulerande dump, spridarna är original, har provat med original LMM (blev ingen skillnad).
Bredbandslambdan säger ju att motorn går för snålt..... Avgassmällar blir ju av oförbränd bensin men de kan väll orsakas av mer än att motorn går för fett? misständningar och att soppan går in i motorn vid fel tillfälle bör väll också kunna orsaka smällar? Eller e jag ute o cyklar utan styre? De två felen skulle ju kunna orsakas av CAS:en (kamaxelgivaren)?
Jag är inte negativ, jag bara förbereder honom så jag får chansen och säga "vad var det jag sa" sen!
Måste du lägga in sånna här onödigheter? kan du inte hålla det professionellt och engagera dig i problemet istället???? Du e ju utbildad bilmekaniker och ska kunna lösa sånt här
Bredbandslambdan säger ju att motorn går för snålt..... Avgassmällar blir ju av oförbränd bensin men de kan väll orsakas av mer än att motorn går för fett? misständningar och att soppan går in i motorn vid fel tillfälle bör väll också kunna orsaka smällar? Eller e jag ute o cyklar utan styre? De två felen skulle ju kunna orsakas av CAS:en (kamaxelgivaren)?
Hur påverkar en trasig knacksensor sånt här? Den backar ju tändningen och ökar soppan när den tror att motorn spikar..... Eller cyklar jag enhjuling utan hjul nu?
Nu har jag inte updaterat denna tråden på ett tag Men i helgen provade jag nisse med en anna CAS (kamaxelgivare) men jag märkte ingen skillnad jämnfört medd den gamla.
Nu blir väll nästa sak att prova en TPS (spjällägesgivare) som jag ska försöka jaga fatt i. Annars vet jag inte mycket mer att prova för tillfället....
Jag har fortfarande inte löst problemet än.... jag ska fortfarande ha tag på en annan TPS men får jag tid över kan jag ju felsöka den jag har och kretsen redit.
Okej, jag hade nog inte samma problem som dig, fixade det idag, en slang till insuget hade lostnat och 2st jordkablar var ej kopplade, mest troligt var det den där slangen som spökade.
Nu går den som en klocka igen
mvh
Edit: Såg förresten att du har min grannes gamla bil, var ett tag sedan man såg den sist!
Såja, nu har jag äntligen börjat felsöka min Nissan igen och har nu provat med en annan spjällägesgivare utan att det blev bättre.
Nu undrar jag om här e någon som har några ny ideér om vad som kan vara fel
Jag har helt slut på ideér själv och jag hittar inget i verkstadshandboken som hjälper, de blir väll att riva ner hela bilen och kolla varenda skruv när säsongen är över