3948
Sök

Onödig / korkad info i bilannonser

Forummoderator
18 158 Inlägg
29 juli 2011
killercow skrev:
AirOne skrev:
killercow skrev:
förstår inte riktigt när folk inte kan sätta jämna 100lappar eller 1000lappar i priset.

tex 10,999 varför inte 11,000? ingen direkt som vill ha en krona tillbaks ändå.
kan i och för sig förstå att det ser lite billigare ut även om man vet det ändå är 11,000 bilen kostar.

men som idag såg jag en bil dom ville ha 14,365kr för å en annan dag såg jag en för 7,444kr

I och för sig var det en ganska jämn summa jag köpte V70:in för när jag köpte den - dvs 29.500:- - men när jag lite på skoj försökte pruta en femhundring så var det stopp. Tror det var en kul grej han antingen bara ville minnas, eller så var det en regel, eftersom bilen dessutom just då hade rullat nästan lika långt.

Tänk om de vore så att man fick betala 1kr per mil bilen gått när man köper den smile

Då hade jag köpt massa nya bilar å bara kört sen sålt dom rik man skulle blivit lol

Eller inte. ingen vidare tim lön kanske snitt 70km/h = 7kr/h - soppa 10kr/mil = -3kr/h sad

Jag gav 8000:- för min V70 i helgen. Tur att milen inte räknades... Hade då fått punga ut med 38102:- riksdaler :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

killercow
29 juli 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
killercow skrev:
AirOne skrev:

I och för sig var det en ganska jämn summa jag köpte V70:in för när jag köpte den - dvs 29.500:- - men när jag lite på skoj försökte pruta en femhundring så var det stopp. Tror det var en kul grej han antingen bara ville minnas, eller så var det en regel, eftersom bilen dessutom just då hade rullat nästan lika långt.

Tänk om de vore så att man fick betala 1kr per mil bilen gått när man köper den smile

Då hade jag köpt massa nya bilar å bara kört sen sålt dom rik man skulle blivit lol

Eller inte. ingen vidare tim lön kanske snitt 70km/h = 7kr/h - soppa 10kr/mil = -3kr/h sad

Jag gav 8000:- för min V70 i helgen. Tur att milen inte räknades... Hade då fått punga ut med 38102:- riksdaler :-)

otur för mej när jag köpte räser forden för då hade jag bara behövt betala 5400

Forummoderator
18 158 Inlägg
29 juli 2011
killercow skrev:
Dieselsmurfen skrev:
killercow skrev:

Hehe, fast min Chrysler hade bara kostat 60 ÖRE.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

killercow
29 juli 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
killercow skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Hehe, fast min Chrysler hade bara kostat 60 ÖRE.

Trodde du köpt den helt ny då. men den får väl räknas som beg då wink

killercow
29 juli 2011
Trådstartare
läste en annons nu där säljaren satt å radade upp slitdelar han bytt för 3 år sen med pris å att han hade kvitto på allt.

Jag bryr mej inte om att han har både pris å kvitto på bromsbelägg som byttes för 3 år sen eller att torkar bladen byttes för ett halv år sen å han har kvitto på de.

enda intressanta är att han har kvitto på allt han bytt. de visar ju att han skött om bilen å dokumenterar allt. men att sitta rada upp allt i annonsen känns onödigt

Offroad Racing
3 122 Inlägg
29 juli 2011
Vettemannen skrev:
Andromeda skrev:
Vettemannen skrev:

Eller 2 pedaler, haha!!! smile

/Benny

Mongolåda menar du, för dom som inte klarar av att hantera tre pedaler? wink

Hehe!! wink

/Benny

Näe. Ätamatlåda heter det wink Sån har jag i mina bilar, men jag har tre pedaler ändå...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

162 Inlägg
31 juli 2011
"De som skilljer sig från orginal är öppet luftfilter och ljuddämparen. (Sidepipe!!)
Totalt över 600hk!!"

På en srt-10-motor med 508hk original.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

killercow
31 juli 2011
Trådstartare
HalfShell skrev:
"De som skilljer sig från orginal är öppet luftfilter och ljuddämparen. (Sidepipe!!)
Totalt över 600hk!!"

På en srt-10-motor med 508hk original.

gött då ska jag bara ut å byta så får stackars focusen 250hk

74 Inlägg
27 augusti 2011
hitta en annons där det va en grej som reta mig, inte just info men en av bilderna va tagen ur en sån illa vald vinkel så det sänkte hela intrycket av bilen, en vw scirocco , en bil jag är kär i hmm

kolla själva, andra bilden ovanifrån http://www.blocket.se/kronoberg/Volkswa … 15&w=3

hemsk vinkel, den ser nästa nästan ut så nåt från seat ur den vinkeln, typ en Leon ......hoppas inte inlägget blir allt för off-topic nu bara, sorry isåfall

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn

715 Inlägg
27 augusti 2011
något som är dumt är när dem skriver "mindre buckla" ellerr liknande och fotar bilen i från alla håll utom där bucklan är

74 Inlägg
28 augusti 2011
skalman1 skrev:
Det är väl bra med en verklighetstrogen bild, sist jag såg e sån på en parkering så tyckte jag den var ful oavsett vinkel.

jasså ok, sedär ja....tur smaken skiljer sig.

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn

2 182 Inlägg
28 augusti 2011
wena skrev:
hitta en annons där det va en grej som reta mig, inte just info men en av bilderna va tagen ur en sån illa vald vinkel så det sänkte hela intrycket av bilen, en vw scirocco , en bil jag är kär i hmm

kolla själva, andra bilden ovanifrån http://www.blocket.se/kronoberg/Volkswa … 15&w=3

hemsk vinkel, den ser nästa nästan ut så nåt från seat ur den vinkeln, typ en Leon ......hoppas inte inlägget blir allt för off-topic nu bara, sorry isåfall

Ser ut som en Seat, eller snarare tvärtom, är säkert samma kaross å bottenplatta på båda tongue

Stör mig lite på annonser där säljaren inte orkat gå ner från lägenheten å ta kort på bilen big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Proffsig amatör
91 Inlägg
3 september 2011
finns lite småfix - dit med motor,växellåda,tax,dörrar,inredning, osv
inte min bil på bilden - hör talats om upphovsrättslagen?
gubbkörd/tjejkörd - slut på kopplingen och den luktar anus.
inte fälgarna på biden - får man med spruckna rostiga plåtisar då?
80000 ärliga mil - hur vet man att det inte är 80000 tynmil?
i början på annonsen står det, i behov av dragbil. i slutet av annonsen, bytes mot mindre bräslesnål bil..

Så länge det är dyrt är det bra!

Pim_Pim
3 september 2011
Trådstartare
Alltid lika kul när folk skriver, Lätt krockskadad i fronten, och så kollar man bilderna så är bilen helt jävla intryckt tongue

MustangSam
41 Inlägg
4 september 2011
"20" fälgarna följer inte med" - Varför ska man ha ALLA bilder med dem fälgarna på? Orka få ett par trötta rostfälgar.

Värst är det när folk lägger ut bilar på blocket och är för snåla för att lägga 10kr på att få några extra bilder. Och då har dem enbart 1 bild tagen från en skitdålig vinkel.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
4 september 2011
Millenium skrev:
"20" fälgarna följer inte med" - Varför ska man ha ALLA bilder med dem fälgarna på? Orka få ett par trötta rostfälgar.

Värst är det när folk lägger ut bilar på blocket och är för snåla för att lägga 10kr på att få några extra bilder. Och då har dem enbart 1 bild tagen från en skitdålig vinkel.

Ja, ibland verkar det faktiskt så att en del gör allt för att INTE locka köpare. Köparna blir bortskrämda istället.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Japanese Engineering
690 Inlägg
4 september 2011
Millenium skrev:

Du vet ju hur mycket snyggare en bil blir med snyggare fälgar smile

Håller med om det där med en bild, de som har Garaget brukar ju lägga en bild och sedan " Mer bilder på http://www.garaget.org/?car=XXXXXX"

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

jorgen72
4 september 2011
Trådstartare
1EVOXIN1 skrev:
Millenium skrev:

Håller med om det där med en bild, de som har Garaget brukar ju lägga en bild och sedan " Mer bilder på http://www.garaget.org/?car=XXXXXX"

Visst är det surt med fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan
Senast redigerat av jorgen72 (4 september 2011)

5 198 Inlägg
4 september 2011
jorgen72 skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Millenium skrev:

Visst är det surt msd fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Konstigt att såna annonser går igenom... falsk marknadsföring cool

Japanese Engineering
690 Inlägg
4 september 2011
jorgen72 skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Millenium skrev:

Visst är det surt msd fälgar o andra saker som inte följer men jag tycker att det är ännu värre när dom lägger upp en bild på en helt annan bil i fint skick o skriver inte min bil på bilden men en likadan

Haha blir verkligen arg när de lägger upp en annans bild!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Sök