3436
Sök

Svårt att sälja begagnade bilar?

Avstängd
44 Inlägg
13 juli 2011
Har inte sålt någon just i dagarna men brukar aldrig ha problem med att bli av med dom.

388 Inlägg
13 juli 2011
Sålde i dagarna min pendlar bil MB 220 cdi tog 3 veckor på blocket hade 3-4 intresserade och sålde den lite lägre än jag tänkt men ändå ett pris jag kunde leva med.Det var en -98 prisklass 25-30k.
Skall snart lägga ut min S60 till försäljning också,får väl se hur det går.

1 327 Inlägg
13 juli 2011
Bilen som du försöker sälja saknar dragkrok och är sedan. Om du haft en V40 med dragkrok skulle du ha fler köpare.

Tycker den ser riktigt fin ut och bra annons. Kanske du ska ta det lite lungt så dyker det upp någon köpare.

886 Inlägg
13 juli 2011
Överlag verkar det som att folk att svårt att acceptera värdeminskningen på sina bilar, speciellt om man gjort lite grejer med den som att köpa dyra fälgar/däck/stereo osv.
Man måste förstå att det är sånt man aldrig får tillbaka när man säljer den sen om man inte har en riktigt jäkla tur och hittar precis rätt köpare som är ute efter en bil som är fixad precis så som du gillar, och den chansen är inte stor.

Det är också lätt att säga "min bil är bland de billigare på likvärdiga på blocket", men det hjälper föga tyvärr när alla på blocket lider av samma ovilja att acceptera värdeminskningen. Men det är klart, alla vill ju ha så mycket som möjligt för sin bil.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

827 Inlägg
13 juli 2011
ja har min bil till salu tyvärr endast skojare som hört av sig,fel tid för att sälja bil

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

1 062 Inlägg
13 juli 2011
Är kombi lättare att få såld än sedaner även om den är några år gammal? Börjat fundera på att byta ut min Volvo...
Senast redigerat av TLO (13 juli 2011)

"You Go, we go!"

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
13 juli 2011
Så länge man är realist när det gäller priset, och anpassar det efter marknaden är det inga som helst problem att sälja sin bil vilken årstid det än gäller. Men som någon sa innan, alldeles för många övervärderar sin bil, och framför allt räknar med allt man lagt ut på den.

har själv sålt sommarbilar när det varit som kallast ute under december och januari, och då har det varit bilar som sålts samma dag annonserna kommit ut, men det gäller alltså att vara realist, egentligen handlar ju allt om att man själv gör en bra affär från början och köper bilen för rätt pengar, vilket alldeles för få gör.
Senast redigerat av Mrjockos (13 juli 2011)

V8 - 4 Life

827 Inlägg
13 juli 2011
allt går att sälja och på en dag på annons med om man dumpar priserna!
handlar bara om det enligt min tycke

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

* Studerande *
563 Inlägg
13 juli 2011
zortep skrev:
det verkar ju vara lite kärvt med att få bilen såld i dagsläge !

Har själv min bmw på blocket och det är inte många intresserade fastän bilen är i bra mkt bättre skick om man jämnför med likvärdiga !

Tror du kan/kommer få minst 22 - 25000SEK för din 93-a.

En BMW 318i e46 (-1999) ligger just nu på 29- 32000SEK.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
13 juli 2011
Det tog mig FEM! timmar idag att sälja min bil.

Är priset rätt går allt att sälja, så enkelt är det.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

pnorberg
13 juli 2011
Kikade lite på blocket och din bil är på tok för dyr.
Den har rullat långt och det är 3 (inkl. din) som kostar över 30.000kr som rullat över 20.000 mil och är 2.0T.
Så din ligger i snitt 15.000kr högre än en likadan 2.0t med över 20.000 på mätaren.
Plus, 7 ägare på 10 år varav första ägaren ägt den med sannolikhet i 2-4 år. Så bytt ägare nästan varje år. Vad är fel?

Att du har:
Utöver orginal:
* 17" SVF fälgar med 2 nya sommar däck och 2 som är bra
* Vita positionsljus
* JVC huvudenhet
* Mutant högtalare i hela bilen
* Sportluftfilter
* Nya volvo emblemet på bagageluckan

Spelar ingen roll i priset. Folk är ute efter en bil och inte tillbehören, garanterar att de flesta köper hellre en original bil för mycket mindre pengar och med tiden köper egna grejer.
Byt även bort det öppna luftfiltret till original.

En sista fråga som jag tycker du ska tänka på:
Varför skulle jag som potentiell köpare välja och köpa din bil före t.ex. denna?
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … =2&w=3

Hoppas det här hjälper dig lite, tyvärr måste man inse ibland att ens bil inte är värd så mycket som man vill. Fått sälja någon bil för mycket mindre pengar än vad jag önskat jag fått. Men sånt är livet. sad

Kan förövrigt säga att jag ägt 11 bilar varav 9 har sålts vidare, en av dessa 9 tog längre än två veckor och sälja och fick till slut dumpa priset rejält för att bli av med den. Allt handlar om priset...
Senast redigerat av pnorberg (13 juli 2011)

Handledare
1 481 Inlägg
13 juli 2011
Har 855:an ute på blocket. Billigaste körklara T5:an. Två svar. Ett scam på  engelska och en som trodde den var trimmad eftersom den hade 225hk. Det har de flesta 2,3 T5 svarade jag, men det trodde han inte på. -Är det en gammal polisbil?. Suck. Har i alla fall ingen panik så får väl vänta på att köplusten återkommer.

16 197 Inlägg
13 juli 2011
Aero T16 skrev:
Bilen som du försöker sälja saknar dragkrok och är sedan. Om du haft en V40 med dragkrok skulle du ha fler köpare.

Tycker den ser riktigt fin ut och bra annons. Kanske du ska ta det lite lungt så dyker det upp någon köpare.

för mig e de helt tvärtom.. har blien dragkrok så köper ja den inte..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 299 Inlägg
13 juli 2011
Vill man sälja bilen fort sänk priset mer. Ville bli av med en skåpbil jag hade, la mig 20.000 kr under alla andra på blocket och vips va bilen såld inom 24 timmar. Så att lägga sig 2000 kr under "billigaste" motsvarande bil på blocket räcker inte. Pruta är inte svårt direkt.

Sen skriv inte så mycket om all utrustning som är typ standard på säkert 80% av alla modernare bilar som säljs i sverige som tex ABS-bromsar etc. Skriv mer om när är den servad sist? Vilket år och miltal byttes kamremmen? Servad enligt boken säger inte så mycket om bilen servades sist för 2 år sen.

Sen främst av allt, bort med biltema-filtret. "Original finns och följer med vid köp" funkar inte, få som vill köpa en bil för att det första dom måste göra är att skruva med den. Få tummen ur och byt ut det, få en större kundkrets samt att kunden har en sak mindre att pruta på.

* Studerande *
563 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
Aero T16 skrev:

Instämmer. Dragkrok kostar mera

16 197 Inlägg
13 juli 2011
Ljepone skrev:
evilaudio skrev:
Aero T16 skrev:

Instämmer. Dragkrok kostar mera

framförallt när man måste ta bort den å sen regga om bilen..  sååå jävla fult med dragkrok.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 juli 2011
Den här texten hade fått mig att undvika bilen även om du begärt halva priset för den. Och de flesta jag känner skulle göra samma sak.

Utöver orginal:
* 17" SVF fälgar med 2 nya sommar däck och 2 som är bra
* Vita positionsljus
* JVC huvudenhet
* Mutant högtalare i hela bilen
* Sportluftfilter

Även om man gillar hur t.ex fälgarna ser ut så skickar sportfilter signaler om att bilen är hårt körd av en ungdom.

Stereoprylar håller 0 värde på en begagnad bil då det endast är skicket på bilen man kollar efter, stereo är rätt irrelevant eftersom det är så lätt och billigt att skaffa egna prylar om bilens original inte duger.

Sen vet jag iofs inte vad som skiljer mellan fas 1 och 2 men min kusin köpte en ASFIN fas 1 T4 med få mil (mellan 10 och 15 000) för liknande pengar. Och den bilen var 100% original i ett bra skick. Din är "bara" en 2.0t som är skruvad o moddad och till råga på allt så har den gått långt också.

Lite så jag tänker. Jag kan inte så mycket om s40 men inte hade jag betalat den summan för en 2.0t iaf.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Handledare
1 481 Inlägg
13 juli 2011
Rallyhalle skrev:
Vill man sälja bilen fort sänk priset mer. Ville bli av med en skåpbil jag hade, la mig 20.000 kr under alla andra på blocket och vips va bilen såld inom 24 timmar. Så att lägga sig 2000 kr under "billigaste" motsvarande bil på blocket räcker inte. Pruta är inte svårt direkt.

Sen skriv inte så mycket om all utrustning som är typ standard på säkert 80% av alla modernare bilar som säljs i sverige som tex ABS-bromsar etc. Skriv mer om när är den servad sist? Vilket år och miltal byttes kamremmen? Servad enligt boken säger inte så mycket om bilen servades sist för 2 år sen.

Sen främst av allt, bort med biltema-filtret. "Original finns och följer med vid köp" funkar inte, få som vill köpa en bil för att det första dom måste göra är att skruva med den. Få tummen ur och byt ut det, få en större kundkrets samt att kunden har en sak mindre att pruta på.

Ska jag lägga mig 20000 under i pris så får jag betala 10 papp för att bli av med bilen. roll

142 Inlägg
13 juli 2011
40000 tusen det kan du glömma prova med 25000 istället.

4 299 Inlägg
13 juli 2011
saab_sonett skrev:
Rallyhalle skrev:

Ska jag lägga mig 20000 under i pris så får jag betala 10 papp för att bli av med bilen. roll

Hehe, jo jag med nu när jag ska sälja volvon tongue

Ville bara poängtera att vill man bli av med bilen får man också gå ner i pris mer än prutmånen på konkurrenterna wink

Sök