3456
Sök

Svårt att sälja begagnade bilar?

265 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Är det extra svårt nu eller?
har haft min s40 ute ett tag nu men typ ingen respons. även tittat på lite andra bilar, men dom ligger ju ute hur länge som helst..??

Dålig ekonomi på folket?

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

huh?
10 427 Inlägg
13 juli 2011
Kanske inte jättepopulärt att köpa bilar under semestern, särskilt inte bilar med "bruksbilskaraktär" kanske tongue 
Hade du varit ute i maj så kanske det hade varit lite bättre respons, om du nu inte haft bilen på annons så länge redan wink

265 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
nej, slängde ut den i juni.. ja men tycker ändå det verkar konstigt.. ligger nästan billigast i landet med motsvarande mil osv. men ändå typ minimal respons.

Har även pratat med andra som säljer bilar. allt från 5000kr bilar till 100,000kr bilar men där verkar vara dålig respons över lag.

Var orolig att jag var ute med för högt pris men man kan inte gå hur lågt som helst ju.

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

huh?
10 427 Inlägg
13 juli 2011
Kanske kan vara lönt att vänta till september eller nåt annars smile Borde vara lite mer fart då tycker jag
(då har jag köpt 2/3 bilar åtminstone tongue ).

265 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
ja får testa slänga ut den till hösten igen ifall den inte blir såld nu.. Tyckte bara det skulle vara lättare med ny bes och ny skattat.. men men... smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
13 juli 2011
Beror nog mest på vad det är för bil. Sen spelar så klart skick, miltal, pris osv in men en schysst bil för ett schysst pris brukar gå ganska snabbt om efterfrågan är någorlunda hög. Min bror sålde sin bil igår, tog honom en dag. Sen brukar även billigare bilar säljas snabbare, tänker mest på 0-25k-klassen.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

265 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
jo det är klart.... men vad tycker ni då? för högt pris?

http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S40_2 … amp;last=1

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 juli 2011
"Sportfilter" ifrån biltema? Går fetbort.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

265 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Finns orginal att sätta i! eller eftermarknads om man så vill!!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 juli 2011
Men jag skulle aldrig köpa en bil där det suttit ett filter ifrån biltema. de kör ffs med hönsnät i toppen

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

663 Inlägg
13 juli 2011
sketasvårt nu..försökte sälja min ford focus 04 som gått 13000mil för 45...sänkte till 42 och sen sänkte jag till 37...känndes dumt att sänka ännu mer så jag behöll den istället....inte ett svar på annonsen...ska tilläggas att den var grå och hade AC=)

* Studerande *
563 Inlägg
13 juli 2011
StarShine skrev:
Är det extra svårt nu eller?
har haft min s40 ute ett tag nu men typ ingen respons. även tittat på lite andra bilar, men dom ligger ju ute hur länge som helst..??

Dålig ekonomi på folket?

Från säljare till köpare big_smile

Har haft "koll" på ett ca; 25 fordon från sista veckan i Maj & ända fram tills idag (13 Juli) i 25-30.000 klubben.
Kan säga att 4-3 av de 25 fordonen blivit uppköpta/sålda, medans de 22/21 fordonen fortfarande ligger kvar på blocket.com respektive bytabil.com .De flesta "ny-publicerar" till och med fordonen/annonsen gång-på-gång utan resultat.

Vet ej om det är pga finanskrisen, sommar/semesterperioden eller bara "slappt" intresse utav beg. bilar.roll

huh?
10 427 Inlägg
13 juli 2011
Ptja, kan ju vara fler som jobbar än innan som passar på att skeppa iväg nuvarande
bilarna för att byta till nyare bilar just för att de har bättre möjlighet än innan smile Och
för att nybilsförsäljningen ökat vilket leder till stort utbud av nyare begagnade bilar.

Kanske blir för många bilar i samma prisklasser till salu.

Särskilt när de potentiella köparna av billigare bilar, tex sommarbetande ungdomar
fortfarande håller på pengarna till hösten.

265 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
discokapten skrev:
Men jag skulle aldrig köpa en bil där det suttit ett filter ifrån biltema. de kör ffs med hönsnät i toppen

Onödig kommentar? passar det inte så bry dig inte om tråden ens!

911 Inlägg
13 juli 2011
det verkar ju vara lite kärvt med att få bilen såld i dagsläge !

Har själv min bmw på blocket och det är inte många intresserade fastän bilen är i bra mkt bättre skick om man jämnför med likvärdiga !

pic up the phone, wazzzaaa

Muttley
13 juli 2011
StarShine skrev:
Finns orginal att sätta i! eller eftermarknads om man så vill!!

Sätt i original när du säljer. Höjer utseendet till mycket bättre för de flesta målgrupper. Äldre tänker att de är en pågaspoling som kör som fan med den.

huh?
10 427 Inlägg
13 juli 2011
zortep skrev:
Har själv min bmw på blocket och det är inte många intresserade fastän bilen är i bra mkt bättre skick om man jämnför med likvärdiga !

Folk kanske hellre suktar efter 325/323/328:or och om det finns många
såna till salu samtidigt så kanske det blir extra kärvt för din 318is-del.

886 Inlägg
13 juli 2011
Var det inte så att när det var ekonomikris så behöll folk sina bilar längre och nu när det släppt lite så är det många som köpt nya(Alltså helt nya eller bara något år gamla) bilar och helt plötsligt är det ovanligt många begagnade bilar till salu?

Alltså finns det fler begagnade bilar till salu än vanligt, marknaden är mättad.

Vad tror ni om den teorin?

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

huh?
10 427 Inlägg
13 juli 2011
Wicca skrev:
Var det inte så att när det var ekonomikris så behöll folk sina bilar längre och nu när det släppt lite så är det många som köpt nya(Alltså helt nya eller bara något år gamla) bilar och helt plötsligt är det ovanligt många begagnade bilar till salu?

Alltså finns det fler begagnade bilar till salu än vanligt, marknaden är mättad.

Vad tror ni om den teorin?

-> http://www.mrf.se/NYHETSLISTA/2011/Bega … ndeln.aspx

En förklaring till varför bilköparna i större utsträckning nu vänder sig till bilhandeln kan vara att handlarnas utbud på begagnat ökar. Det finns över 65 000 bilar till salu jämfört med under 50 000 för ett år sedan. Det är den goda nybilsförsäljingen som lett till många inbyten.

911 Inlägg
13 juli 2011
steifan skrev:
zortep skrev:

Folk kanske hellre suktar efter 325/323/328:or och om det finns många
såna till salu samtidigt så kanske det blir extra kärvt för din 318is-del.

Det är mkt möjligt, men det borde finnas folk som vill ha en aning mindre bränsleförbrukning i dagens läge !

nu har inte jag panik att få bort bilen då den är väldigt fräsh osv så man antar sig inte skambud heller, och det är något folk verkar vara väldigt bra på, speciellt via mail, hehe

pic up the phone, wazzzaaa

Sök