3480
Sök

Svårt att sälja begagnade bilar?

8 156 Inlägg
14 juli 2011
Mrjockos skrev:
Phaetoon skrev:
Grovt generaliserat. Att köpa en bil gör man till hösten eller på våren. Antingen en glidarbil till sommaren, eller en pendlarbil till vintern. Under semestern och kring julen ligger man lågt. Det är iaf min analys. Sen är det fler som försöker sälja / byta bil under sommaren.

Helt fel enligt mig, är det sommarbil du ska köpa är det just under och efter semestern samt undervintertid du kan fynda rejält, när folk behöver snabba pengar, däremot så är det ju självklart så att det är då det är sämst som säljare att försöka sälja sin sommarbil.

Precis som jag skrev lite längre upp så är det skillnad på bilintresserade och "vanliga" människor. Vi passar inte riktigt in i generaliseringen wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2839992

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

265 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
filtert är bytat idag till orginal. så det är borta.. och ja som en skrev 34k?? spelar det någon roll? 34 resp. 40? är beredd att gå ner på dom 40 oxå så klart.. vet hur det är att sälja bil.

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 juli 2011
MKt mil på din vilket kan skrämma en del folk... Men testa typ 38,000 istället för 40,000. Psykolgiskt sett verkar det MKT billigare...

Å jag tycker alltid det e svårt å sälja bil... Iaf mina Jagger e sjukt svåra.. Den svarte låg ute hela förra sommaren till ett rätt OK pris. å Det va 1 som ringde.... Samma med min gamla silvriga... 1 som ringde där med men han köpte den så det va ju bra... Den ligger föresten ute nu igen tror det går trögt för han nu med.

Men det e klart folk vågar väll inte köpa jaggr dom köper hellre en gammel 740 eller nått för samma pengar...

Sen tycker jag 40,000 för en 10 år gammal inte direkt märkvärdig bil som gått 24,000 mil e rätt dyrt.. Men det e ju jag då

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

8 156 Inlägg
16 juli 2011
JaggaChafen skrev:
Å jag tycker alltid det e svårt å sälja bil... Iaf mina Jagger e sjukt svåra.. Den svarte låg ute hela förra sommaren till ett rätt OK pris. å Det va 1 som ringde.... Samma med min gamla silvriga... 1 som ringde där med men han köpte den så det va ju bra... Den ligger föresten ute nu igen tror det går trögt för han nu med.

Men det e klart folk vågar väll inte köpa jaggr dom köper hellre en gammel 740 eller nått för samma pengar...

Kan det inte vara så att någon som vill köra en Jaguar antingen köper en riktigt gammal glidare, eller köper en ny? Man är ju lite rädd för bensinförbrukningen också, så Jaguarer är nog ganska så svala på begagnatmarknaden.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

265 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Vad tycker ni? ser det bättre ut nu?
http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S40_2 … amp;last=1

har plockat bort sportfiltert och satt i orginal samt sänkt priset "lite"

TIPS?!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 juli 2011
StarShine.

Jag tkr det ser bra ut, men som det sägs här i tråden. Många är på semester m.m, och lättaste är nog sälja bilen nästa månad typ. Jag själv när jag köpte min bil i MAJ så va så alla bilfirmor jag va inne på att bilar mellan 30-70k är dom bilarna som går åt snabbast förtillfället på beg marknaden. Och det är som oftast i April/Maj och Augusti/Oktober. smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

265 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
ok, får se hur det går nu annars får man lägga ut den till hösten igen!

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
16 juli 2011
StarShine skrev:

TIPS?!

Fortfarande för dyr jämfört med andra S40:ar roll

Vad har bilhandlarna bjudit för den i inbyte, max 20ooo gissar jag om ens det...

Inge illa ment,
men folk övervärderar sina bilar allt för ofta och undrar varför det går trögt med försäljningen...

Som exempel:
Min Vw-Rod är försäkringsvärderad till över 150ooo, är det bilens riktiga värede, skulle inte tro det.
Skulle jag sätta den på försäljning (vilket jag inte gör) så skulle den nog hamna snarare på 75ooo.

142 Inlägg
16 juli 2011
precis glöm 38 lapp för den 25000 är den möjligtvis värd,38 är inte realistiskt överhuvudtaget.

* Studerande *
563 Inlägg
16 juli 2011
StarShine skrev:

TIPS?!

Har jämfört lite på blocket, bytbil, netbil samt KVD.

Ditt fordon från -01 (S40, 2.0T FAS2) värderas ligga runt på 25 - 28.000SEK.
Däremot ligger -02:an på 35.000SEK.

1 436 Inlägg
16 juli 2011
JaggaChafen skrev:
MKt mil på din vilket kan skrämma en del folk... Men testa typ 38,000 istället för 40,000. Psykolgiskt sett verkar det MKT billigare...

Sen tycker jag 40,000 för en 10 år gammal inte direkt märkvärdig bil som gått 24,000 mil e rätt dyrt.. Men det e ju jag då

Din annons hade ett språkbruk som inte kändes seriöst, du börnade på annonsbilderna och ville ha dubbelt så mycket som är normalt för biltypen... Då spelar det ingen roll hur välservad och fin bilen är.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

265 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Ljepone skrev:
StarShine skrev:

TIPS?!

Har jämfört lite på blocket, bytbil, netbil samt KVD.

Ditt fordon från -01 (S40, 2.0T FAS2) värderas ligga runt på 25 - 28.000SEK.
Däremot ligger -02:an på 35.000SEK.

verkar jätte konstigt att det skiljer så mycket då det är EXAKT samma bil. FAS 1 är 96-99, fas 1,5 är -00 och fas 2 är 01-04. det ända som skiljer är 04 orna som har classic vilket innebär xenon osv... men en 01:a och en 02:a är bara åldern som skiljer annars exakt samma bil.

Min bil togs i bruk maj -01. års modell 02 kom i ca aug-sept. så med andra ord så gör typ 5 månader ca 10.000 i pris skillnad? verkar ju konstigt enligt mitt tycke..
Senast redigerat av StarShine (17 juli 2011)

265 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Var precis inne på blocket för skojjs skull och jämförde min s40 med andra. om man slår
*Från -01
*Miltal 20,000-25,000
*Från 160Hk (2.0T och T4)
*Endast Privat (EJ BILFIRMA)
och sen sorterar på billigast så finns det 9st motsvarande bilar (8st s40 och 1st v40)

Min ligger som 4:e billigaste i landet med det miltalet
sen ligger där 5st som är dyrare..

vet inte men folk snackar om 25 tusen? ja om jag hade varit tvungen att bli av med bilen IDAG så hade man fått sänka priset så mycket men helt ärligt.. så j*vla fel kan man inte ligga ju?

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=s4 … h&sp=1

pnorberg
17 juli 2011
?
Gjorde samma sak, mellan 01-02, fast utan milbegränsing, du har 12st S40 med 160hk+ som är billigare än din.
Från 18.000kr.

Men testa ha på 38.000kr men får du inte sålt bilen så finns det bara en orsak varför.

265 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
pnorberg skrev:
?
Gjorde samma sak, mellan 01-02, fast utan milbegränsing, du har 12st S40 med 160hk+ som är billigare än din.
Från 18.000kr.

Men testa ha på 38.000kr men får du inte sålt bilen så finns det bara en orsak varför.

sorterar nu prismässigt.
1:a bilen som ligger ute här defekt motor
2:a har gått 30-35.000 mil
3:e har motsvarande mil som min men inget sport paket eller något extra
4:e utan bild samt ett flertal fel på bilen
5:e känns ju seriös med 1 mening i hela annonsen
6:e FÖRSTA SOM VERKAR VETTIG! (enligt mitt tycke)
7:e gått lite längre än min men ovesäntligt mer.
8:e MIN BIL!

sen stiger priserna uppåt! finns t.o.m folk som begär 69 tusen för en t4:a med motsvarande miltal.?!

så vet inte riktigt hur du har sökt men ja?

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_s … 11&w=3 den är motsvarande min i utrustning osv. ända som skiljer är miltalet.. men sen är frågan.. den har gått 15.000 mil nästan.. kamrem kommer vid 18.000 och kostar en liten slant som alla vet. medans min har 8,000 mil kvar till nästa kamrems byte? och han begär typ dubbelt av vad jag begär?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 juli 2011
StarShine skrev:
pnorberg skrev:
?
Från 18.000kr.

sorterar nu prismässigt.
1:a bilen som ligger ute här defekt motor
2:a har gått 30-35.000 mil
3:e har motsvarande mil som min men inget sport paket eller något extra
4:e utan bild samt ett flertal fel på bilen
5:e känns ju seriös med 1 mening i hela annonsen
6:e FÖRSTA SOM VERKAR VETTIG! (enligt mitt tycke)
7:e gått lite längre än min men ovesäntligt mer.
8:e MIN BIL!

sen stiger priserna uppåt! finns t.o.m folk som begär 69 tusen för en t4:a med motsvarande miltal.?!

så vet inte riktigt hur du har sökt men ja?

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_s … 11&w=3 den är motsvarande min i utrustning osv. ända som skiljer är miltalet.. men sen är frågan.. den har gått 15.000 mil nästan.. kamrem kommer vid 18.000 och kostar en liten slant som alla vet. medans min har 8,000 mil kvar till nästa kamrems byte? och han begär typ dubbelt av vad jag begär?

Sluta grina, antingen så väntar du på att någon köper din bil för det pris du vill ha, eller så sänker du priset. Jag hade hellre köpt en bil som gått 14k än en som gått 24k, sen kan man snacka om kamrem osv, men det är knappast det som spelar någon roll, dämpare runt om kostar mer än att byta rem, så enkelt är det.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

265 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Grina? nej vi diskuterar om det är allmänt svårt att sälja bilar eller ej. läs hela tråden eller skit i att kommentera

265 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
haha, har du vaknat igen discokapten? trodde du gav upp innan? Det är bara som så, du är fastkörd på bmw och Saab. du skulle aldrig kunna tänka dig att köra volvo. så sluta med dina onödiga kommentarer.. passar det inte så sk*t i tråden helt och hållet..

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
17 juli 2011
Just s/v40 dras väl med en hel del kända kvalitetsproblem som inte gynnar din försäljning, eller har jag fel? Visst blev FAS 2 bättre men jag tror modellen avskräcker iallafall.

MVH Rikard

265 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
det jag vet är rosten som fas1 hade samt bromsar & handbroms som är ett problem på nästan alla s/v40 annars vet jag inga fler nackdelar/svagheter?

Sök