Nu har vi äntligen Vairt iväg och kört bilen på rullar , vill se effekt skillnaden mellan orginal och sen när kompressorn är på, resultatet blev idag : 93,387 hästar på hjulen, 129,591 hästar i motorn, vridet var 122,19 på hjulen och 160,93 i motorn vid 5698rpm
Fint projekt! Har följt detta i tysthet nu ett tag, och jag kommer fortsätta följa denna tråd! ;D Funderar själv på e30 som förstabil... Svårt att få tag på en med fin kaross dock...
Fint projekt! Har följt detta i tysthet nu ett tag, och jag kommer fortsätta följa denna tråd! ;D Funderar själv på e30 som förstabil... Svårt att få tag på en med fin kaross dock...
Kul att få respons från folk kul att du gillar det! Jo finns ju inte allt förmånga som klarat sig bra från rosten! Men helt klart en rolig bil!
Bromsbygget fortsätter, idag har far svarvat till spacers som kommer ligga innan skivan så den kommer ut från diverse skit den tar i annars. Jag fortsatte laga fronten jag körde sönder innan jag ställde av bilen.
Bilder åt folket !(bilderna är inte de bästa, fårse om jag orkar släpa med kameran någon gång i framtiden!
Slipat första lagret glasfiberspackel, la på ett nytt lager idag. Sen blir det finspackel på detta!
Spacern far svarvade till idag! återstår bara att borra hål!
Idag blev mina spacers till bromsarna klara! Skivorna är nu också borrade i 4/100 så de passar bolt on!! Nu återstår det att mäta sig fram och göra ett nytt fäste för de nya oken som skall på. Sen blir det stålomspunna bromsslangar fram och ny bromsvätska skall i. Sen skall systemet luftas, sen får vi hoppas på att det nyper !
Skivan och spacern provmonerad! sitter ruskigt bra
Slipade även fronten och la på ett lager finspackel! Bilderna tagna innan jag la på spacklet.
Fortsatt med broms bygget idag, gjorde en provisorisk plåt till oket för att se vart det skulle hamna, nu har vi gjort en ritning och börjat fräsa till det nya fästet. Bilder på detta kommer mer i morgon !
Här är bara en "test" plåt monterad, kommer använda alu som är 15mm tjock till de riktiga imorgon.
Har även fått tag på två remspännare, fårse vilken man kommer att åka med!