Mer jobb på supran idag. Halva kardanen nere, röret nere, mer inredning borta, gaspedal/bromspedal bytta, monterat huvudcylinder och monterat kopplingspedal. Har mycket jobb framför mig att rena upp bland elen i bilen, ser ut som fan när någon kopplat in allt ifrån mätare till boostcontroller..
Ställde ut bilen(9000) på en träff ute på en ö, "Rides of lsland", kul evenemang! Fått ner lådan på supran och börjat förbredan för den manuella. Även lyft motor med Nicklas på en reservdels 9-5 vi fick av en bekant. Filmat 9000 endel, ska försöka klippa ihop något när tiden finns.
Nu är 9000 också avställd! Blir att börja fixa besiktingsmotor till den.. Även lådan ska gås igenom efter denna säsongen, känns som en synkmuff till 3ans synk kommit på sniskan efter helgens körning. Liten film ifrån årtet som gått;
Supra; Fick hjälp av en polare att kapa ut plåten i autotunnlen och satt dit den nya passbiten ifrån Toyota, för att kunna köra med manuella lådor (R154/V160/W58)
Senast redigerat av VirreEriksson (26 oktober 2017)
Dax igen! 9000: Körde en sista körning för året i Osby. Och har plockat ned bagaget för att bygga om lite. Blandannat så kommer det in ett stag mellan fjädertornen, monterat idag, samt att alla kablar och steg ska dras om helt med nya klädda plattor osv. Hjälpt polaren att återställa klart 9-5 Aero till orgskick igen, så nu rullar den! Och min 9-5 har fått sig xenon i heljuset samt en service.
Supran; Hela inredningen bortriven och ihopsatt igen, ljuddämpat hela karossen med SC samt dämpull på sina ställen. Tog även taket när man var igång. All bltz laddtryckstyrning osv borta nu och börjat rena upp bland elen överlag. Blir något eftermarknadsprut senare.. Fick hem en finfin ACT koppling idag med 6 puck fjädrad sinter plus svänghjul till detta. Även täckplåtar till bellhouset samt den "förlängda" sällsynta spakstället påväg hem ifrån USA.
Update! Efter mycket hjälp av Nicklas och Simon är lådan uppe i helgen! Spakstället jag beställt ifrån USA passar tydligen bara bolton på R154 lådor ifrån senare årgång(till salu förövrigt). Hade dock turen att en bekant hade en reservdelslåda jag kunde köpa som hade förlängt stag, så det flyttades över till min låda. Det var egentligen förlängt till bmw e34 men med lite mod och tack vare shortshiften jag hade så blev placeringen av spaken kanon endå
Så koppling monterades ihop och lådan kastades upp. Nästa blir att modda crossmembern så den passar som upphängning bak på lådan samt dra ledning mellan slav och huvudcylinder. Var förövrigt på Returbilens jippo i Kstad där de körde 50% på allt. Fick med mig en 15T i brukskick för 300kr.
Var och köpte nytt manuellt mätarhus idag, och plus i kanten var att det är ett euro(300km/h) istället för tidigare 180km/h. Så det är monterat nu och börjat riva ner bakvagnen!
Eldat ur bussningar på både bakvagnen och diffen och börjat fräscha upp dem. Blir en grundfärg "epoxi primer" och sedan svart färg på det. Även lite ny färg på instrumentpanelen! Fått hem 10st 40A reläer samt en massa strömfördelarblock osv nu när elen på båda bilarna ska fixas till!
Senast redigerat av VirreEriksson (26 november 2017)