2350
Sök

Trasig kedja/spännrulle SAAB 9-5 -01? Vad göra?

91 Inlägg
27 juli 2011
När min kedja behövde bytas så lät min bil så här: http://www.youtube.com/watch?v=GbSdf3R001o

Låter det bekant?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
27 juli 2011
Kan vara balansaxelkedjan som gått av? och ligger och stoppar nere vid dreven vid vevaxeln?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

564 Inlägg
27 juli 2011
Har du monterat bort alla tändstiften och kollat så att det inte är vatten i någon cylinder? Min farbror råkade ut för att topplockspackningen gick sönder och över natten rann vatten in i en cylinder. Dagen efter var motorn helt stum, för det är inte så lätt att komprimera vatten.. Har man otur i det läget så kan startmotorn tydligen dra sönder sina fästen sa de på verkstan. Jag kommer inte ihåg om det var på hans 9-5'a eller om det var på gamla 9000, jag gissar på den senare men samma kan hända på i princip vilken motor som helst.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 juli 2011
sverkera skrev:
Har du monterat bort alla tändstiften och kollat så att det inte är vatten i någon cylinder? Min farbror råkade ut för att topplockspackningen gick sönder och över natten rann vatten in i en cylinder. Dagen efter var motorn helt stum, för det är inte så lätt att komprimera vatten.. Har man otur i det läget så kan startmotorn tydligen dra sönder sina fästen sa de på verkstan. Jag kommer inte ihåg om det var på hans 9-5'a eller om det var på gamla 9000, jag gissar på den senare men samma kan hända på i princip vilken motor som helst.

Känns inte troligt att den bara går sönder. Är ju stålpackning som sitter i 9-5an.
Senast redigerat av azid (27 juli 2011)

2slow

Sök