Har problem med min saab 9-3 Aero -01.Det sitter en 2,3t motor från 9-5 aero -05a i. Den laddar otroligt dåligt. Laddar tills det gula fältet börjar och enligt laddtrycksmätaren 0,5.. Där är det tvärstopp för laddet. Bilen fortsätter ju framåt med laddet slutar. Ska ladda 1,4. Har också högre bränsle förbrukning. Ligger runt 1,5-2,5 liter/mil.
Har bytt alla vaccum slangar och kontrollerat magnetventilen. Den funkar. Kan det va lmm som pajat? WG? Backventil? Tändstift? Sitter ngk bcpr7es-11 stigt i.
inte dom bilarna som har de där data systemet så när de tex är programerade för 300 hk har man alltid 300 hk och vissa dagar har man 0.1 bars ladd andra 2 bar som exempel.
nej, har alltid haft 1,4 bars ladd. Alla slangar sitter rätt. Men bytte plats på dom för att kolla vad som skedde.. Kan det gjort skada? Har inte kollat stången än.
Har också högre bränsle förbrukning. Ligger runt 1,5-2,5 liter/mil.
låetr som om magnetventilen är kass.. va samma sak på min, laddade ca bara 0.3-0.5 testa byta magnetventil från en original från saab.. andra håller inte
Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Hur kolla ja dom på en bra sätt? Funderar på om det kan va lmm som spökar. men tog av kontakten till lmm förut och motorn gick precis lika.. Har provat allt snart!
Okey. Pröva nu efter ja kört den ca 8 mil, märkte en liten skillnad. Men ganska marginel. Men en ny llm är att rekomendera alltså? Körde ett komponents test på den med en dator. Det va en skala från 10% till 100%. Testa då magnetventilen och en ventil som ja tror heter tankavluftnings/vaccumventil(?). Då funka den bra upp till 80% sen var det tyst i den. Ska ju knäppa som ett relä typ. Kan den vara med att spöka? Eftersom ja har ladd upp till 0,5 sen är det stopp??