4270
Sök

Vevhusventilation E28 turbo

194 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Hej. Har varit och kikat på en bil jag är intresserad av.. Han har då bara släppt fram slangen till vevhusventilationen så att det blivit öppen ventilation.. Dock ryker det ur slangen men det antar jag är normalt?? Och min fråga är då, kan man inte släppa ner slangen så den tittar ut under bilen istället? Och kanske inte fel att sätta ett litet filter på slangen? Och vad säger dom om öppen ventilation på bes? Mvh

350 Inlägg
1 augusti 2011
jag drog vevhus vents slangen ner i en petflaska ^^ besiktningen gillar varken turbo eller öppen vevhus men d visste du ju kanske redan

194 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
evil-one skrev:
jag drog vevhus vents slangen ner i en petflaska ^^ besiktningen gillar varken turbo eller öppen vevhus men d visste du ju kanske redan

Haha kanske jag som är trög men varför drar man den ner i en flaska? smile hehe nej det vet jag men där finns adapter rör vid besiktning smile

350 Inlägg
1 augusti 2011
för att den spotta ut oljeångor inga större mängder men tråkigt att söla ner motorrummet

37 Inlägg
1 augusti 2011
det är bra att ha en behållare med ett filter i toppen på och en plug i botten så du kan tömma och se hur mycket olja där spills ut smile

194 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
okay! Tackar!

1 067 Inlägg
2 augusti 2011
Vad är det nu för monster du kollat in ?? wink blev du smittad när du kika i vårt garage? big_smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

194 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
RobinS2 skrev:
Vad är det nu för monster du kollat in ?? wink blev du smittad när du kika i vårt garage? big_smile

Haha det är långt ifrån era bilar kan jag säga, ligger på 350 hk nu ungefär på 0.7 bar.. Men bytar jag koppling och spridare kan man plocka ur mer! Haha smittad är bara förnamnet kan jag säga! smile

37 Inlägg
2 augusti 2011
350 är jäääätte mycket ändå big_smile du kommer ha hur roligt som helst!

194 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Gabbe92 skrev:
350 är jäääätte mycket ändå big_smile du kommer ha hur roligt som helst!

Det tvivlar jag inte på smile men man vill alltid ha mer ! ^^ men där e hur mkt som helst att göra för att få den fräsch i motorutrymmet men ska ha den som busbil bara så får se hur mkt där blir gjort hehe smile

Sök