2914
Sök

Val av spridare (något trimmad b230 ft)

502 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
#1
Tjenare.
Jag har köpt mig en större turbo till min 740T -90ia. En Garrett (Airesearch) T03/04
Och tänkte ju såklart montera den också. Men jag undrar bara vilka spridare jag ska köra med.
Gröna R spridare eller dessa nedan? (som är billigare men jag tror funkar lika bra)


SMP 490cc (Standard Motor Products)

Dessa är av vanlig bosch modell och passar direkt de flesta motorer utom Japanska motorer.

Statiskt flöde vid 3bar (43.5psi) = 490 cc/min / 48.0 lb/hr
Dynamiskt flöde: 10.48 mg/pulse
Resistans: 12.2 Ohm /  Hög ohm.
Sprutbild: Tre spetsar
Kontakt: Standard Bosch EV1 (Minitimer)
Fabrikstolerans +/- 4%
Övre och undre O-ringar av Viton. 
Monteringsfett till o-ringarna ingår.



För övrigt så har jag
530topp
vx3 kam
3" avgas hela vägen
Kör utan katt
chippad både bränsle och tändning med hightuning steg 2 chip.

Så vad tror folket, Svar uppskattas.

mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Mekaniker/Fordonstek
80 Inlägg
7 augusti 2011
#2
gör en egen lmm, ta från en 016 och gör den cirka 77mm kanske även något större men börja med det först. men det blir nog riktigt bra skulle jag tro. v-kam är bra också eftersom du lär ha någon fördröjning på ladd med den snurrarn i alla fall. Men som svar på spridarna så ja dom funkar nog ypperligt Mvh

Kör 940Sleeper

502 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
#3
Skeden my friend, längesedan vi hördes av nu ju!. får komma på söndagsträffen snart känner jag. smile

men åter till topic. Jag har faktiskt redan byggt mig en 3" lmm med 76mm innerdiameter av just en 016. Så det borde bli ypperligt.
och sen dem länkade spridarna?

Då kör jag nog på det. smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Mekaniker/Fordonstek
80 Inlägg
9 augusti 2011
#4
vad för rör använde du? och vad täta du med Mvh.
Senast redigerat av Skeden (9 augusti 2011)

Kör 940Sleeper

502 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#5
Jag använde ett aluminiumrör från feltema, och tätade med pl400. Så det blir inte jättelätt att plocka isär om jag skulle behöva det.

spridarna e dock beställda.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Bärs!
3 456 Inlägg
9 augusti 2011
#6
Glöm inte att koppla förbi spridarmotståndet i din bil då, eftersom "SMP 490cc" spridarna var hög ohm..
Senast redigerat av Aga_Diff (9 augusti 2011)

Garaget.org peakade 2008.

502 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#7
Okey, tack för tipset.
Jag fick dock för mig att turbo modellerna använde högohm original. Och att det var GL som använde låg Ohm. Men jag kan självklart ha fel
Får kolla upp det. smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Bärs!
3 456 Inlägg
9 augusti 2011
#8
klarrre skrev:
Okey, tack för tipset.
Jag fick dock för mig att turbo modellerna använde högohm original. Och att det var GL som använde låg Ohm. Men jag kan självklart ha fel
Får kolla upp det. smile
Tvärtom äre.. wink

Garaget.org peakade 2008.

502 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#9
Rackarns, då kunde man ju beställt låg ohm med en gång.
Jaja, så kan det går när man slarvar. tack för upplysningen. smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Mekaniker/Fordonstek
80 Inlägg
13 augusti 2011
#10
Trodde du visste det tongue, men det är lätt fixat, tog mig 5min.

Kör 940Sleeper


Sök