blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Ganska så korkat och förmätet sagt, ett bax är ett bax oavsett sk: "status", och att "flippa burgare" på Gyllene måsen är lika mycket hedervärd arbetsinsats som att vara länsman eller åklagare, om inte hedervärdare för dom gör ju en glad ibland..
Varför skriver du alltid som om det just nu är 1979?
Kul att höra att du har blivit piggare, det har varit tyst ifrån dig ett tag nu. Vart nästan orolig ett tag där.
Men ett bax ÄR ett bax oavsett eller är du en sådan som tycker att klassskillnader är ok?. Det spelar ingen roll om man flippar foder hos CheZ Rune i Ödemåla, eller om man sitter i fint statsägt kontor på dagarna, alla vi drar vårat strå till stacken i samhället och alla hederliga jobb är hedervärda OAVSETT! Vad dom går ut på eller hur stora eller små dom är..
Och det har inte ett djävla dugg med årtal att göra..
Jag skrev inget om meningen med ditt inlägg, jag påpekade bara att ordvalen du använder är ju inte precis de mest aktuella så att säga.
Förövrigt så tycker jag att klasskillnader är ok.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.