3312
Sök

Turbon laddar men man hör hur den pyser ut luften samtidigt när man kör så får inte ut någon effekt av den"saab 900 2.0t

34 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Tjena jag har en saab 900 2.0t 1997:a som det hänt något med sad när ja kör så hör ja pys ljud från motorrummet "antar att de e turbon som släpper ut luften som den laddar upp?" det va inte så innan och kan inte direkt nånting om turbos osv tänkte fråga lite snabbt vad det kan vara för fel den va inte så förut då hörde ja inte turbon men den då gick bilen som faaaan också men nu går den som en vanlig skit bil plus att man hör turbon pysa som faan bara tongue

230 Inlägg
16 augusti 2011
Låter som du har kraftigt läckage i ngn tryckslang/intercoolern!

34 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
okej e det nått allvarligt/dyrt? och hur hittar ja läckan på lättaste sätt? smile

34 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
om det är till någon hjälp för er att hjälpa mig så är allt original på bilen också smile vore jätte tacksam för snabbasvar för skulle helst vilja bli klar med bilen till helgen :$

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
17 augusti 2011
Du får ju gå ut och kolla slangarna som går ifrån turbon till intercoolern som sitter vid kylaren som sedan går in till insuget..

För att hitta läckan på snabbaste sätt är att ha bilen igång/gasa lite medans du kollar.
Du borde höra var läckan när någonstans

~Andy~

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 augusti 2011
ett annat bra tips e att spruta med startgas överallt runt slangarna/intecoolern/wg m.m.
Hör du att motorn går upp i varv = TADDDDAAAA du hittat läckan.

Om du startar motorn.
Gå ut i huven o gasa upp den.så kanske du tillomed hör vart den pyser från.

C H E V R O L E T <3

34 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Så ja nu hittade ja felet startade bilen o la mig under den då kände ja att de blåste nånstans ifrån såg då att en stor slang hade hoppat av turbon -.- haha skönt att de inte va nått allvarligt smile tack för hjälpen o för snabba svar! smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 augusti 2011
Drouggez skrev:
Så ja nu hittade ja felet startade bilen o la mig under den då kände ja att de blåste nånstans ifrån såg då att en stor slang hade hoppat av turbon -.- haha skönt att de inte va nått allvarligt smile tack för hjälpen o för snabba svar! smile

Skönt o höra ! Lycka till med bilen framför smile

C H E V R O L E T <3

Sök