3159
Sök

Fortkörning eller ej ?

21 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Sitter och funderar lite om det är möjligt eller helt omöjligt för mig att ha fått böter idag..

Satt i bilen på en 90 sträcka och ligger bakom 3 lastbilar ( alla vet hur det är när det inte är tvåfiligt med ), man är frustrerad och vill bara hem. Så jag såg en lucka och jag passade på att köra om , Dock när jag är precis i fronten av lastbilen så märker jag att en kamera är precis framför så jag bromsade till för att lastbilen skulle täcka mig , men detta vill inte komma ut ur huvudet, kan det vara möjligt eller inte .....

Och inte bara det, Jag såg en nisse stå precis vid vägkanten bakom några träd men en pistolliknande sak ( Hastighetskamera som poliserna använder ) och då låg jag 5 km för fort , då tänkte jag , va i helvete och såg pengarna försvinna sakta men säkert.. jag fortsätter köra raksträckan som kom efter och försökte titta längre fram om jag ser några polisbilar, men ingen bil där inte.. Börjar undra om det var någon som hade väldigt roligt där vid vägkanten och titta på andras miner!

35 Inlägg
16 augusti 2011
Det blir fängelse för din del din buse
^^

21 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Jag känner allt på mig det !

79 Inlägg
16 augusti 2011
är det mer än ett fordon i samma färdriktning på bilden så gills den inte då dom inte kan veta villken fordon som kör för fort

7 387 Inlägg
16 augusti 2011
om det inte blixtrade,, eller mannen stoppade dig ¨så kan du vara helt lugn wink om en polis skjuter med laser så stoppar de dig,, de bötfäller aldrig i efterskott wink  plus 5 km är under gränsen,, de stoppar ingen under 6km för fort på 70väg å uppåt,,
ärligt talat tror jag det gäller 50 med wink

163 Inlägg
16 augusti 2011
Kan kameran se dig i fall du är på fel sida av vägen?

21 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Det är bra det ! smile

Ingen aning , men eftersom jag bromsade som en idiot när jag skymtade den så är det nog 1 % chans att han fick med min lykta iaf smile Då kan dom ju inte bötfälla den stackars lastbilschauffören iaf!

1 697 Inlägg
16 augusti 2011
Pidmeister skrev:
Kan kameran se dig i fall du är på fel sida av vägen?

ja

huh?
10 427 Inlägg
17 augusti 2011
Personen som stod med laserpicka vid vägkanten kan vara från NTF ("Nationalföreningen för Trafiksäkerhetens Främjande") som mäter för "skojs" skull wink

Sök