4107
Sök

BMW E36 320 -94 Dör i ca 1 sekund vid körning, hjälp!!!?!?!

Lowlife
809 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
som rubriken lyder så med jämna mellanrum dör bilen i ca 1 sekund och det rycker till i hela bilen (motorbroms) men sedan går den igång och går normal igen.. ?hmm
om man kör i långsam hastighet typ 0-10 så dör hela bilen totalt, den kan även dö i långa rödljus osv men det händer ibland bara...

obs!! hela elen i bilen släcks inte allt är igång stereo lampor osv bara motorn som dör och varvmätaren går ner på noll.. <---

någon som vet vad det kan vara?  väldigt tacksam för svar! smile

Mvh

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Bilmekaniker
805 Inlägg
16 augusti 2011
bluemotion??tongue

Lowlife
809 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
AnesN skrev:
bluemotion??tongue

hahaha, nej ingen bluemotion inte !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

7 Inlägg
16 augusti 2011
Låter precis som problemet jag hade med min 318 e36, på min var det vevaxelgivarn som hade blivit skadad, bytte massa delar i onödan innan felet var hittat

Lowlife
809 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
kan vevaxelgivaren även göra så att den går fuckt på tomgång om man tar av oljelocket?  en kille på bmw's bilverkstad sa att det va vevaxel givaren som gått i sönder eller va dålig, när jag förklarade att bilen går grymt ojämnt på tomgång *även dör på tomgång* när man tar av oljelocket på bilen hmm..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

7 Inlägg
16 augusti 2011
låter väldigt skumt, vet inte om det var så på min. har den betett sig såhär hela tiden eller har den blivit värre o värre med tiden?

Lowlife
809 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
det har blivit värre med tiden faktiskt den dör och rycker oftare nu än innan.. sjukt skumt. hmm
har ingen motor lampa eller något som lyser i bilen iheller..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

7 Inlägg
16 augusti 2011
Låter precis som min, provade dock aldrig o ta av oljelocket men tror inte det har med saken o göra, Kolla upp givaren snarast!

Sök