Konvertera 3.5mm datorheadset till ps3 headset med hjälp av usb adapter?

Jkardefelt
17 augusti 2011 · 121 Inlägg

Hej!

Behöver kunna prata på Psn med mina polare och för tillfället använder vi skype men är väldigt meningslöst då vi kör online på ps3:an, min fråga till er är nu; Har någon konverterat ert 3.5mm datorheadset med usb adapter till Ps3:an? Någon adapter att rekommendera?

Bebben Legitimerad besserwisser
17 augusti 2011 · 921 Inlägg

Är osäker på om det går med en adapter, men om du har ett bluetoothheadset så kan du ju bara koppla ihop det med ditt PS3 och tjöta tills batteriet tar slut.

Annars finns det PS3-headset från Logitech för ca 250kr med USB. smile

Jkardefelt
17 augusti 2011 · 121 Inlägg

Jo jag vet det men har nyligen köpt ett Creative fatality mk2 för 600kr så det är ju ganska onödigt att köpa ett till, sen har det headsetet så jäkla bra ljud och är väldigt sköna smile Så du är osäker om det går med en usb adapter?

Bebben Legitimerad besserwisser
17 augusti 2011 · 921 Inlägg

Switchback skrev:
Jo jag vet det men har nyligen köpt ett Creative fatality mk2 för 600kr så det är ju ganska onödigt att köpa ett till, sen har det headsetet så jäkla bra ljud och är väldigt sköna smile Så du är osäker om det går med en usb adapter?

Ah, jag är osäker eftersom en sådan adapter egentligen är ett litet ljudkort, och såna behöver drivrutiner för att funka.

KennethL
17 augusti 2011 · 412 Inlägg

Switchback skrev:
Jo jag vet det men har nyligen köpt ett Creative fatality mk2 för 600kr så det är ju ganska onödigt att köpa ett till, sen har det headsetet så jäkla bra ljud och är väldigt sköna smile Så du är osäker om det går med en usb adapter?

Det är ju enbart konversationerna du vill höra i ditt headset. Resten av spelljudet går ju till TV:n.
Köp ett headset utgivet av Sony, då vet du att det kommer fungera utan problem + att du kan ladda det via ditt PS3. Eller så kan du snåla och kolla om Lidl, Biltema, Jula eller nånting sånt har något BT headset och testa det.

135
├┼┼
24 R
christofer_k Vorsprung durch Technik
17 augusti 2011 · 2 432 Inlägg

kanske funkar med nå blåtands headset till nån mobil med 3.5 mm utag:)

Jkardefelt
18 augusti 2011 · 121 Inlägg

Köper Sonys egna BT headset och kör ljudet från tvn smile Tack för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang