2957
Sök

Saab 9000 cse 2.3T /200 hoppar åt höger när man gasar

22 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Vid gas pådrag så blir det som en knuff först åt höger och sedan när man släpper gasen så hoppar den tillbaka åt vänster. Men när den hoppat det där steget till höger så blir ratten lite vriden till höger när jag kör rakt fram. Och sedan när jag släppt gasen så får jag orginal läge på ratten. Har bytt motorkuddarna på övre motorfästet då vi trodde att det kunde ha och göra med att dom va slut men det blev inte bättre sad

Vore väldigt tacksam över tips.

MVH Joppe

Den som ingen turbo har, Den får åka utan Bar

22 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Men är det det som är felet tror du?  Är som sagt helt off va det gäller Skruvande å sånt.. hehe

22 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
ja de bakre, dem stora klumpen, om du styr hjulet max åt ett håll och slår ganska hårt på hjulet så märker du att den ger efter. äter däck!

Hum då får man kolla det då :S som sagt så har man centrum placerad tumme så, ser man den om man vrider hjulet?

22 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
nja, lättast e ju att skruva av hjulet, och dra i länkarmen längst bak, så är den slapp. på en med friska bussningar behövs de ett bräckjärn mellan motorramen och länkarmen för att den ska flexa.

Ska testa dessa tipsen. Får hoppas att det är det som är felet nu då.. blir så himla lack när man byter ut grejer å så är det inte det som e fel. hehe
Har börjat fått en fetich för Polyuretan bustningar, så tror du det kan vara något å trycka dit?

Sök