4335
Sök

JT "3" Eller BSR Sport Flow "2.5" ???? HJÄLP :)

15 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Tja!big_smile

har ingen aning om vilket jag bör skaffa till bilen roll
en S40 T4 -98

Antar att JT3 systemet låter bättre än BSR systemet??
någon speciell skillnad i livssläng?? hmm

BSR
http://sv.bsr.se/products/4001915/

JT
http://www.jt-tuning.se/shop/assets/pro … 1~2f1n.jpg

MVH/MACKE lol
Senast redigerat av METALMACKE (17 augusti 2011)

Kungen i Tullstorp
8 Inlägg
17 augusti 2011
Hade jag varit dig så hade jag köpt jt systemet... smile

Low and clean

15 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
ah ok, jo lutar åt det hållet smile

388 Inlägg
17 augusti 2011
BSR är samma som simons och har bra mycket bättre passform än JT samt är rostfritt.
JT låter lite mer håller sämre och har tveksam passform om den inte blivit bättre var några år sedan jag monterade JT.
Har du bilen som sommarbil och vill ha absolut bästa flödet välj JT.
Har du bilen året runt och skall behålla den några år BSR/Simons.

930 Inlägg
17 augusti 2011
Jag har en polare som har haft sitt JT på i 4 eller om det är 5 år nu och han har kört den året runt, så att jt skulle hålla sämre kan man ta med en nypa salt.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
Calibra-
17 augusti 2011
JT kanske låter bra men håller inte. Har en polare som fått stora rost hål efter mindre än 4 år. Jag skulle satsa på rostfritt. JT:s aluminiumfolierade avgassystem ger 4-6 år i livslängd, och minsta repa/stenskott så rostar det upp.

3 860 Inlägg
18 augusti 2011
JT alla dagar i veckan!
Enligt dom själva har dom under detta och kanske förra året arbetat med att förbättra passformen på sina system så där ska det inte vara några problem, inte samma som att det inte är...
Jag har kört med mitt i några år nu och det håller bra än.
Brorsan hade helsystem på sin t4, lät perfekt!
Simons/BSR når inte alls upp till samma trevliga ljud som JT gör!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 230 Inlägg
18 augusti 2011
JT helklart simons känns som billighets saker sånt man köper för att bygga själv lite hur som, deras dämpare har jag ingen bra erfarenhet alls av, brännt ut par stycken och även lossnat där man trär på rör så allt ramlat ut, och detta på en typ original primeran (den på profilen)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

388 Inlägg
18 augusti 2011
Rojpen skrev:
JT helklart simons känns som billighets saker sånt man köper för att bygga själv lite hur som, deras dämpare har jag ingen bra erfarenhet alls av, brännt ut par stycken och även lossnat där man trär på rör så allt ramlat ut, och detta på en typ original primeran (den på profilen)

Men snälla ta reda på fakta simons bygger massvis med färdiga system till en rad bilar och modeller  ett par hundra fler än JT (ca 500 bilmodeller)och byggde avgassystem innan JT var påtänkt (startade 1961) sedan tillhandahåller de även om man nu vill göra egna byggsatser och då är det aluminiserade delar med ungefär samma livslängd som JT som lämnar futtiga 2 års garanti samma som vilket piratsystem som helst samma gäller simons universal alu sportsystem dock är dom flesta system till nyare bilar byggda i rostfritt kromstål och har 5 år garanti.Som sagt du kan inte jämnföra simons "byggsatser med deras modellanpassade system.
Så skall du åka till Mekonomen eller liknande och plocka delar för att knåpa ihop själv välj JT.
Simons drogs därimot med dålig kvalité under några år men idag håller dom en helt annan klass.
Till JT fördel är att man får goare ljud helt klart eller mer ljud iaf sen bör det ju även flöda bättre då det är en halv tum större vilket säkert kan göra en del skillnad om man kör en bil med lite större modifieringar.
Annars har du ju Ferrita system också om man är ute efter den bästa kvalitén dom lämnar livstidgaranti så länge bilen har samma ägare.

A.Sörman
1 299 Inlägg
18 augusti 2011
Jt3 alla dagar i veckan passar kanon bra å låter gött! smile

2 230 Inlägg
18 augusti 2011
yoppe skrev:
Rojpen skrev:

Men snälla ta reda på fakta simons bygger massvis med färdiga system till en rad bilar och modeller  ett par hundra fler än JT (ca 500 bilmodeller)och byggde avgassystem innan JT var påtänkt (startade 1961) sedan tillhandahåller de även om man nu vill göra egna byggsatser och då är det aluminiserade delar med ungefär samma livslängd som JT som lämnar futtiga 2 års garanti samma som vilket piratsystem som helst samma gäller simons universal alu sportsystem dock är dom flesta system till nyare bilar byggda i rostfritt kromstål och har 5 år garanti.Som sagt du kan inte jämnföra simons "byggsatser med deras modellanpassade system.
Så skall du åka till Mekonomen eller liknande och plocka delar för att knåpa ihop själv välj JT.
Simons drogs därimot med dålig kvalité under några år men idag håller dom en helt annan klass.
Till JT fördel är att man får goare ljud helt klart eller mer ljud iaf sen bör det ju även flöda bättre då det är en halv tum större vilket säkert kan göra en del skillnad om man kör en bil med lite större modifieringar.
Annars har du ju Ferrita system också om man är ute efter den bästa kvalitén dom lämnar livstidgaranti så länge bilen har samma ägare.

du missade den biten att JAG HADDE DÅLIG erfarenhet av deras dämpare, sa inte att dom var dåliga i överlag.. å jo jag vet att dom bygger massor av färdiga system till bilar..
sen så får väll ändå var å enda tycka som dom vill utan att du ska skriva världens historia? för skrev inte att det var fakta utan vad JAG tyckte.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

grön aktivist
846 Inlägg
18 augusti 2011
Det kan vara skönt med 3" om det är dubbla dämpare, men det har räckt med 2.5" på båda mina bilar (3" från turbo och 2.5" efter cat) och har fått alldeles lagom med ljud...
Flödes-skillnaden spelar ingen roll om man ska ligga under 400 hästar fyi, finns en 9000 på stcs.nu som bromsat ur sig över 370 hästar på 2.5" efter cat wink.
Jag är nöjd med mitt nuvarande Simons-system på bilen, låter lagom mycket!

1 878 Inlägg
18 augusti 2011
När jag köpte min V70R så hadeJT systemet suttit på i 4år, lite ytrost men inget farligt alls.
Sen ägde jag bilen i 2år, dvs 6år.
Sen köpte min kompis bilen utav mig han ägde den i 1½ år, och inget bytt i avgasväg förutom att bygga Twinpipe.
Bilen var vinterkörd innan mig, polaren efter mig körde vintern oxå. och knappt nåt rost på avgassystemet, dvs efter 7½år gammalt avgassystem, bara lite ytrost.

Så JT är inget skit, ni som säger att det rostar sönder, kör ni på salt året runt?

388 Inlägg
18 augusti 2011
Rojpen skrev:
yoppe skrev:
Rojpen skrev:

du missade den biten att JAG HADDE DÅLIG erfarenhet av deras dämpare, sa inte att dom var dåliga i överlag.. å jo jag vet att dom bygger massor av färdiga system till bilar..
sen så får väll ändå var å enda tycka som dom vill utan att du ska skriva världens historia? för skrev inte att det var fakta utan vad JAG tyckte.

ok "simons känns som billighets saker sånt man köper för att bygga själv lite hur som" kan ju dock uppfattas som du tycker simons är dåliga över lag eller?

Sök