4640
Sök

Installera nytt operativsystem. Hur gå till väga? är min dator för gammal för win7?

44 Inlägg
26 augusti 2011
Noxxer skrev:
Du kan tanka hem Svenskt språkpaket genom Windows update.

Dock är det en tillvals grejj så måste göras manuellt.

Jag tror det bara fungerar på Ultimate och Pro.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 augusti 2011
När jag köpte ny dator i somras så var Win 7 installerat. Det var Home Premium och enligt en massa folk så skulle det inte gå att ändra språk då det inte finns några språkpaket till denna versionen.

Googlade snabbt och testade detta;
http://windowstips.nu/byta-sprak-window … e-premium/

Fungerade kalas.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
tackar så hjärtligt! ska prova det när jag får en stund över smile

MVH

534 Inlägg
27 augusti 2011
man kan göra annat medans man instalerar om till svenska ?

1 903 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
har nu testat men vistalizator går inte att få igång. står att min version av windows inte stöds hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 augusti 2011
Vad har du då för version?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 903 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
windows 7 home premium 32-bitars. hmm fattar inte varför det inte går att starta vistalizator :S

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 augusti 2011
FreddeLi skrev:
windows 7 home premium 32-bitars. hmm fattar inte varför det inte går att starta vistalizator :S

Konstigt, var inga problem för mig iaf. Har iofs 64 bit.

Mvh Tommy

463 Inlägg
30 augusti 2011
FreddeLi skrev:

Får du något felmeddelande? Windows 7 har en tendens att blockera nedladdade filer.

http://answers.microsoft.com/en-us/wind … 4f3de1ea38

279 Inlägg
30 augusti 2011
FreddeLi skrev:
jo jag känner detsamma!

men jag har en följdfråga. Det OS jag fick tag i var på engelska. inte för att det är något stort problem men är det ens möjligt att få det på svenska såhär i efterhand eller måste jag installera om hela skiten? smile

MVH

Beroende på vilken version du har laddat hem så finns det mui packar att hämta hem på MS sida
mui står för Multilingual User Interface. enda kravet för att lägga på ett sådan är att engelska är i botten.

1 903 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Klevert skrev:
FreddeLi skrev:
jo jag känner detsamma!

men jag har en följdfråga. Det OS jag fick tag i var på engelska. inte för att det är något stort problem men är det ens möjligt att få det på svenska såhär i efterhand eller måste jag installera om hela skiten? smile

MVH

Beroende på vilken version du har laddat hem så finns det mui packar att hämta hem på MS sida
mui står för Multilingual User Interface. enda kravet för att lägga på ett sådan är att engelska är i botten.

windows 7 home premium. mer går inte att utläsa av IMAGE-filen smile

ska ta en titt på ditt tips när jag har tillgång till lite snabbare lina. vägrar ladda hem något på den slöa lina jag använder just nu hmm

MVH

279 Inlägg
30 augusti 2011
FreddeLi skrev:
Klevert skrev:
FreddeLi skrev:
jo jag känner detsamma!

MVH

windows 7 home premium. mer går inte att utläsa av IMAGE-filen smile

ska ta en titt på ditt tips när jag har tillgång till lite snabbare lina. vägrar ladda hem något på den slöa lina jag använder just nu hmm

MVH

ska kolla på jobbet imorgon om jag har länk där till dom så kan jag posta den smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
30 augusti 2011
jag kör w7 på en  gammal dator och de funkar fin fint  men kan  gott rekomendera  ssd hårdisk wink snabbar upp allt:) + att datorn väsnas mkt mindre  dom pengarna  en ssd kostar är heltklart värt:)

intel dualcore 2  e4500 2.2ghz 2gb ram msi kort intel ssd disk  känns som en ny dator smile

Sök