2549
Sök

200sx s13 baktänder och misständer

1 163 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan!

Ja som rubrik lyder så baktänder min 200:a mellan växlingar samt motorbromsningar... märkte även när en polare höll jämt på gasen på c.a 2000varv att den "misständer"...

Kollade tändingen idag och på dom 6 strecken så räknat från vänster så va den mellan 4:e och 5:e strecket.
Vilket är fel? den ska stå på 5:e? .. CAS:en är vriden max åt vänster (tror jag) eller iallafall så är den vriden max åt ena hållet.. 

läst runt lite och nån säger kamremen kan har kuggat över 1 kugg? eller är det CAS:en som det är fel på ? eller något helt annat?

Bra att veta så verka remen vara bytt vid c.a 6000mil och bilen har gått 13.500, och säkerligen är några år gammal.. så ett byte vore kanske bra?

kom gärna med hjälp!! samt om det nu skulle vara kamremen som felar, hur byter man den då? ifall nu en kugg står fel?

Mvh/ håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

6 Inlägg
19 augusti 2011
är troligen splinesen i CAS:en som börjar ge sig, är rätt vanligt. Har du otur kan styrpinnen på avgaskammen gått av också. om det vore kamremmen hade bilen gått mycket sämre.

1 163 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Splendid skrev:
är troligen splinesen i CAS:en som börjar ge sig, är rätt vanligt. Har du otur kan styrpinnen på avgaskammen gått av också. om det vore kamremmen hade bilen gått mycket sämre.

ahh okej okej .. så om man lyckas få tag i en ny cas kan problemet vara löst ?smile humm styrpinnen på avgaskammen hänger jag inte med på riktigt! yikes .. humm jaa asså jag har ingen aning var bara någon som sa de ... dock går bilen endå bra bara lite få baktändingar å misständningar ... tomgången håller sej rätt bra smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

6 Inlägg
20 augusti 2011
Ta lös CAS:en så ser du om splinesen är nött. Då ser du (om den är kvar) även vilken styrpinne jag pratar om. Glöm inte att märka på CAS:en och kåpan först så du vet vilket läge den var i.  CAS:en ska förövrigt vara i mitten av justerings spåret.

hade liknande problem på min och tror inte att de kunde ha gått sönder nå mer,styrpinnen på avgaskammen var borta, splinesen var helt utnött. och sprinten som sitter i hylsan till CAS var borta.. kan säga att min bil INTE gick nå bra.

1 163 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Splendid skrev:
Ta lös CAS:en så ser du om splinesen är nött. Då ser du (om den är kvar) även vilken styrpinne jag pratar om. Glöm inte att märka på CAS:en och kåpan först så du vet vilket läge den var i.  CAS:en ska förövrigt vara i mitten av justerings spåret.

hade liknande problem på min och tror inte att de kunde ha gått sönder nå mer,styrpinnen på avgaskammen var borta, splinesen var helt utnött. och sprinten som sitter i hylsan till CAS var borta.. kan säga att min bil INTE gick nå bra.

ahh okej tack! smile är det bara å lossa skruvarna å dra ut den då? smile .. javisst ska märka:) ... sedan möjligtvis fotar jag både cas å in å se hur de ser ut smile så få ni hjälpa om de e fräscht eller ej smile

Sök