26 augusti 2011
Trådstartare
Man kan ju vist ställa tändningen på en diesel.... tändningen ställs ju igenom hur diesel pumpen ställs, ställer man att pumpen sprutar in väldigt tidigt så märks det att det är mycket förtändning, för då knackar det mer. Men nu har jag testat spridarna i skolan . Sprutbilden var inte perfekt men duglig för att motorn ska gå som den ska. Öppnings trycket var jämn lika mellan alla 6. sen gjorde jag ett nytt försök att ställa in pumpen, den här gången vart det nog bättre, ställde den på ca 0.95-1,00mm. Men likt förbannat svart rök den som nå diesel lok. Men vart mera lätt startad iallafall. Men kom att tänka på att när jag böt p-boxen till pumpaxeln, då låg pumpen på sida några dagar i garaget. Kan inte det ha gjort så att den så kallade "rökbegränsarn" har hängt sig, alltså den där som skjuter på mera diesel när laddtrycket kommer. Testad att plocka av locket på den o tröck ner den när motorn var igång. Trodde att den skulle öka i varv eller ryka ännu mera eller något, eftersom den borde få mera bränsle då, men det gjorde det icke.
O bränsle skruven skruvade jag ut mera än vad den stog orginal men det hjälpte inte, den vart bara slö.