Då kom det man minst ville skulle hända. Topplocks packningen gått. Så nu blir det att byta den och förmodligen plana toppen.
Problemet är att jag inte kommer kunna fixa bilen på 1 vecka kanske. Men motorn är ju full med kylarvatten. Oljan ser ut som grädde osv =/.
Kommer det rosta sönder i motorn lagren etc? Om jag täpper ur oljan och vattnet genom att ta bort oljepluggen bara minskar det risken för att det skadas mer i då ?
Vad kan mer eventuellt ha pajjat ? Kan tilläga att bilen går helt som den ska förutom att de nblir väldigt varm när kylarvattnet försvinner ner i motorn så kör den självklart inte.
Då kom det man minst ville skulle hända. Topplocks packningen gått. Så nu blir det att byta den och förmodligen plana toppen.
Problemet är att jag inte kommer kunna fixa bilen på 1 vecka kanske. Men motorn är ju full med kylarvatten. Oljan ser ut som grädde osv =/.
Kommer det rosta sönder i motorn lagren etc? Om jag täpper ur oljan och vattnet genom att ta bort oljepluggen bara minskar det risken för att det skadas mer i då ?
Vad kan mer eventuellt ha pajjat ? Kan tilläga att bilen går helt som den ska förutom att de nblir väldigt varm när kylarvattnet försvinner ner i motorn så kör den självklart inte.
Mycket tacksamm för svar
//Parkour
ja det är inte bra att låta vattnet ligga i motor , du kommer få mer att renovera om de börjar rosta -
på verkstan brukar vi öppna olje pluggen o skölja ur motorn så gått de går genom att ta någon billig olja o fylla på tills allt geggigt vatten\olja kommit ut ,
Då kom det man minst ville skulle hända. Topplocks packningen gått. Så nu blir det att byta den och förmodligen plana toppen.
Problemet är att jag inte kommer kunna fixa bilen på 1 vecka kanske. Men motorn är ju full med kylarvatten. Oljan ser ut som grädde osv =/.
Kommer det rosta sönder i motorn lagren etc? Om jag täpper ur oljan och vattnet genom att ta bort oljepluggen bara minskar det risken för att det skadas mer i då ?
Vad kan mer eventuellt ha pajjat ? Kan tilläga att bilen går helt som den ska förutom att de nblir väldigt varm när kylarvattnet försvinner ner i motorn så kör den självklart inte.
Mycket tacksamm för svar
//Parkour
ja det är inte bra att låta vattnet ligga i motor , du kommer få mer att renovera om de börjar rosta -
på verkstan brukar vi öppna olje pluggen o skölja ur motorn så gått de går genom att ta någon billig olja o fylla på tills allt geggigt vatten\olja kommit ut ,
Då kom det man minst ville skulle hända. Topplocks packningen gått. Så nu blir det att byta den och förmodligen plana toppen.
Problemet är att jag inte kommer kunna fixa bilen på 1 vecka kanske. Men motorn är ju full med kylarvatten. Oljan ser ut som grädde osv =/.
Kommer det rosta sönder i motorn lagren etc? Om jag täpper ur oljan och vattnet genom att ta bort oljepluggen bara minskar det risken för att det skadas mer i då ?
Vad kan mer eventuellt ha pajjat ? Kan tilläga att bilen går helt som den ska förutom att de nblir väldigt varm när kylarvattnet försvinner ner i motorn så kör den självklart inte.
Mycket tacksamm för svar
//Parkour
ja det är inte bra att låta vattnet ligga i motor , du kommer få mer att renovera om de börjar rosta -
på verkstan brukar vi öppna olje pluggen o skölja ur motorn så gått de går genom att ta någon billig olja o fylla på tills allt geggigt vatten\olja kommit ut ,
Jo hoppas toppen klarat sig. Men hur ska jag få oljan att gå runt i systemet om inte motorn är igång?
oj jag gjorde mej inte så förstådd som jag trodde . jag menade att när du sen bytt blockpackning häller i någon billig olja och låter motorn gå så de rensar oljekanalerna . och sen byta olja igen till den du vanligtvis andvänder .
oj jag gjorde mej inte så förstådd som jag trodde . jag menade att när du sen bytt blockpackning häller i någon billig olja och låter motorn gå så de rensar oljekanalerna . och sen byta olja igen till den du vanligtvis andvänder .