4116
Sök

Golf II 1,8 cl 91:a startproblem HJÄLP

22 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Hej har en Golf II 91:a..

bilen funkade jätte fint när min tjej hade den men efter nedslag på bes förra året har den blivit stånde och nu har jag börjar att pilla o fixa till den.

får till lägga att den hade en vatten läcka från temp-givar huset och detta bytte jag sen så startade jag upp den och den gick fint.

jag körde en sväng med den och tyckte den va väldigt slööö men tänkte att de gör inget så jag ställde in den i garaget och beställde en tid till bes.
och dagen innan bes så startade jag den och då gick den väldigt oroligt i motorn men jag tänkte jag kör en liten sväng så den blir varm men den gick inte upp i temp på mätaren men det va full värme i bilen.
sen varvade jag ut den lite försiktigt o då kom ett stort vitt moln bakom o sen dog den och fick inte igång den.
tänkte att nej de va den topp-packningen men jag började riva i motorn och upptäckte att förgasaren va helt täckt av olja och kammen stod fel jag ändrade tillbaka den efter anvisningar och då stod rotorn på 4-cylinden jag ändrade den med och nu står allt åt är håll testade att vrida på nycken och den gick igång och va väldigt rapp på gasen men efter ca 1-min så dog den o ville inte starta då kollade jag så kammen stod rätt och det gjorde den men den ville inte starta så jag kliade mej i huvudet...
ca 20 min senare så sätter sej kompisen och ska vrida på starten och den hoppar igång men dör efter ca 5 sec.

snälla HJÄLP

Däckspert
298 Inlägg
27 augusti 2011
Du får nog spänna kardanförgasarsnöret!
Kanske kolla så att inte kolvuppstötarfjädern e av.
Om inget av detta funkar så är det nog växelström i växellådad istället för styrström i styrväxeln.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

Däckspert
298 Inlägg
27 augusti 2011
annars så tar vi super jettan ut till dig och skiftar delar tills den startar:-)

Livet börjar vid 6200rpm!!!

22 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
jaaa men han ska ju sälja asset smile... men jag tror att felet ligget i rotorn har beställt rotor o fördelarlock. har bytt alla givare som sitter på vatten temp huset och bytt tändspole
men får ingen gnista alls

22 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
felet låg i en missanpassad liten tändmodul som ej ville lämna ifrån sej rätt signal bytt och nu går den så fint så smile.

Sök