2864
Sök

Nissan Primera GT P10 - Slow Time Attack

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare!

Nu har man varit o köpt sig en fräsch Nissan Primera GT. Bilen är helt original förutom något slags sportavgassytem enligt förra ägaren! ( om man nu kan kalla en vanlig japsdämpare för det tongue )

Den kommer iaf att göras om för att kunna maxas ute på banan! Men även till vardags!

Lite info om bilen:

Nissan Primera GT - 92:

- Sr20de
- Sjuk väghållning
- 17 tums alu
- Helt okej ljud
- Sportavgassystem

Och här kommer en bild på pizzaräsern:

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142629/142629-2fe0585397ca1b86c09ddca106d17ca4.jpg

Hoppas det finns någon som vill följa mitt roliga projekt!

Hare smile
Senast redigerat av erminsacictuning (15 september 2011)

2 077 Inlägg
30 augusti 2011
Självklart smile
Synd det som hände med 200an sad

Men önskar dig lycka till med denna Primeran nu iaf smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Självklart smile
Synd det som hände med 200an sad

Men önskar dig lycka till med denna Primeran nu iaf smile

sad

Tackar, det lär jag behöva tongue

2 077 Inlägg
30 augusti 2011
DU har mitt stöd iaf smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

2 230 Inlägg
30 augusti 2011
ser spännande ut smile försök å få tag på en sr20ve motor till den wink 190hk orginal hehe tongue typ v-tec liknande motor som på honda.
om du som jag förstår det ska typ göra en time attack bil ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Rojpen skrev:
ser spännande ut smile försök å få tag på en sr20ve motor till den wink 190hk orginal hehe tongue typ v-tec liknande motor som på honda.

Har tänkt det eller en motor från en GTi-R. Men då blir det lite mer o göra! Nu kommer jag att " gå fel väg ". Men kommer först o främst satsa på lite larm o sånt då min förra bil blev stulen tongue. Sen kommer jag gå in på väghållning o tillsist motorn. Och sen tror jag inte besiktingen blir glada när jag kommer med en helt annan motor tongue

2 230 Inlägg
30 augusti 2011
erminsacictuning skrev:
Rojpen skrev:

Har tänkt det eller en motor från en GTi-R. Men då blir det lite mer o göra! Nu kommer jag att " gå fel väg ". Men kommer först o främst satsa på lite larm o sånt då min förra bil blev stulen tongue. Sen kommer jag gå in på väghållning o tillsist motorn. Och sen tror jag inte besiktingen blir glada när jag kommer med en helt annan motor tongue

hehe nä det gör dom nog inte, nä tycker jag inte du gör tycker du går helt rätt väg faktiskt att först köra på väghållning för att sen skaffa effekt. menar med massa effekt kommer du iaf inte kunna köra fort om inte chassit tillåter det tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Rojpen skrev:
erminsacictuning skrev:
Rojpen skrev:

hehe nä det gör dom nog inte, nä tycker jag inte du gör tycker du går helt rätt väg faktiskt att först köra på väghållning för att sen skaffa effekt. menar med massa effekt kommer du iaf inte kunna köra fort om inte chassit tillåter det tongue

Jo så kan man oxå se det tongue hehe

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Michkijn skrev:
Detta får man ta och följa!

Väldigt kul o höra smile

Wacko Racing
260 Inlägg
30 augusti 2011
Kommer absolut följa detta! Lycka till! smile

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
matthew_ skrev:
Kommer absolut följa detta! Lycka till! smile

Gött big_smile Tack smile

1 702 Inlägg
30 augusti 2011
Glöm inte snappoff nav till ratten nu. Lycka till med denna bilen såg fräsch ut.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 Inlägg
30 augusti 2011
Detta kommer jag ganska så lätt att följa! smile kommer bli kul att se hur denna kommer att bli! smile

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Glöm inte snappoff nav till ratten nu. Lycka till med denna bilen såg fräsch ut.

Ahh det kommer jag lätt att införskaffa! Jo tack, den e rätt så fräsch smile

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
lill_frank skrev:
Detta kommer jag ganska så lätt att följa! smile kommer bli kul att se hur denna kommer att bli! smile

Gott o höra Emil!

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
mhylander skrev:
aa klart wink

Gött smile

1 163 Inlägg
30 augusti 2011
klart de ska följas! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

381 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Hoaken skrev:
klart de ska följas! smile

Härligt Håkan!

Sök