BoraV6 skrev:
Dock är jag fortfarande mycket orolig att folk i min närhet får det sämre.
Tex farsan är sjukpensionär, morsan delvis sjukskriven pga fibromyalgi, och ex flickvän som står mig mycket nära är 23år gammal och kommer troligtvis aldrig kunna jobba mer än 50% på grund av sjukdom.
Men samtidigt är jag trött på den här skiten!
Farsan vill jobba eftersom han bara några år efter ha tvingats till att bli sjukpensionär tillfrisknade och insisterade på att han kunde jobba iaf 50%. Men fick nej av f-kassan.
Vilket dessutom innebär att när han fyller 65 går han från sjukpensionär till vanlig pensionär och den allmäna pensionen är ju inte så hög om man slutade jobba som 40 åring med ett kraschat privat företag i ryggen! Vilket innebär inga pengar som går att leva för.
Ex flickvännen har inte blivit betrodd av f-kassan och har levt på mindre än existensminimum i över 2 år. Och Sociala bryr sig inte eftersom de tycker att det är a-kassan som ska betala för försäkringskassan anser att hon kan jobba 50%. Men a-kassan vill inte betala för hon nekar alla jobb och utbildningar hon blir erbjuden för hon klarar inte av dom.
So fuck de system!
Måste bli en ändring så att systemet funkar.
Och sossarna spenderar så mycket pengar på bidrag till de som inte behöver att vi snart kommer att få se en statsskuld i taket eller nära och kära som lever som uteliggare trots "ett socialt system"
Och varför finns det uteliggare i Sverige när vi har ett sånt välfärdssystem? Jo för att systemet inte funkar utan bara kostar pengar.
Roffe i kyrkparken fryser varje natt, men han har råd med öl!
Nej, nu får det va slut på tramms!
Jag är fortfarande orolig att det blir svårt för mina nära och kära. Men det som redan är ett sånt helvete lär ju inte kunna bli sämre!
Så blått blir det!