fungerar bra med de billiga tillverkarna också, viktigaste är att inte ha för grovt papper.
sedan lägga på slipgrund/nonsanding för att fixa ev. sliprepor om man inte varit tillräckligt duktig, och ALLTID 2-komponent o inte 1-komponentskiten som säljes överallt!
Nonsanding är ju till för att läggas på och inte bli slipad på?
Det är en golf, det är inte jättenoga. slipa bort all klarlack och spruta på grund på igenom slipade ställen, sen bas på det du har grundat och sen lägger du klarlack över hela taket!
eller snarare allt lägga på när du slipat klart för att få bort sista slipreporna, slipgrund för att slipas på
jag skulle grundat hela taket för att inte få nyansskillnader mellan de ställena där grunden är o inte (plus att det är skitgöra att bara lägga grund på lite av taket....)
eller snarare allt lägga på när du slipat klart för att få bort sista slipreporna, slipgrund för att slipas på
jag skulle grundat hela taket för att inte få nyansskillnader mellan de ställena där grunden är o inte (plus att det är skitgöra att bara lägga grund på lite av taket....)
Du får mer jobb om du grundar hela taket, istället för att bara lägga grundfärg där det behövs, anser du att det är bättre att man grundar hela taket och sen lägga bas över hela? Om hon slipar igenom på 340924 ställen blir det enklare och köra allt i ett. men är det 2-4 ställen man går igenom är det ingen vits o grunda allt.
Och det är ju jävligt mycket bättre o få hela taket i fel färg än på några ställen? handla rätt färg istället och få mindre jobb och spar pengar.
Slipgrund är slipgrund, nonsanding är nonsanding. du hör på namnet.
jag är utbildad lackerare... enda gången jag våtslipar är om jag ska lägga ny klarlack eller polera ut en spot repair... hänt nångång att jag våtslipar EFTER jag torrslipat en slipgrund, endast för att få bort lite damm.. och det känns som en finare yta..
som sagt så är det alltid risk att det blir ljusare eller mörkare (beroende på färg på bil och grundfärgen) om man bara lägger fläckvis med grund... samt att det är risk att det blir ojämnt, varför inte lägga på grund på allt o slippa få risk för nyansskillnader o nivåskillnader... speciellt på en sådan begränsad yta som tak, du maskar ju ändå allt utom taket.
som sagt så är det alltid risk att det blir ljusare eller mörkare (beroende på färg på bil och grundfärgen) om man bara lägger fläckvis med grund... samt att det är risk att det blir ojämnt, varför inte lägga på grund på allt o slippa få risk för nyansskillnader o nivåskillnader... speciellt på en sådan begränsad yta som tak, du maskar ju ändå allt utom taket.
Jag avslutar min delaktighet i denna diskussion. Du förstår inte mig, då ska jag inte förvirra dej igenom att förklara heller.