4032
Sök

Ny låda hjälp!

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Fismumriken skrev:
evilaudio skrev:

6*9" är byggda för att spela openair..  men vill man ha låda så bör den va runt 15-20 liter per element.

Så en låda är inte optimalare för denna högtalartyp?

jo visst blir de bättre men de blir en rätt så stor låda.

Då skippar jag lådan:P

251 Inlägg
5 februari 2012
Har en bekant som byggde en låda med 2st 6x9ór i på 90 talet. Avstämd låda med 4" rör med trattar!!
Jag har aldrig nägonsin hört ett par 6x9'or spela så som de gjorde!! Helt sjukt alltså!!

Jag kommer dock ej ihåg vilka 6x9'or som det var men det var "dyra" högtalare kommer jag ihåg!

/TiGgR.

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
TiGgR skrev:
Har en bekant som byggde en låda med 2st 6x9ór i på 90 talet. Avstämd låda med 4" rör med trattar!!
Jag har aldrig nägonsin hört ett par 6x9'or spela så som de gjorde!! Helt sjukt alltså!!

Jag kommer dock ej ihåg vilka 6x9'or som det var men det var "dyra" högtalare kommer jag ihåg!

/TiGgR.

Kör ju billiga denna gången så skippar nog låda:P Blir så trångt med tanke på att en baslåda med två 12:or kommer stå i skuffen^^

3 187 Inlägg
5 februari 2012
Fismumriken skrev:
TiGgR skrev:

/TiGgR.

Kör ju billiga denna gången så skippar nog låda:P Blir så trångt med tanke på att en baslåda med två 12:or kommer stå i skuffen^^

varför ska du ha 6x9or (antar att dom ska sitta bak i bilen) ?

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Yes precis. Har bara 2 st 4":or i dörrarna fram annars. Tycker man ska ha iaf 4 högtalare i en bil.

3 187 Inlägg
5 februari 2012
Fismumriken skrev:
Yes precis. Har bara 2 st 4":or i dörrarna fram annars. Tycker man ska ha iaf 4 högtalare i en bil.

okej, varför sätter du in högtalare bak då? du sitter ju fram i bilen och det är där du vill ha ljudet (iaf vill jag ha det där jag sitter)
in med högtalarna i dörrarna så du får lite fin midbas, ett par 4or och sen bara in med ett par 6x9or i hatthyllan är ingen bra ide..

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
Fismumriken skrev:

okej, varför sätter du in högtalare bak då? du sitter ju fram i bilen och det är där du vill ha ljudet (iaf vill jag ha det där jag sitter)
in med högtalarna i dörrarna så du får lite fin midbas, ett par 4or och sen bara in med ett par 6x9or i hatthyllan är ingen bra ide..

Nja känner inte för att kapa upp i dörrarna eller nåt. Så får bli så.

Sök