2726
Sök

Pris för kolvringar, 0.040, Cheva 350

170 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Tja,

Var förbi min lokale motorrenoverare idag. Han skulle ha 950 (1) spänn för vanliga kolvringar, 0.040, till Cheva 350. Är inte det rätt ¤%&# mycket pengar för vanliga järnringar? De var inte ens moly-spetsade.

Förväntar mig inte Summit-priser (195:-), men 950 :- är ju rätt saftigt. Eller? Är 0.040-överborr så förbannat exotiskt? Vad är grejen?

Mvh /Peter

--
Sveriges bästa bilblogg: Bildrömmar och drömbilar

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2011
Prislapp är inte avancerad motorteknik, flyttar tråden.

kolvringar kostar förövrigt 1000kr till volvo T4 så 950kr för en V8 är ju halva priset mot volvo.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
7 september 2011
TUSEN spänn för kolvringar till en gammal Cheva??? Det är helt jä-la sinnesjukt dyrt och då blir du lurad. Du köper en komplett kolvsats, alltså ÅTTA STYCKEN till en Chev 350 för under 1500kr...

RING! Engine Kit Racing omedelsbums 070-7770998 och han fixar det du behöver till (snudd på) Sveriges bästa priser. Dessutom är han jättetrevlig och tillmötesgående till tusen.

http://enginekitracing.se/
Senast redigerat av hotrodder (7 september 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

170 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Torpis: Jag ber ödmjukast om ursäkt. :-(

Hotrodder: Köper iofs resten via container till USA-priser, så jag orkade inte bråka om detta. Men jag stör mig rätt mycket på att snubben visste jag var rudis på detta och därför verkar ha saltat rejält. Om det nu inte är något särskilt med just dessa kolvringar, vilket jag har svårt att se.

:-(((

Hoppas han har gjort ett bra jobb med borrning/hening av blocket... Å det priset var i alla fall ok.

Mvh /Peter

--
Sveriges bästa bilblogg: Bildrömmar och drömbilar

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
7 september 2011
Metica skrev:
Torpis: Jag ber ödmjukast om ursäkt. :-(

Hotrodder: Köper iofs resten via container till USA-priser, så jag orkade inte bråka om detta. Men jag stör mig rätt mycket på att snubben visste jag var rudis på detta och därför verkar ha saltat rejält. Om det nu inte är något särskilt med just dessa kolvringar, vilket jag har svårt att se.

:-(((

Hoppas han har gjort ett bra jobb med borrning/hening av blocket... Å det priset var i alla fall ok.

Mvh /Peter

0,40 är ifs. inte en jättevanligt men ändå. Jänkarna borrar gärna varje 10-del så prisbilden kan inte skilja så jättemycket och va fan... Det är ju bara att beställa isåfall, leveranser från USA kommer ju varje vecka till dom större firmorna.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök